REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz: Sposób na przestrzeń

Maciej Medyj
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.

REKLAMA

REKLAMA

Dużo miejsca w małym samochodzie to nie lada wyzwanie. Walka na "maxi" w "mini" trwa. Często problemy z pojemnym wnętrzem mają nawet większe modele. Hondzie ta sztuka udała się w miejskim maluchu.

Nie ma w ofercie Hondy drugiego modelu, który tak bardzo pasowałby do kobiety. Najlepiej kobiety z dzieckiem. Odbiorcą może też być młoda rodzina. Powód? Znakomita funkcjonalność. Zacznijmy jednak od wyglądu Jazza. Jest mały, zgrabny i wygląda nowocześnie. Tym bardziej, że właśnie przeszedł face lifting. Zmiany nie są duże i dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Nowe są reflektory i zderzaki. Zmieniono także rys przedniej maski i kształt grilla. Z tyłu lekko zmodyfikowano lampy, a paleta kolorów wzbogaciła się o nowe lakiery.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Jazza zaskakuje przestronnością. Pod względem ilości miejsca auto bije na głowę niejednego kompakta. Po liftingu miejska Honda zyskała pomarańczowe podświetlenie panelu klimatyzacji oraz radiowego wyświetlacza. Inne jest również wykończenie panelu środkowego. Srebrna barwa ustąpiła miejsca bardziej stonowanemu, ciemniejszemu plastikowi. Poza tym wnętrze Jazza pozostało bez zmian. Nisko poprowadzona linia okien wpływa na znakomitą widoczność. Pasażerowie tylnej kanapy również będą mieli powody do zadowolenia. Miejsca jest tam tyle co w porządnym kompakcie. W Jazzie nie brakuje też pomysłowych rozwiązań. Siedzisko tylnej kanapy można podnieść do góry (dwie jego części niezależnie) tak, aby powstała solidna przestrzeń na duże gabaryty. Ujawniają się wtedy również dodatkowe, zamykane schowki umieszczone pod spodem siedziska. Do tego wiele przegródek w dolnej części kokpitu i tunelu środkowym oraz dwa zamykane schowki przed pasażerem. Bagażnik małej Hondy ma 337 litrów pojemności i niewielkie przegródki w obu burtach.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.4 o mocy 100 koni mechanicznych. Taka sama jednostka zasilała testowanego przez nas Jazza sprzed liftingu. Wrażenia są więc podobne. Aby korzystać z potencjału silnika trzeba wkręcać auto na najwyższe obroty. Jednak to nie dynamiczna jazda jest ulubionym zajęciem Jazza. Chodzi raczej o oszczędność. Średnie spalanie podczas jazdy w miejskich korkach i sprintów spod świateł nie przekracza 7,5 litra na setkę. Przy jeździe mieszanej bez problemu zbliżymy się do 6 litrów. Niskiemu spalaniu sprzyja zestopniowanie skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia są bardzo długie (poza krótszą „jedynką”). Skrzynia ma pięć przełożeń i w mieście to wystarczy. W trasie „szóstka” pozwoliłaby zmniejszyć hałas przy dużych prędkościach. Z kolei przy niższych obrotach okazuje się, że auto jest dobrze wyciszone i w mieście silnika niemal nie słychać. Minusem napędu Jazza jest „narowiste” sprzęgło, które okazuje się trudno wyczuwalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda CR-Z: jaką kupić? Poradnik kupującego

Jazz robi wrażenie funkcjonalnością. W swojej klasie, pod względem ilości miejsca w kabinie, można go porównać tylko z Nissanem Note. Projektantom nie zabrakło pomysłów na wykorzystanie wszelkich zakamarków. Osoby lubiące szybką jazdę mogą czuć niedosyt osiągów oraz narzekać na podsterowność auta. Przy okazji liftingu poprawiono komfort zawieszenia, co jeszcze bardziej podkreśla spokojny i rodzinny charakter tego modelu. W mieście plusem okaże się znakomita zwrotność. Najtańszy Jazz z 90-konnym silnikiem 1.2 kosztuje niecałe 50 tysięcy. Testowana przez nas wersja 1.4 Comfort to wydatek 58 500 zł. W wyposażeniu seryjnym znajdują się alufelgi, automatyczna klimatyzacja oraz przednie światła przeciwmgielne. Obecnie producent oferuje na auto rabat w wysokości 2000zl oraz preferencyjny kredyt lub pakiet ubezpieczeniowy. W ofercie znajduje się też hybrydowa wersja Jazza korzystająca z systemu IMA oraz bezstopniowej skrzyni CVT. Cena od 67 900zł.

Honda Jazz 1.4 Comfort - tył.
Honda Jazz 1.4 Comfort - deska rozdzielcza.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przednie fotele.
Honda Jazz 1.4 Comfort - tylna kanapa.
Honda Jazz 1.4 Comfort - wnętrze.
Honda Jazz 1.4 Comfort - wnętrze.
Honda Jazz 1.4 Comfort - składanie tylnej kanapy.
Honda Jazz 1.4 Comfort - bagażnik.
Honda Jazz 1.4 Comfort - deska rozdzielcza.
Honda Jazz 1.4 Comfort - silnik.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA