Japończyk do miasta
REKLAMA
REKLAMA
Toyota, wprowadzając Yarisa na rynek zaskoczyła wszystkich jego stylistyką. Nawet dziś Yaris może się podobać, nic więc dziwnego, że w 1999 jego obła sylwetka i centralnie umieszczony wyświetlacz robiły wrażenie. Choć wnętrze wykonano ze średniej jakości materiałów, ich spasowanie nie pozostawia wiele do życzenia. Ładny samochód szybko zyskał grono wielbicieli wśród płci pięknej. Co więcej, we wnętrzu stosunkowo małego auta znalazło się sporo schowków. Bagażnik, dzięki przesuwnej kanapie ma od 205 do 305 litrów pojemności. Po złożeniu siedzeń powstaje przestrzeń o pojemności 900 litrów. Kolejnym atutem Yarisa jest jego zwrotność i przeszklenie bryły, które przekłada się na świetną widoczność. Parkowanie i poruszanie się po zatłoczonych metropoliach nie jest zbytnio nieprzyjemne.
REKLAMA
Zobacz także: Opinie kierowców o Toyocie Yaris
Nie do zdarcia
Toyota zaoferowała swoim klientom nowoczesną i niezawodną technologię. Pod maskę trafił czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra ze zmiennymi fazami rozrządu. Nowoczesna konstrukcja wymaga co prawda wzmożonej opieki (warto pamiętać o regularnych wymianach oleju i filtrów), jednak odwdzięcza się wysoką kulturą pracy, względnie dobrymi osiągami i niskim spalaniem. W egzemplarzach o dużym przebiegu mogą zdarzyć się awarie sondy lambda i drobne wycieki oleju.
Zobacz także: Czeski bestseller
Jeśli komuś jednolitrowa jednostka o mocy 68 KM nie wystarcza, powinien poszukać egzemplarza z silnikiem 1.3 litra o mocy 90 KM. W 2001 pojawił się też turbodiesel 1.4 D-4D (z wtryskiem common rail). Niektórzy uważają, że po kilku latach użytkowania drgania jednostki diesla wpływają na standard podróżowania (hałas, skrzypienie plastików itp.).
Droga Toyota
Niestety (dla kupujących) zalety Yarisa wpływają na jego cenę. Jest ona wyższa od cen konkurentów w klasie. Zakup Yarisa z początku produkcji z silnikiem o mocy 68KM to wydatek rzędu 10 tysięcy złotych, a taki sam model z rocznika 2004-2005 będzie wymagał wydania 20, a może nawet 23 tysięcy złotych. Ceny diesli kształtują się podobnie. Ci, którzy chcą by ich Toyota łączyła funkcjonalność z osiągami, powinni zwrócić uwagę na wersję T-sport z silnikiem 1,5 16V o mocy 106KM. Taki Yaris, w dobrym stanie jest zwykle o około 1,5-2,0 tys. droższy od porównywalnego modelu ze słabszym silnikiem.
REKLAMA
REKLAMA