REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna: Zmiana fazy

Maciej Medyj
Michał Karczewski
 Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Lifting nie zawsze oznacza duże zmiany. Można delikatnie wygładzić skórę wokół oczu, wklepać dobry krem i już wyglądać młodziej. Operacja plastyczna nie zawsze jest potrzebna. To samo dotyczy samochodów.

Laguna trzeciej generacji pojawiła się na rynku pod koniec 2007 roku. Po czterech latach przyszedł więc czas na zmiany. Producent zdecydował, że będą one w prawdziwie niemieckim stylu. Chodziło bardziej o dopracowanie szczegółów niż rewolucję. Zmiany zewnętrzne dotyczą głównie przodu. Zmodyfikowano reflektory, które mają teraz „groźniejszy” wyraz oraz zderzak, gdzie dodano nieco chromowanych elementów. Tylne światła zostały przydymione. Dawniej był to element rozpoznawczy wersji GT. Sportowego stylu dodają dwie końcówki wydechu. Klienci mają też większe możliwości konfiguracji wyposażenia (np. system 4Control dostępny z większą liczbą silników).

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Laguna

Wnętrze Laguny nie wymagało zmian. Nadal jest ono czytelne i nie przeładowane przyciskami. Środkowa część deski rozdzielczej umieszczona została stosunkowo wysoko, a poniżej zostawiono przestrzeń dla kolan kierowcy i pasażera. Do tego czytelne zegary oraz miękkie i ładnie wyglądające materiały. Do gustu przypadło nam połączenie czarnego lakieru z jasną, kremową tapicerką. W testowanym egzemplarzu dobre wrażenia psuła jedynie skóra łuszcząca się na wieńcu kierownicy. Przednie fotele są obszerne, wygodne i nastawione na komfort. Tradycyjnie dla Renault siedzi się w nich dość wysoko. Tylna kanapa zamocowana została dużo niżej. Potęguje to wrażenie przestrzeni wśród osób, które tam podróżują. Rozwiązuje także problem opadającego dachu i braku miejsca nad głową. Bagażnik Laguny jest obszerny, ale płytki. Ma 450 litrów pojemności, a pod wykładziną znalazło się miejsce na drobne, niewielkie przedmioty.

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Pod maską testowej Laguny pracuje najmocniejszy z oferowanych diesli. To dwulitrowa jednostka o mocy 173 koni mechanicznych. Jest ona dostępna wyłącznie w parze z automatyczną skrzynią biegów. Szkoda, że klienci nie mają możliwości wyboru manualnej przekładni. Sam automat działa poprawnie. Podczas płynnego operowania pedałem gazu zmienia biegi łagodnie. Dopiero przy dynamicznym przyspieszaniu wyczuwa się szarpnięcia. Silnik zapewnia Lagunie dobrą dynamikę co przekłada się na bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Cieszy też wysoki maksymalny moment obrotowy, równy 360 Nm dostępnych przy 2000 obr./min. Diesel z automatem wydaje się idealnym rozwiązaniem na długie podróże.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

REKLAMA

W trzeciej generacji Laguny nie ma już śladu po dawnym kołysząco-miękkim podwoziu aut ze stajni Renault. Zawieszenie zestrojono sztywno (zwłaszcza na tle poprzedniczek) co wprawdzie zmniejsza komfort, ale w zamian zapewnia pewniejsze prowadzenie i nie powoduje choroby morskiej. Tak zestrojone podwozie dobrze pasuje do mocnego silnika. Porządny jest tez układ kierowniczy. Ma odpowiedni opór ułatwiający precyzyjną kontrolę samochodu przy większych prędkościach. Przy mniejszych - mógłby pracować lżej.

Laguna to jedno z najtańszych aut w swoim segmencie. Powodem są wysokie, stałe rabaty jakie oferuje producent. Na każdą wersję „średniaka” Renault obowiązuje obecnie 15 000 zł upustu. Za najtańszą odmianę mającą pod maską benzynowy silnik 2.0 o mocy 140 KM trzeba więc zapłacić 64 900 zł (cena bez promocji - 79 900 zł). Na drugim końcu cennika znajduje się testowana przez nas topowa specyfikacja Initiale. Za takie auto ze 173-konnym dieslem (oznaczonym jako 175) trzeba obecnie wydać 122 000 zł (bez upustu - 137 000 zł). Plusem jest bogate wyposażenie, mocny i oszczędny silnik oraz prestiż posiadania najbogatszej odmiany.

Zobacz też: Renault Laguna – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Renault Laguna 2.0 dCi fot. Michał Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Formuła E z nowymi oponami. Od 2026 r. dostarczać je będzie Bridgestone

    Bridgestone powraca do sportu motorowego. Od roku 2026 będzie wyłącznym dostawcą opon do Formuły E. Co to oznacza dla japońskiej marki? "Dalszą koncentrację na zrównoważonym rozwoju".

    Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

    W strefie czystego transportu w Warszawie nie ma miejsca dla ulubieńców Polaków. Nie wjedzie do niej ani Passat B5, ani Golf IV. A to dopiero początek zestawienia. Oto długa lista modeli, które 1 lipca 2024 r. dostaną "bana" na centrum Warszawy.

    Gołoledź na drogach w tym tygodniu. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    REKLAMA

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    REKLAMA

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA