REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo C30 D4 R-Design: Diesel, co dużo może

Michał Karczewski
Volvo C30 D4 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo C30 D4 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volvo C30 ma wyraźnie sportowy charakter. Nie udaje rodzinnego kompakta. Ma tylko cztery miejsca i niewielki bagażnik. To auto dla indywidualistów. Czy do tego wizerunku pasuje diesel?

Okazuje się, że tak. Zanim jednak zajmiemy się napędem, zerknijmy na karoserię. Poliftingowa C30-tka wygląda naprawdę dobrze. Zwłaszcza, jeśli (tradycyjnie dla testówek) jest zaopatrzona w pakiet R-Design. W oczy rzucają się niskoprofilowe opony, założone na pięcioramienne alufelgi, pełne ospojlerowanie oraz dwie rury wydechowe. To wszystko wyraźnie wskazuje, że grupą docelową tego modelu są młodzi ludzie. To znaki czasu, bo kto kiedyś kojarzyłby Volvo z takimi odbiorcami?

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze Volvo C30 zbiera wysokie noty. Z przodu jest wyjątkowo przestronne, a obite jasną skórą fotele okazują się bardzo wygodne. Kokpit, znany również z modeli S40 i V50, cechuje dobra ergonomia. Wszystko proste w obsłudze i na swoim miejscu. Z tyłu przewidziano miejsca dla dwóch osób, ale za to każda z nich zasiądzie na osobnym fotelu. Do dyspozycji jest też centralny podłokietnik. Pasażerowie średniego wzrostu usiądą tam w miarę wygodnie. Wysokim będzie jednak brakować miejsca na nogi. Bagażnik C30-ki ma 233 litry pojemności. Na większą torbę podróżną lub spożywcze zakupy wystarczy. Zresztą auto kierowane jest do odbiorców, którzy na ten parametr nie zwracają widocznie zbyt dużej uwagi.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

Sercem wersji D4 jest wysokoprężna, pięciocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów i mocy 177 koni mechanicznych. To najmocniejszy diesel w cenniku C30-tki. Można go ocenić w samych superlatywach. Zapewnia bardzo dobre osiągi (8,5 s do setki, prędkość maksymalna – 220 km/h) oraz niskie spalanie. Ma tez porządny moment obrotowy, wynoszący maksymalnie 400 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min. To, nawiasem mówiąc, więcej niż w benzynowym T5 o pojemności 2,5 litra. W praktyce auto chętnie przyspiesza również po przekroczeniu górnej ze wskazanych wartości. Zużycie paliwa w trakcie testu nie przekraczało 8 litrów na sto kilometrów, mimo dynamicznej, miejskiej jazdy. W utrzymaniu rozsądnego spalania pomaga też sześciostopniowa, manualna skrzynia. Wyróżnikiem silnika D4 jest także wspaniale brzmienie. To jednak cecha wszystkich pięciocylindrowych diesli Volvo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

C30 to porządne auto. Nie jest wprawdzie ani przesadnie praktyczne, ani tym bardziej tanie, ale czyni je to niezłą propozycją dla młodych i majętnych indywidualistów. Jeśli przyjmiemy konwencję, w jakiej utrzymany jest ten model, trudno wytknąć mu istotne minusy. Zwłaszcza w testowanej wersji, ze świetnym dieslem. Cena jaką należy zapłacić za tę odmianę to 112 tysięcy złotych. Podstawową C30-tkę ze 145-konnym benzyniakiem, można jednak kupić za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA