REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Honda Accord Tourer przód fot. Maciej Medyj
Honda Accord Tourer przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Jeżdżąc tym autem zawsze przeklinam polskie przepisy nakładające wysokie opłaty na auta importowane z Japonii. Przez nie, ten jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie, jest również jednym z najdroższych.

Oferowany od 2008 roku Accord w wersji Tourer wygląda o niebo lepiej od swojego poprzednika. Wersja sedan zawsze prezentowała się dobrze, ale kombi przypominało wagon kolejowy – było długie i miało niemal zupełnie prostą linię dachu oraz klapę bagażnika narysowaną od ekierki. Zmiany jakie nastąpiły w Accordzie kombi w 2008 roku sprawiły, że auto zaczęło wyglądać bardzo atrakcyjnie. Linia dachu opada teraz ku tyłowi, co nadaje sylwetce dynamiki, a tylna klapa ustawiona jest pod kątem. Jeśli dodamy do tego potężne tylne lampy otrzymujemy ładne kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Trudno znaleźć w tej klasie auto, w którym pozycja za kierownicą byłaby tak wyjątkowa. Rodzinne kombi segmentu D kojarzy się głównie z tym, że priorytetowo są tam traktowane tylne miejsca dla dzieci i bagażnik. W Accordzie najważniejszy jest kierowca. Owszem z tyłu jest sporo miejsca, a kanapa jest miękką i wygodna, w dodatku ma przyjemną w dotyku tapicerkę, ale to miejsce kierowcy sprawia, że nie chce się z tego auta wysiadać. Siedzi się w nim bardzo nisko, niemal nad ziemią, zaś kierownica jest ustawiona stosunkowo wysoko. Wydaje się, że taka pozycja wymaga przyzwyczajenia, ale szybko okazuje się iż zapewnia ona optymalną kontrolę nad autem i daje możliwość wykonywania szybkich ruchów kierownicą. Zakres regulacji zarówno fotela jak i kierownicy jest na tyle szeroki, że jeśli komuś nie pasuje – można zmienić.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Poza tym kabina jest taka sama jak w testowanej przez nas jakiś czas temu wersji sedan, z wyjątkiem innego wykończenia. Duża szerokość auta zapewnia odpowiednią przestrzeń, cieszy dobra ergonomia i porządne spasowanie kokpitu. Wysoko umieszczony i wyjątkowo krótki lewarek skrzyni biegów jest dokładnie pod ręką, a duża ilość schowków pozwala zachować porządek w kabinie. Bagażnik Accorda Tourer nie należy do największych w klasie. Ma 406 litrów pojemności, a po złożeniu siedzeń, do linii okien – 660 litrów. Jest jednak funkcjonalny i porządnie wykończony.

REKLAMA

Do napędu testowanej wersji użyto benzynowego silnika o pojemności 2.0 i mocy 156 koni mechanicznych. Motor zaskakuje dynamiką, jednak tradycyjnie dla Hondy jest wysokoobrotowy. Oznacza to, że przy niskich prędkościach przyspiesza przeciętnie, ożywia się po przekroczeniu 3,5 tysiąca, natomiast w przedziale 5-7 tysięcy obrotów przyspiesza znakomicie. Accord jest dla mnie przykładem auta, które najlepiej czuje się na długich trasach lub w jeździe autostradowej. Przyspieszenia przy większych prędkościach nie stanowią dla niego bowiem żadnych problemów. Również spalanie należy uznać za niezbyt wysokie. W mieście wystarczy 10 litrów, a w trasie około 8 na sto kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda Accord Type S

Prowadzenie, podobnie jak w wersji sedan, jest bardzo dobre. Podwójne wahacze z przodu i wielodrążkowy układ z tyłu dobrze spełniają swoje zadanie. Samochód prowadzi się pewnie i pozwala szybko pokonywać zakręty. Plusem jest nie za mocno wspomagany układ kierowniczy. Dla niektórych może to być problematyczne na parkingu, ale za to precyzja podczas normalnej jazdy jest odpowiednią rekompensatą.

Trudno w Accordzie znaleźć istotne minusy. To bardzo dobre auto. Właściwie chyba tylko cena sprawia, że nie jest u nas tak popularne jak mogłoby być, gdyby w podstawowej wersji, podobnie jak konkurenci, kosztowało około 80 tysięcy. Za najtańszego Accorda w wersji sedan zapłacimy o prawie 20 tysięcy więcej. Za podstawowe kombi z takim motorem jak w naszej testówce i wyposażeniem „S” – 104 900zł. Nie ma się co obawiać słabszego w dwóch dostępnych benzyniaków. Jest wystarczająco dynamiczny, a przy tym mało pali. Accorda można też kupić ze świetnym dieslem, najlepiej z pakietem „Type S”. Takie kombi kosztuje już jednak 148 800zł. Honda przyznaje, że na naszym rynku Accord Tourer sprzedaje się znacznie gorzej niż sedan. Jestem w stanie to zrozumieć, bo wersja z klasycznym tyłem wygląda jeszcze lepiej. Jeśli jednak priorytetem jest funkcjonalność przedziału bagażowego - kombi będzie dobrym wyborem.

Honda Accord Tourer fot. Maciej Medyj
Honda Accord Tourer wnętrze fot. Maciej Medyj
Honda Accord Tourer bok fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA