REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz: Sposób na przestrzeń

Maciej Medyj
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.

REKLAMA

REKLAMA

Dużo miejsca w małym samochodzie to nie lada wyzwanie. Walka na "maxi" w "mini" trwa. Często problemy z pojemnym wnętrzem mają nawet większe modele. Hondzie ta sztuka udała się w miejskim maluchu.

Nie ma w ofercie Hondy drugiego modelu, który tak bardzo pasowałby do kobiety. Najlepiej kobiety z dzieckiem. Odbiorcą może też być młoda rodzina. Powód? Znakomita funkcjonalność. Zacznijmy jednak od wyglądu Jazza. Jest mały, zgrabny i wygląda nowocześnie. Tym bardziej, że właśnie przeszedł face lifting. Zmiany nie są duże i dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Nowe są reflektory i zderzaki. Zmieniono także rys przedniej maski i kształt grilla. Z tyłu lekko zmodyfikowano lampy, a paleta kolorów wzbogaciła się o nowe lakiery.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Jazza zaskakuje przestronnością. Pod względem ilości miejsca auto bije na głowę niejednego kompakta. Po liftingu miejska Honda zyskała pomarańczowe podświetlenie panelu klimatyzacji oraz radiowego wyświetlacza. Inne jest również wykończenie panelu środkowego. Srebrna barwa ustąpiła miejsca bardziej stonowanemu, ciemniejszemu plastikowi. Poza tym wnętrze Jazza pozostało bez zmian. Nisko poprowadzona linia okien wpływa na znakomitą widoczność. Pasażerowie tylnej kanapy również będą mieli powody do zadowolenia. Miejsca jest tam tyle co w porządnym kompakcie. W Jazzie nie brakuje też pomysłowych rozwiązań. Siedzisko tylnej kanapy można podnieść do góry (dwie jego części niezależnie) tak, aby powstała solidna przestrzeń na duże gabaryty. Ujawniają się wtedy również dodatkowe, zamykane schowki umieszczone pod spodem siedziska. Do tego wiele przegródek w dolnej części kokpitu i tunelu środkowym oraz dwa zamykane schowki przed pasażerem. Bagażnik małej Hondy ma 337 litrów pojemności i niewielkie przegródki w obu burtach.

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

REKLAMA

Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.4 o mocy 100 koni mechanicznych. Taka sama jednostka zasilała testowanego przez nas Jazza sprzed liftingu. Wrażenia są więc podobne. Aby korzystać z potencjału silnika trzeba wkręcać auto na najwyższe obroty. Jednak to nie dynamiczna jazda jest ulubionym zajęciem Jazza. Chodzi raczej o oszczędność. Średnie spalanie podczas jazdy w miejskich korkach i sprintów spod świateł nie przekracza 7,5 litra na setkę. Przy jeździe mieszanej bez problemu zbliżymy się do 6 litrów. Niskiemu spalaniu sprzyja zestopniowanie skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia są bardzo długie (poza krótszą „jedynką”). Skrzynia ma pięć przełożeń i w mieście to wystarczy. W trasie „szóstka” pozwoliłaby zmniejszyć hałas przy dużych prędkościach. Z kolei przy niższych obrotach okazuje się, że auto jest dobrze wyciszone i w mieście silnika niemal nie słychać. Minusem napędu Jazza jest „narowiste” sprzęgło, które okazuje się trudno wyczuwalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda CR-Z: jaką kupić? Poradnik kupującego

Jazz robi wrażenie funkcjonalnością. W swojej klasie, pod względem ilości miejsca w kabinie, można go porównać tylko z Nissanem Note. Projektantom nie zabrakło pomysłów na wykorzystanie wszelkich zakamarków. Osoby lubiące szybką jazdę mogą czuć niedosyt osiągów oraz narzekać na podsterowność auta. Przy okazji liftingu poprawiono komfort zawieszenia, co jeszcze bardziej podkreśla spokojny i rodzinny charakter tego modelu. W mieście plusem okaże się znakomita zwrotność. Najtańszy Jazz z 90-konnym silnikiem 1.2 kosztuje niecałe 50 tysięcy. Testowana przez nas wersja 1.4 Comfort to wydatek 58 500 zł. W wyposażeniu seryjnym znajdują się alufelgi, automatyczna klimatyzacja oraz przednie światła przeciwmgielne. Obecnie producent oferuje na auto rabat w wysokości 2000zl oraz preferencyjny kredyt lub pakiet ubezpieczeniowy. W ofercie znajduje się też hybrydowa wersja Jazza korzystająca z systemu IMA oraz bezstopniowej skrzyni CVT. Cena od 67 900zł.

Honda Jazz 1.4 Comfort - tył.
Honda Jazz 1.4 Comfort - deska rozdzielcza.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przednie fotele.
Honda Jazz 1.4 Comfort - tylna kanapa.
Honda Jazz 1.4 Comfort - wnętrze.
Honda Jazz 1.4 Comfort - wnętrze.
Honda Jazz 1.4 Comfort - składanie tylnej kanapy.
Honda Jazz 1.4 Comfort - bagażnik.
Honda Jazz 1.4 Comfort - deska rozdzielcza.
Honda Jazz 1.4 Comfort - silnik.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.
Honda Jazz 1.4 Comfort - przód.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA