REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo C30 D4 R-Design: Diesel, co dużo może

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Volvo C30 D4 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo C30 D4 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volvo C30 ma wyraźnie sportowy charakter. Nie udaje rodzinnego kompakta. Ma tylko cztery miejsca i niewielki bagażnik. To auto dla indywidualistów. Czy do tego wizerunku pasuje diesel?

Okazuje się, że tak. Zanim jednak zajmiemy się napędem, zerknijmy na karoserię. Poliftingowa C30-tka wygląda naprawdę dobrze. Zwłaszcza, jeśli (tradycyjnie dla testówek) jest zaopatrzona w pakiet R-Design. W oczy rzucają się niskoprofilowe opony, założone na pięcioramienne alufelgi, pełne ospojlerowanie oraz dwie rury wydechowe. To wszystko wyraźnie wskazuje, że grupą docelową tego modelu są młodzi ludzie. To znaki czasu, bo kto kiedyś kojarzyłby Volvo z takimi odbiorcami?

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze Volvo C30 zbiera wysokie noty. Z przodu jest wyjątkowo przestronne, a obite jasną skórą fotele okazują się bardzo wygodne. Kokpit, znany również z modeli S40 i V50, cechuje dobra ergonomia. Wszystko proste w obsłudze i na swoim miejscu. Z tyłu przewidziano miejsca dla dwóch osób, ale za to każda z nich zasiądzie na osobnym fotelu. Do dyspozycji jest też centralny podłokietnik. Pasażerowie średniego wzrostu usiądą tam w miarę wygodnie. Wysokim będzie jednak brakować miejsca na nogi. Bagażnik C30-ki ma 233 litry pojemności. Na większą torbę podróżną lub spożywcze zakupy wystarczy. Zresztą auto kierowane jest do odbiorców, którzy na ten parametr nie zwracają widocznie zbyt dużej uwagi.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

Sercem wersji D4 jest wysokoprężna, pięciocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów i mocy 177 koni mechanicznych. To najmocniejszy diesel w cenniku C30-tki. Można go ocenić w samych superlatywach. Zapewnia bardzo dobre osiągi (8,5 s do setki, prędkość maksymalna – 220 km/h) oraz niskie spalanie. Ma tez porządny moment obrotowy, wynoszący maksymalnie 400 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min. To, nawiasem mówiąc, więcej niż w benzynowym T5 o pojemności 2,5 litra. W praktyce auto chętnie przyspiesza również po przekroczeniu górnej ze wskazanych wartości. Zużycie paliwa w trakcie testu nie przekraczało 8 litrów na sto kilometrów, mimo dynamicznej, miejskiej jazdy. W utrzymaniu rozsądnego spalania pomaga też sześciostopniowa, manualna skrzynia. Wyróżnikiem silnika D4 jest także wspaniale brzmienie. To jednak cecha wszystkich pięciocylindrowych diesli Volvo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

C30 to porządne auto. Nie jest wprawdzie ani przesadnie praktyczne, ani tym bardziej tanie, ale czyni je to niezłą propozycją dla młodych i majętnych indywidualistów. Jeśli przyjmiemy konwencję, w jakiej utrzymany jest ten model, trudno wytknąć mu istotne minusy. Zwłaszcza w testowanej wersji, ze świetnym dieslem. Cena jaką należy zapłacić za tę odmianę to 112 tysięcy złotych. Podstawową C30-tkę ze 145-konnym benzyniakiem, można jednak kupić za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA