REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V: Pożegnanie z klasą

Maciej Medyj
Honda CR-V, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V, fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

W przyszłym roku pożegnamy się z obecną generacją Hondy CR-V. Rzućmy więc okiem, ostatni raz, na dwie ulubione przez klientów wersje japońskiego SUVa – benzynową 2.0 oraz z silnikiem wysokoprężnym 2.2.

Z rozmowy dwóch panów w średnim wieku zasłyszanej w autoryzowanym serwisie Hondy wynika, że CR-V „…biała jest najładniejsza, albo taka ciemna, grafitowa”. I takie też dostaliśmy do testów. Gusta są różne, ale rzeczywiście autom pewnej klasy w innych kolorach nie byłoby dobrze. Moda na ciemny grafit trwa, natomiast złamana, perłowa biel jest czymś stosunkowo nowym, aczkolwiek coraz częściej spotykanym. Wyważona, płynna i pozbawiona nadmiernych wybrzuszeń sylwetka CR-V prezentuje się elegancko w obu kolorach. Co ciekawe, nowy model 2012 jest rozwinięciem tych kształtów. Honda nie próbuje walczyć z przyzwyczajeniami wiernych klientów i wciskać im jakieś transformersy, jak część konkurencji.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie CR-V

Kabina Hondy CR-V może być wzorem w swojej klasie. Zgodnie z jej definicją znajdziemy tu elementy w stylu sportowym, jak i użyteczne, a przede wszystkim ergonomiczne, czyli zaprojektowane z myślą o ludziach. Przystosowane do ludzkich wymiarów i możliwości, a nie do kalkulacji księgowych i strategii firmy. Są tu materiały o ciekawej fakturze, nie próbujące imitować żadnych naturalnych okładzin typu drewno egzotyczne, czy skorupa żółwia, zwarte kształty i czytelny - nawet bezwzrokowo - układ wskaźników oraz regulatorów. Tylko dźwignia zmiany biegów mogłaby być bliżej kierowcy. Fotele są bardzo dobrze ukształtowane i mają duży zakres ustawień, nawet tylna kanapa ma pochylane oparcia. Wnętrze dostarcza komfortu odbieranego wszystkimi zmysłami.

Zobacz też: Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków

REKLAMA

Coś za coś – miejsca z tyłu nie przesuwają się do przodu lub do tyłu, za to można je całkowicie „zwinąć” ku przodowi uwalniając pojemną przestrzeń do przewozu większych gabarytów. Sam bagażnik w układzie niepowiększonym ma dodatkową półkę dzielącą go w poziomie na dwie nierówne części, co przystosowuje go do lepszego administrowania mniejszymi rzeczami, które zazwyczaj się ze sobą wozi. Z pozostałych schowków należy wymienić dwa zamykane przed pasażerem z przodu, nieduże, ale sprytne kieszenie we wszystkich drzwiach oraz cztery uchwyty na napoje – dwa pomiędzy przednimi fotelami i dwa w otwieranym podłokietniku z tyłu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W parze z przemyślanym wyposażeniem idzie bardzo dobrze ustawione zawieszenie. Producent zadbał zarówno o miękkość wrażeń na mniej równych drogach, jak i o pewność prowadzenia na krętych asfaltach i autostradzie. Nic nie stuka, nie dobija, ale też nie huśta. Auto dobrze wybiera nierówności nie pozwalając im się wyhasać w kabinie. Szybką jazdę ułatwia ponad to precyzyjny układ kierowniczy. Układ kontroli trakcji nie ma wiele roboty. Hamulce działają pewnie i można im zaufać nawet w sytuacjach awaryjnych. Hondy CR-V po prostu nie da się wyprowadzić z równowagi.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Silniki – pojemność podobna, moc maksymalna taka sama 150 KM. Ale potężną różnicę widać w momencie obrotowym. Jednostka benzynowa osiąga 192 Nm przy 4200 obrotów, wysoko. Diesel ma niutonometrów aż 350 już przy 2000 obrotów. Już albo dopiero, bo konkurencja potrafi maksymalny moment dać jeszcze niżej. Ale przecież są to silniki sprawdzone i bardzo chwalone. Poza tym wszelkie niedobory redukuje skutecznie sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Faktem jest, że w terenie lepiej się podróżuje z automatem, tyle że CR-V to nie auto terenowe. Nie ma nawet blokady centralnego mechanizmu różnicowego. Napęd przekazywany jest na przód, tylna oś włącza się w razie potrzeby, znaczy wykrycia możliwości poślizgu przodu.

To pewnie ostatnia okazja, żeby zdobyć takie auto. Zaczyna się wyprzedaż rocznika. Więc jeśli komuś przypadł do gustu ten właśnie model – zaprojektowany jeszcze przed kryzysem – powinien się szybko zainteresować. Wprawdzie Honda w przypadku CR-V nie powinna szykować żadnych przykrych niespodzianek, gdyż nawet kosmicznego Civica ostatnio niewiele zmieniła. Cóż technologia idzie do przodu, niestety jednak również technologia oszczędzania.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - tył, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - zegary, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - tablica przyrządów, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - fotele, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - silnik, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - bok, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Honda CR-V - przód, fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA