REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: Pierwsza jazda

Michał Karczewski
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Corsa jest już dobrze znana na rynku. Obecna generacja oferowana jest od 2006 roku, ale dzięki cyklicznym liftingom, nadal dobrze wygląda. W 2011 rok miejski Opel wjechał po kolejnych modyfikacjach

W cennikach Opla właśnie pojawiła się zmodyfikowana Corsa. Ten miejski model przeszedł wprawdzie face lifting na początku 2010 roku, ale polityka marki dotycząca Corsy przewiduje lekkie zmiany częściej niż raz na kilka lat. Dlatego teraz zmodyfikowano przednią partię nadwozia. Pojawił się nowy zderzak oraz zmienione reflektory. W środku na klientów czeka też inna kolorystyka. Istotne zmiany dotyczą także technicznych rozwiązań. Głównie tych, związanych z silnikami diesla. Maja one teraz mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2. Wprowadzono tez system start/stop wyłączający silnik na postoju oraz zmodyfikowano wersje 1.3 CDTI Ecoflex. Według zapewnień producenta może ona teraz przejechać ponad 1100 km na jednym baku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Corsie

REKLAMA

Zmodyfikowany model ma być bardziej kolorowy i mocniej zwracać na siebie uwagę. Dlatego przygotowano 15 kolorów z których część jest zupełnie nowa i na szczęście „żywa” przez co auto zwraca na siebie uwagę. Dostępne będą tez wersje z atrakcyjnym malowaniem. Producent postanowił odpowiednio je oznaczyć. Przykładem może być już oferowana Color Edition. Jaskrawe nadwozie idzie tam w przez kolorowymi z białymi lub czarnymi alufelgami. Istotnym elementem wyposażenia zmodyfikowanej Corsy jest opcjonalny system o nazwie touch & connect (2950zł). Do tej pory klienci lubiący multimedialne rozwiązania musieli się decydować na kilka urządzeń, a za każde z nich płacić oddzielnie. Obecnie dostępne jest jedno urządzenie łączące w sobie nawigację, system audio, Bluetooth oraz wejście USB, a także dotykowy ekran.

Podczas polskiej premiery zmodyfikowanej Corsy mieliśmy okazję odbycia jazdy testowej dwiema wersjami tego modelu. Pierwszą była trzydrzwiowa z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 100 KM. Jak na taką moc w małym aucie, dynamika nie rzuca na kolana. W dodatku po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów w kabinie robi się głośno. Bardzo przyzwoicie radzi sobie za to zawieszenia. Jest stosunkowo twarde i sprawia, że auto dobrze trzyma się drogi. Bez zarzutów pracuje również układ kierowniczy, który stawia wystarczający opór. Co jest ciekawe w technicznym bliźniaku, czyli Fiacie Grande Punto kierownica obraca się zbyt lekko, zatem plus dla Opla.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Drugą wersją udostępnioną nam do testu był pieciodrzwiowy diesel w specyfikacji Cosmo, wyposażony w silnik 1.7 CDTI o mocy 130 KM. Auto robi znacznie lepsze wrażenie. Deska rozdzielcza wykończona została materiałem o centkowanej fakturze, jednak najważniejsze są wrażenia z jazdy. Mocny diesel jest dynamiczny praktycznie w każdym zakresie obrotów i sprawia, że mała Corsa spod świateł startuje pierwsza i łatwo nie oddaje pola. W dodatku zasięg jaki pokazywał komputer na pełnym zbiorniku to ok. 900 km. Bolączką znowu okazuje się hałas w kabinie, wiec raczej należy go zrzucić na słabe wygłuszenie. Dla młodej rodziny wersja pieciodrzwiowa wydaje się praktyczniejsza.

Cennik Corsy 2011 otwiera wersja Essentia z litrowym silnikiem o mocy 65 koni. Za takie auto w wersji trzydrzwiowej trzeba zapłacić 39 700 zł, a w pięciodrzwiowej – 41 000zł. Z kolei trzydrzwiowe auto w specyfikacji Enjoy pod maską którego będzie pracował 100 konny benzyniak (1.4), to wydatek 49 000zł, najmocniejsza, 192-konna, wersja OPC – 87 200zł. Z kolei najlepiej wyposażona pieciodrzwiowa wersja Cosmo z dieslem o pojemności 1.7 i mocy 130 KM kosztuje 67 800zł. Corsa z rocznika 2011 nadal ma być istotnym autem z punktu widzenia klienta flotowego. Opel zakłada trzecie miejsce (w Polsce) wśród modeli wybieranych przez takich właśnie klientów, a czwarte w sprzedaży detalicznej.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kanapa tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 silnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kokpit fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kanapa tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bagażnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 silnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA