REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra IV: Rodzinna konfrontacja

Michał Karczewski
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód/bok
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód/bok
Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

180 koni pod maską Astry GTC nie dziwi. W końcu tego się spodziewamy po aucie aspirującym do miana sportowego. Jednak ta sama moc w pięciodrzwiowej wersji przyspiesza tętno ojca rodziny. Sprawdzamy, czy słusznie.

Po niedawnym teście Astry GTC konfrontacja z pięciodrzwiową odmianą tego modelu okazała się niezwykle ciekawa. Do testu otrzymaliśmy auto z takim samym silnikiem, jaki pracował pod maska wersji trzydrzwiowej – 1.6 Turbo o mocy 180 koni mechanicznych. Nie udało się uciec od porównań. O ile po odmianie GTC spodziewamy się sportowych osiągów o tyle po odmianie pięciodrzwiowej, raczej rodzinnego charakteru. Zacznijmy jednak od nadwozia. W porównaniu z GTC jest krótsze, a wiec bardziej zwarte i wyższe. Z kolei w porównaniu ze słabszymi wersjami ma zmodyfikowane zderzaki (widać to zwłaszcza z tyłu) oraz delikatne spojlery – boczne, przedni oraz niewielki nad tylną szybą. Nie zabrakło też aluminiowych felg.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

W środku nie widać wielu sportowych akcentów, ale za to poro zmian w stosunku do tańszych wersji. Przede wszystkim skórzana tapicerka oraz lepsze fotele z regulowanym podparciem ud (tego nie miała wersja GTC). Reszta okazuje się dobrze znana. Sporo przycisków w konsoli centralnej, charakterystyczna kierownica zaopatrzona w sterowanie radiem i tempomatem. Całość utrzymana została w niemal jednolitej, czarnej kolorystyce. Dodatkową dawkę światła do wnętrza dostarcza za to elektrycznie otwierany szyberdach. W podróży przyda się spora garść schowków. Testowana wersja nie miała tradycyjnej rączki hamulca ręcznego. Zamiast niej - przycisk elektrycznego sterowania, dzięki czemu dodatkowy, zamykany schowek pojawił się w tunelu środkowym. Kolejne znajdują się w podłokietniku oraz po lewej stronie kokpitu, a uzupełnieniem jest wygodna pólka na telefon w konsoli środkowej. Największy ze schowków, czyli bagażnik, ma przyzwoite 370 litrów pojemności oraz dwupoziomową podłogę.  

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

REKLAMA

Pod maską najmocniejszej pięciodrzwiowej Astry pracuje wspomniany 180-konny benzyniak o pojemności 1598 cm³. Maksymalny moment jednostki, równy 230 Nm, dostępny jest w szerokim zakresie obrotów tj. od 2200-5500 obr./min. W praktyce silnik lubi wyższe obroty. Dostępny jest w parze z manualną lub automatyczną skrzynią. Testowany egzemplarz korzystał z pierwszej możliwości. Po teście wersji GTC wiedziałem już, że ten silnik, w miejskiej jeździe, lubi wypić nawet kilkanaście litrów. Odmianę pięciodrzwiową testowałem więc głównie w trasie. Podczas 450 kilometrowej podróży, przejechanej z przepisowymi prędkościami i w dużej mierze w asyście tempomatu auto spaliło równe 7 litrów na setkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Astra prowadzi się bardzo dobrze – podobnie jak GTC, tak i najmocniejsza „pięciodrzwiówka” ma dość twarde z trzema trybami pracy. Całość, w połączeniu w niezłym układem kierowniczym i szerokimi oponami, pozwala na pewną jazdę po zakrętach. Testowana wersja wyposażona była w wiele elektronicznych dodatków. Był wśród nich system informujący o niezamierzonym przekroczeniu pasa ruchu czy podgrzewana kierownica. Do tego nawigacja i system nagłośnienia Infinity.

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Pięciodrzwiowa Astra z topowym silnikiem dostępna jest w dwoma najbogatszymi pakietami wyposażenie: Sport i Cosmo. Ceny startują od 85 700 zł. Różnica pomiędzy obiema wersjami to 250 zł. Obecnie obowiązuje promocja w postaci rabatu – 5500 zł, a więc cena spada do 80 200 zł. Dla porównania GTC z tym samym silnikiem to wydatek 84 400 zł (z tańszym wyposażeniem Enjoy), zaś z rabatem (4 000 zł) 80 400 zł. Nie tam jednak możliwości wyboru automatu. Słowem, dla każdego coś miłego.

Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -tył/bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -przód/bok
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -wnętrze
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -zegary
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -deska rozdzielcza
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -tylna kanapa
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -silnik
Maciek Medyj
Opel Astra IV 1,6 Turbo 5d -bagażnik
Maciek Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA