REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: Pierwsza jazda

Michał Karczewski
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Corsa jest już dobrze znana na rynku. Obecna generacja oferowana jest od 2006 roku, ale dzięki cyklicznym liftingom, nadal dobrze wygląda. W 2011 rok miejski Opel wjechał po kolejnych modyfikacjach

W cennikach Opla właśnie pojawiła się zmodyfikowana Corsa. Ten miejski model przeszedł wprawdzie face lifting na początku 2010 roku, ale polityka marki dotycząca Corsy przewiduje lekkie zmiany częściej niż raz na kilka lat. Dlatego teraz zmodyfikowano przednią partię nadwozia. Pojawił się nowy zderzak oraz zmienione reflektory. W środku na klientów czeka też inna kolorystyka. Istotne zmiany dotyczą także technicznych rozwiązań. Głównie tych, związanych z silnikami diesla. Maja one teraz mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2. Wprowadzono tez system start/stop wyłączający silnik na postoju oraz zmodyfikowano wersje 1.3 CDTI Ecoflex. Według zapewnień producenta może ona teraz przejechać ponad 1100 km na jednym baku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Corsie

REKLAMA

Zmodyfikowany model ma być bardziej kolorowy i mocniej zwracać na siebie uwagę. Dlatego przygotowano 15 kolorów z których część jest zupełnie nowa i na szczęście „żywa” przez co auto zwraca na siebie uwagę. Dostępne będą tez wersje z atrakcyjnym malowaniem. Producent postanowił odpowiednio je oznaczyć. Przykładem może być już oferowana Color Edition. Jaskrawe nadwozie idzie tam w przez kolorowymi z białymi lub czarnymi alufelgami. Istotnym elementem wyposażenia zmodyfikowanej Corsy jest opcjonalny system o nazwie touch & connect (2950zł). Do tej pory klienci lubiący multimedialne rozwiązania musieli się decydować na kilka urządzeń, a za każde z nich płacić oddzielnie. Obecnie dostępne jest jedno urządzenie łączące w sobie nawigację, system audio, Bluetooth oraz wejście USB, a także dotykowy ekran.

Podczas polskiej premiery zmodyfikowanej Corsy mieliśmy okazję odbycia jazdy testowej dwiema wersjami tego modelu. Pierwszą była trzydrzwiowa z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 100 KM. Jak na taką moc w małym aucie, dynamika nie rzuca na kolana. W dodatku po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów w kabinie robi się głośno. Bardzo przyzwoicie radzi sobie za to zawieszenia. Jest stosunkowo twarde i sprawia, że auto dobrze trzyma się drogi. Bez zarzutów pracuje również układ kierowniczy, który stawia wystarczający opór. Co jest ciekawe w technicznym bliźniaku, czyli Fiacie Grande Punto kierownica obraca się zbyt lekko, zatem plus dla Opla.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Drugą wersją udostępnioną nam do testu był pieciodrzwiowy diesel w specyfikacji Cosmo, wyposażony w silnik 1.7 CDTI o mocy 130 KM. Auto robi znacznie lepsze wrażenie. Deska rozdzielcza wykończona została materiałem o centkowanej fakturze, jednak najważniejsze są wrażenia z jazdy. Mocny diesel jest dynamiczny praktycznie w każdym zakresie obrotów i sprawia, że mała Corsa spod świateł startuje pierwsza i łatwo nie oddaje pola. W dodatku zasięg jaki pokazywał komputer na pełnym zbiorniku to ok. 900 km. Bolączką znowu okazuje się hałas w kabinie, wiec raczej należy go zrzucić na słabe wygłuszenie. Dla młodej rodziny wersja pieciodrzwiowa wydaje się praktyczniejsza.

Cennik Corsy 2011 otwiera wersja Essentia z litrowym silnikiem o mocy 65 koni. Za takie auto w wersji trzydrzwiowej trzeba zapłacić 39 700 zł, a w pięciodrzwiowej – 41 000zł. Z kolei trzydrzwiowe auto w specyfikacji Enjoy pod maską którego będzie pracował 100 konny benzyniak (1.4), to wydatek 49 000zł, najmocniejsza, 192-konna, wersja OPC – 87 200zł. Z kolei najlepiej wyposażona pieciodrzwiowa wersja Cosmo z dieslem o pojemności 1.7 i mocy 130 KM kosztuje 67 800zł. Corsa z rocznika 2011 nadal ma być istotnym autem z punktu widzenia klienta flotowego. Opel zakłada trzecie miejsce (w Polsce) wśród modeli wybieranych przez takich właśnie klientów, a czwarte w sprzedaży detalicznej.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kanapa tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 silnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kokpit fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kanapa tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bagażnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 silnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA