REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Hilux: Prężny czterdziestolatek

Maciej Medyj
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy obecna generacja Toyoty Hilux miała swoją premierę miałem obawę, że jej producent w pogoni za modą na pojazdy SUV zmieni swojego bezkompromisowego terenowca w spokojne auto dla mas.

REKLAMA

Na szczęście tak się nie stało. Nadwozie tego popularnego pick-upa zostało unowocześnione wizualnie - jest bardziej masywne, co tylko podkreśla solidność konstrukcji, jakiej należy się spodziewać po tego typu aucie. Koncepcja została taka sama - potężna, zwarta maska, a na niej dodający powagi wlot powietrza, podwójna kabina i oddzielony od niej przedział ładunkowy, w testowanej wersji wyposażony w zabudowę z bocznymi szybami.

REKLAMA

Wnętrze, jak to w Hiluxie - i za to go lubię - kojarzy się z normalnym autem osobowym klasy kompakt. Siedzi się nisko nad podłogą kabiny, choć wysoko nad ziemią. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają występujące tu w standardzie solidne progi boczne i uchwyty na przednim słupku. Miejsca z przodu jest dużo, jednak na tylnej kanapie nie jest już tak przestrzennie. Cieszy skórzana tapicerka, która ułatwia utrzymanie wnętrza w czystości. Deska rozdzielcza nie zajmuje dużo miejsca w kabinie i jest wykonana z dobrych materiałów. Zawiera klasyczne, potrójne zegary, radioodtwarzacz z nawigacją, sterowanie klimatyzacją, kratki nawiewów, pojemny schowek i wysuwane uchwyty na napoje.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Hilux

REKLAMA

Przedział ładunkowy w naszej testówce wyposażono w amerykańską zabudowę o wartości 8990 złotych, z bocznymi szybami częściowo uchylnymi. Jest ona tak zamontowana, że w celu otwarcia tylnej burty należy najpierw podnieść klapę zabudowy zamykaną oddzielnym kluczem. W testowanym egzemplarzu zamek klapy chodził ciężko, więc baliśmy się o kluczyk. Zamykanie też nie było łatwe, gdyż zawsze musieliśmy mocniej dopchnąć któryś z boków klapy, nie załapujący od razu. Sam przedział ładunkowy jest olbrzymi, choć nie da się go powiększyć kosztem miejsc pasażerów. Masa przewożonego towaru może wynieść do 910 kg.

Mierząca 5255 mm Toyota jest zaskakująco zwrotna, oczywiście do czasu dopięcia przedniego napędu, kiedy promień zawracania nieco się zmniejsza. Terenową sprawność zapewnia spory prześwit, wynoszący do osi 212 mm, oraz kąty - natarcia 30 stopni, zejścia 26 stopni, rampowy 25 stopni. Tylne zawieszenie na bazie resorów piórowych zapewnia małą wrażliwość na obciążenie ładunkiem, lecz powoduje kołysanie podczas jazdy po równej drodze. Całość podwozia jest jednak tak zestrojona, że nawet podczas jazdy po mocno nierównej, polnej drodze, albo poza drogą, do kabiny nie przenoszą się gwałtowne drgania i wstrząsy. Auto wyraźnie lepiej współpracuje z bezdrożami, niż z autostradą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Do ciężkiej walki w terenie predysponuje Hiluxa potężny silnik - w naszej wersji trzylitrowy diesel D-4D o mocy 171 koni i momencie 343 Nm w zakresie 1400 - 3400 obrotów na minutę, współpracujący z manualną, pięciobiegową przekładnią z reduktorem. Zapewnia on bardzo dobre osiągi w każdych warunkach przy umiarkowanym spalaniu dochodzącym w terenie do 12 litrów na setkę. Sporo frajdy daje jazda z napędem tylko na tył, ale w zimowych warunkach zapinaliśmy napęd na 4 koła. Podczas testu mieliśmy okazję przejechać przez totalne bagno, choć przy ujemnej temperaturze, więc nieco spacyfikowane, jednak bardzo pomógł reduktor i wyłącznik systemu kontroli trakcji. Auto szło przez błota rycząc i pełnym bokiem, bo różne koła wpadły w różne koleiny, ale dało radę, mimo postawienia na zwykłych zimowych oponach.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Minęło 40 lat od debiutu Hiluxa, ale jak widać trzyma się on mocno na pozycji lidera w swojej klasie. Bardzo niewielkie wspomaganie, mała widoczność do tyłu i niezbyt spontanicznie reagujące hamulce skreślają go z listy aut miejskich. Jest tańszy, niż większość SUVów tej długości - cena bazowa testowanej wersji to nieco ponad 130 tysięcy złotych, do tego należałoby doliczyć niemal 9 tysięcy za zabudowę (cena bez montażu), 6,5 tysiąca za nawigację i 3,5 za lakier metalik. Jednak grunt, że Hilux jest prawdziwą terenową ciężarówką i jeśli ktoś potrzebuje wytrzymałego i niezawodnego kompana do ciężkiej roboty, a nie do wożenia dzieci do szkoły i siebie do galerii handlowej, to będzie on najlepszym wyborem.

Toyota Hilux przód
Toyota Hilux bok i przód
Toyota Hilux tył i bok
Toyota Hilux wnętrze przód
Toyota Hilux siedzenia przód
Toyota Hilux wnętrze przód
Toyota Hilux przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux przestrzeń ładunkowa
Toyota Hilux bok
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux bok i tył
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux przód
Toyota Hilux bok i przód
Toyota Hilux tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA