REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Japończyk do miasta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Łuczyński
Toyota, wprowadzając Yarisa na rynek zaskoczyła wszystkich jego stylistyką. fot. Toyota
Toyota, wprowadzając Yarisa na rynek zaskoczyła wszystkich jego stylistyką. fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Niewielki samochód miejski, ze sprawdzoną technologią pod maską oraz atrakcyjną stylizacją. Nadal stanowi łakomy kąsek na rynku pojazdów używanych. Trudno się temu dziwić.

Toyota, wprowadzając Yarisa na rynek zaskoczyła wszystkich jego stylistyką. Nawet dziś Yaris może się podobać, nic więc dziwnego, że w 1999 jego obła sylwetka i centralnie umieszczony wyświetlacz robiły wrażenie. Choć wnętrze wykonano ze średniej jakości materiałów, ich spasowanie nie pozostawia wiele do życzenia. Ładny samochód szybko zyskał grono wielbicieli wśród płci pięknej. Co więcej, we wnętrzu stosunkowo małego auta znalazło się sporo schowków. Bagażnik, dzięki przesuwnej kanapie ma od 205 do 305 litrów pojemności. Po złożeniu siedzeń powstaje przestrzeń o pojemności 900 litrów. Kolejnym atutem Yarisa jest jego zwrotność i przeszklenie bryły, które przekłada się na świetną widoczność. Parkowanie i poruszanie się po zatłoczonych metropoliach nie jest zbytnio nieprzyjemne.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Toyocie Yaris

Nie do zdarcia

Toyota zaoferowała swoim klientom nowoczesną i niezawodną technologię. Pod maskę trafił czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra ze zmiennymi fazami rozrządu. Nowoczesna konstrukcja wymaga co prawda wzmożonej opieki (warto pamiętać o regularnych wymianach oleju i filtrów), jednak odwdzięcza się wysoką kulturą pracy, względnie dobrymi osiągami i niskim spalaniem. W egzemplarzach o dużym przebiegu mogą zdarzyć się awarie sondy lambda i drobne wycieki oleju.

Zobacz także: Czeski bestseller

Jeśli komuś jednolitrowa jednostka o mocy 68 KM nie wystarcza, powinien poszukać egzemplarza z silnikiem 1.3 litra o mocy 90 KM. W 2001 pojawił się też turbodiesel 1.4 D-4D (z wtryskiem common rail). Niektórzy uważają, że po kilku latach użytkowania drgania jednostki diesla wpływają na standard podróżowania (hałas, skrzypienie plastików itp.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Droga Toyota

Niestety (dla kupujących) zalety Yarisa wpływają na jego cenę. Jest ona wyższa od cen konkurentów w klasie. Zakup Yarisa z początku produkcji z silnikiem o mocy 68KM to wydatek rzędu 10 tysięcy złotych, a taki sam model z rocznika 2004-2005 będzie wymagał wydania 20, a może nawet 23 tysięcy złotych. Ceny diesli kształtują się podobnie. Ci, którzy chcą by ich Toyota łączyła funkcjonalność z osiągami, powinni zwrócić uwagę na wersję T-sport z silnikiem 1,5 16V o mocy 106KM. Taki Yaris, w dobrym stanie jest zwykle o około 1,5-2,0 tys. droższy od porównywalnego modelu ze słabszym silnikiem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA