REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Corolla: W cieniu własnej legendy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Toyota Corolla przód
Toyota Corolla przód

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla. Nazwa – legenda, synonim niezawodności i długiej tradycji kompaktowych aut z kraju kwitnącej wiśni. Dziś to już tylko jeden model, klasyczny jak jego miano, bo w nadwoziu typu sedan.

Sedana zaprojektować nie jest łatwo. Wychodzi albo coś zbliżonego do coupe, co wcale nie jest takie złe, jednak wymaga projektu od podstaw, albo niestety jakaś dziwna składanka hatchbacka i wystającej bryły bagażnika. Wszystko przez te obłe, nowoczesne kształty. Kiedyś Corolla to były po prostu sklejone ze sobą trzy pudełka różnej wielkości. Dziś można mówić o płynnej linii. Proporcje są podobne, ale dla wygładzenia kształtów musiały pojawić się kompromisy. Najmniejszy sedan Toyoty nie jest więc coupe i choć niektórym się nawet podoba, to w swojej klasie wyglądem nie wygrywa. Moim zdaniem najlepiej się broni w jasnych, zdecydowanych kolorach. Ciemne barwy osobiście mi nie leżą, szczególnie zimne odcienie. Chociaż z takimi dobrze kontrastują chromowane listwy mające nadawać autu szyku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Corolli

Jednak Toyocie trudno odmówić konsekwencji w nacisku na funkcjonalność. Poszczególne elementy nadwozia układają się w jakąś spójną całość, a najwięcej zyskuje na tym wnętrze. Jest wystarczająco przestronne zarówno na wysokości ramion, jak i nad głowami pasażerów, nawet na tylnej kanapie. Podwójne zegary podświetlone na pomarańczowo i zintegrowany z nimi wyświetlacz komputera pokładowego dostarczają wszystkich potrzebnych informacji nie męcząc przy tym wzroku. Środkowy panel kojarzący się z wyglądu z japońskim mini-hifi z końca poprzedniego stulecia też się wizualnie nie narzuca i jest przyjazny w obsłudze. Fotel kierowcy i kierownica mają wystarczający zakres regulacji i dobre trzymanie boczne. Z tyłu kanapa jest ergonomicznie ukształtowana dla dwóch pasażerów, z trzeciego miejsca lepiej sobie wyciągnąć podłokietnik z uchwytami na napoje.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

REKLAMA

Mnóstwo schowków i kieszeni ukształtowanych funkcjonalnie i rozmieszczonych logicznie sprawia, że wszelkie przydatne drobiazgi, które ze sobą się wozi znajdą swoje miejsce, w większości w bezpiecznym zamknięciu. W kieszeniach tylnych drzwi jest specjalne wyprofilowanie na dużą butelkę z napojem. Większe rzeczy oczywiście pomieści bagażnik, który można rozciągnąć na pół samochodu składając oparcie kanapy, jednak pralki czy ula tu nie przewieziemy, jedynie płaskie rzeczy, czyli na przykład szafę w paczkach. Upychając torby na wakacyjny wyjazd trzeba tylko pamiętać, że zawiasy klapy wchodzą do środka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik użyty do napędu naszej testówki to benzynowy1.6 Valvematic o mocy 132 koni połączony z sześciobiegową skrzynią, a więc zestaw klasyczno-nowoczesny łączący w sobie najlepsze cechy sprawdzonych rozwiązań. Potrafi pokazać pazur, jest bezpieczny i elastyczny w trasie, a przy dobrym traktowaniu potrafi się odwdzięczyć zaskakująco niskim zużyciem paliwa (system Toyota Optimal Drive pokazuje, kiedy najlepiej zmienić bieg). Na szczęście jest dobrze wyciszony i nie nakręca specjalnie niepotrzebnych emocji. Zawieszenie oparte na MacPhersonie z przodu i belce skrętnej z tyłu jest zestrojone dość sztywno, żeby szybko pokonywać zakręty, a jednocześnie na tyle sprężyście, że nie dobija na nierównościach i nie generuje żadnych podejrzanych dźwięków. To również zasługa opon o normalnym profilu.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Toyota Corolla nie jest autem dla młodego kierowcy o sportowym zacięciu. Raczej się nie sprawdzi jako auto rodzinne. To samochód dla statecznego obywatela, który szaleństwa i nerwy codzienności ma już za sobą, nie pociągają go też kosmiczne kształty najbliższej konkurencji. Stosunkowo mały, a więc ekonomiczny, ale wystarczająco pojemny i szykowny. Wszystko za cenę zaczynającą się od 61700 zł w wersji Terra, choć teraz korzystnie nabyć Premium za 67900.

Toyota Corolla bok
Toyota Corolla tył
Toyota Corolla bok
Toyota Corolla kokpit
Toyota Corolla siedzenia przód
Toyota Corolla siedzenia tył
Toyota Corolla siedzenia tył
Toyota Corolla zegary
Toyota Corolla kabina
Toyota Corolla kabina
Toyota Corolla bagażnik
Toyota Corolla silnik
Toyota Corolla przód
Toyota Corolla tył
Toyota Corolla bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA