REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai ix20: Koreański kod

Michał Karczewski
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Miejski Hyundai ma w sobie więcej z minivana niż tradycyjnego auta klasy B. Jest wyjątkowo przestronny i funkcjonalny, a w dodatku dobrze wygląda. Czy w tym przypadku ekologiczna wersja Blue Drive ma jednak sens?

REKLAMA

Hyundai mówi do nas kodem. Dawne nazwy modeli odchodzą w zapomnienie. Teraz króluje litera „i” oraz nazewnictwo liczbowe. W przypadku modeli rekreacyjnych zobaczymy symbol „ix”. Nowa jakość, nowe nazewnictwo. Nowa jest także stylistyka. Weźmy ix20. Nazwa sugeruje, że jest to auto segmentu miejskiej i20-tki, ale w wersji bardziej przyjaznej weekendowym wypadom za miasto. Zacznijmy od tego, że auto jest bliźniakiem Kii Vengi, pozycjonowanym jednak jako wersja bardziej ekskluzywna. Mimo, że bryła obu aut jest podobna, wiele szczegółów stylistycznych jest zupełnie innych. Całkowicie inny jest przód - duże, ciekawie zaprojektowane lampy i agresywne przetłoczenia na masce. Do tego grill przechodzący w duży wlot powietrza na zderzaku. Tył ma też ostrzejsze linie niż ten z Vengi. Zaokrąglenia oddały pola zdecydowanym cięciom. Oba koreańskie modele najbardziej podobne są z profilu.

REKLAMA

Największym plusem wnętrza ix20 jest przestronność i funkcjonalność. Ilości miejsca może mu pozazdrościć niejeden kompakt. Deska rozdzielcza nie ogranicza miejsca na nogi, a za kierownicą siedzi się wysoko i wygodnie. Testowany egzemplarz zaopatrzony był w różowe elementy wykończenia progów drzwi, co z pewnością spodoba się paniom. Wszystkim użytkownikom spodoba się za to świetna ergonomia miejsca kierowcy. Przyciski konsoli centralnej są duże i czytelne, a obsługa dziecinnie prosta.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai ix20

REKLAMA

Jeśli już mowa o dzieciach... Pewnie myślicie, że w miejskim aucie na tylnej kanapie tylko one mogą wygodnie podróżować? Ta prawidłowość nie ma zastosowania w ix20. Miejsca na nogi jest wystarczająco dużo dla dorosłych osób średniego wzrostu. Również nad głową znajdziemy masę przestrzeni. Na plus zaliczyć trzeba przesuwaną tylna kanapę (można ją regulować niezależnie w stosunku 60/40) oraz oparcie o zmiennym kącie nachylenia. Wybór jest prosty – więcej miejsca dla pasażerów lub większy bagażnik. Ten, zgodnie z danymi producenta, ma 440 litrów przy standardowym ustawieniu kanapy i 1486 po jej rozłożeniu.

Testowana przez nas wersja zaopatrzona była w logo Blue Drive. Oznacza to, że na pokładzie znalazł się opcjonalny pakiet (dopłata 2 000zł), w skład którego wchodzi system start/stop, opony o niższym oporze toczenia i elementy poprawiające aerodynamikę. Ma być ekologicznie i ekonomicznie. W testowanym egzemplarzu pakiet występuje w parze z mocniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 i mocy 126 koni uzyskiwanych przy 6300 obrotów na minutę. Maksymalny moment to 156 Nm przy 4200 obrotów. Gdy producent przygotowuje wersję ekologiczną oczekujemy przede wszystkim niskiego spalania. Dlatego z reguły są to jedynie auta wyposażone w silnik diesla.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

W testowanym ix20 zużycie paliwa potrafiło wynieść nawet ponad 9 litrów podczas normalnej, miejskiej jazdy. To zbyt dużo w przypadku (niesportowego) auta klasy B, zwłaszcza w wersji ekologicznej. W dodatku aby jechać dynamicznie, trzeba wkręcać silnik na najwyższe obroty. Nie jest to przyjemne, bo spory hałas dociera do uszu pasażerów już po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów. Wspomniany, system start/stop ma tę zaletę, że przy wyłączonym silniku nie powoduje uśpienia elektrycznych elementów wyposażenia, jak wspomaganie kierownicy czy klimatyzacja, choć ta ostatnia ma wtedy mniejszą wydajności niż przy pracującym napędzie. Chcąc ponownie uruchomić silnik wystarczy nacisnąć sprzęgło. Trzeba jednak pamiętać, aby zrobić to zdecydowanym ruchem. Wtedy jest to skuteczne. Delikatne naciśnięcie lewego pedału, w naszym egzemplarzu, często nie robiło na rozruszniku żadnego wrażenia.

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Hyundai ix 20 to atrakcyjny wóz. Polecamy jednak wersję z podstawowym silnikiem benzynowym 1.4 90 KM. Dynamika w praktyce nie jest dużo gorsza, a rachunek w salonie znacznie niższy. Wybierając nawet najtańszego ix20 zyskujemy funkcjonalne i niezwykle przestronne miejskie auto, które wyróżnia się na ulicy. Ceny modelu zaczynają się od 45 900zł za wersję Classic, nie ma ona jednak seryjnej klimatyzacji (dopłata 3 500zł). Aby mieć ją na pokładzie warto zdecydować się na drugą w kolejności specyfikację Classic Plus. Testowane auto w wersji Style (1.6) to wydatek 64 900zł. Zestaw Blue Drive można dokupić jako opcję do wersji Comfort, Style oraz Premium. Warto jednak ten wydatek przemyśleć i zamiast tego wybrać coś z listy bardziej przydatnych rzeczy. Może to być na przykład lakier metalik, zbliżeniowy kluczyk lub alufelgi.

Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bagażnik fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bagażnik fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 silnik fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 zegry fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 tył fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 bok fot. Maciej Medyj
Hyundai ix20 przód fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA