REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo C30 D4 R-Design: Diesel, co dużo może

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Volvo C30 D4 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo C30 D4 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volvo C30 ma wyraźnie sportowy charakter. Nie udaje rodzinnego kompakta. Ma tylko cztery miejsca i niewielki bagażnik. To auto dla indywidualistów. Czy do tego wizerunku pasuje diesel?

Okazuje się, że tak. Zanim jednak zajmiemy się napędem, zerknijmy na karoserię. Poliftingowa C30-tka wygląda naprawdę dobrze. Zwłaszcza, jeśli (tradycyjnie dla testówek) jest zaopatrzona w pakiet R-Design. W oczy rzucają się niskoprofilowe opony, założone na pięcioramienne alufelgi, pełne ospojlerowanie oraz dwie rury wydechowe. To wszystko wyraźnie wskazuje, że grupą docelową tego modelu są młodzi ludzie. To znaki czasu, bo kto kiedyś kojarzyłby Volvo z takimi odbiorcami?

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze Volvo C30 zbiera wysokie noty. Z przodu jest wyjątkowo przestronne, a obite jasną skórą fotele okazują się bardzo wygodne. Kokpit, znany również z modeli S40 i V50, cechuje dobra ergonomia. Wszystko proste w obsłudze i na swoim miejscu. Z tyłu przewidziano miejsca dla dwóch osób, ale za to każda z nich zasiądzie na osobnym fotelu. Do dyspozycji jest też centralny podłokietnik. Pasażerowie średniego wzrostu usiądą tam w miarę wygodnie. Wysokim będzie jednak brakować miejsca na nogi. Bagażnik C30-ki ma 233 litry pojemności. Na większą torbę podróżną lub spożywcze zakupy wystarczy. Zresztą auto kierowane jest do odbiorców, którzy na ten parametr nie zwracają widocznie zbyt dużej uwagi.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

REKLAMA

Sercem wersji D4 jest wysokoprężna, pięciocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów i mocy 177 koni mechanicznych. To najmocniejszy diesel w cenniku C30-tki. Można go ocenić w samych superlatywach. Zapewnia bardzo dobre osiągi (8,5 s do setki, prędkość maksymalna – 220 km/h) oraz niskie spalanie. Ma tez porządny moment obrotowy, wynoszący maksymalnie 400 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min. To, nawiasem mówiąc, więcej niż w benzynowym T5 o pojemności 2,5 litra. W praktyce auto chętnie przyspiesza również po przekroczeniu górnej ze wskazanych wartości. Zużycie paliwa w trakcie testu nie przekraczało 8 litrów na sto kilometrów, mimo dynamicznej, miejskiej jazdy. W utrzymaniu rozsądnego spalania pomaga też sześciostopniowa, manualna skrzynia. Wyróżnikiem silnika D4 jest także wspaniale brzmienie. To jednak cecha wszystkich pięciocylindrowych diesli Volvo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

C30 to porządne auto. Nie jest wprawdzie ani przesadnie praktyczne, ani tym bardziej tanie, ale czyni je to niezłą propozycją dla młodych i majętnych indywidualistów. Jeśli przyjmiemy konwencję, w jakiej utrzymany jest ten model, trudno wytknąć mu istotne minusy. Zwłaszcza w testowanej wersji, ze świetnym dieslem. Cena jaką należy zapłacić za tę odmianę to 112 tysięcy złotych. Podstawową C30-tkę ze 145-konnym benzyniakiem, można jednak kupić za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA