REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Corsa jest już dobrze znana na rynku. Obecna generacja oferowana jest od 2006 roku, ale dzięki cyklicznym liftingom, nadal dobrze wygląda. W 2011 rok miejski Opel wjechał po kolejnych modyfikacjach

W cennikach Opla właśnie pojawiła się zmodyfikowana Corsa. Ten miejski model przeszedł wprawdzie face lifting na początku 2010 roku, ale polityka marki dotycząca Corsy przewiduje lekkie zmiany częściej niż raz na kilka lat. Dlatego teraz zmodyfikowano przednią partię nadwozia. Pojawił się nowy zderzak oraz zmienione reflektory. W środku na klientów czeka też inna kolorystyka. Istotne zmiany dotyczą także technicznych rozwiązań. Głównie tych, związanych z silnikami diesla. Maja one teraz mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2. Wprowadzono tez system start/stop wyłączający silnik na postoju oraz zmodyfikowano wersje 1.3 CDTI Ecoflex. Według zapewnień producenta może ona teraz przejechać ponad 1100 km na jednym baku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Corsie

Zmodyfikowany model ma być bardziej kolorowy i mocniej zwracać na siebie uwagę. Dlatego przygotowano 15 kolorów z których część jest zupełnie nowa i na szczęście „żywa” przez co auto zwraca na siebie uwagę. Dostępne będą tez wersje z atrakcyjnym malowaniem. Producent postanowił odpowiednio je oznaczyć. Przykładem może być już oferowana Color Edition. Jaskrawe nadwozie idzie tam w przez kolorowymi z białymi lub czarnymi alufelgami. Istotnym elementem wyposażenia zmodyfikowanej Corsy jest opcjonalny system o nazwie touch & connect (2950zł). Do tej pory klienci lubiący multimedialne rozwiązania musieli się decydować na kilka urządzeń, a za każde z nich płacić oddzielnie. Obecnie dostępne jest jedno urządzenie łączące w sobie nawigację, system audio, Bluetooth oraz wejście USB, a także dotykowy ekran.

Podczas polskiej premiery zmodyfikowanej Corsy mieliśmy okazję odbycia jazdy testowej dwiema wersjami tego modelu. Pierwszą była trzydrzwiowa z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 100 KM. Jak na taką moc w małym aucie, dynamika nie rzuca na kolana. W dodatku po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów w kabinie robi się głośno. Bardzo przyzwoicie radzi sobie za to zawieszenia. Jest stosunkowo twarde i sprawia, że auto dobrze trzyma się drogi. Bez zarzutów pracuje również układ kierowniczy, który stawia wystarczający opór. Co jest ciekawe w technicznym bliźniaku, czyli Fiacie Grande Punto kierownica obraca się zbyt lekko, zatem plus dla Opla.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugą wersją udostępnioną nam do testu był pieciodrzwiowy diesel w specyfikacji Cosmo, wyposażony w silnik 1.7 CDTI o mocy 130 KM. Auto robi znacznie lepsze wrażenie. Deska rozdzielcza wykończona została materiałem o centkowanej fakturze, jednak najważniejsze są wrażenia z jazdy. Mocny diesel jest dynamiczny praktycznie w każdym zakresie obrotów i sprawia, że mała Corsa spod świateł startuje pierwsza i łatwo nie oddaje pola. W dodatku zasięg jaki pokazywał komputer na pełnym zbiorniku to ok. 900 km. Bolączką znowu okazuje się hałas w kabinie, wiec raczej należy go zrzucić na słabe wygłuszenie. Dla młodej rodziny wersja pieciodrzwiowa wydaje się praktyczniejsza.

Cennik Corsy 2011 otwiera wersja Essentia z litrowym silnikiem o mocy 65 koni. Za takie auto w wersji trzydrzwiowej trzeba zapłacić 39 700 zł, a w pięciodrzwiowej – 41 000zł. Z kolei trzydrzwiowe auto w specyfikacji Enjoy pod maską którego będzie pracował 100 konny benzyniak (1.4), to wydatek 49 000zł, najmocniejsza, 192-konna, wersja OPC – 87 200zł. Z kolei najlepiej wyposażona pieciodrzwiowa wersja Cosmo z dieslem o pojemności 1.7 i mocy 130 KM kosztuje 67 800zł. Corsa z rocznika 2011 nadal ma być istotnym autem z punktu widzenia klienta flotowego. Opel zakłada trzecie miejsce (w Polsce) wśród modeli wybieranych przez takich właśnie klientów, a czwarte w sprzedaży detalicznej.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kanapa tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 silnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wyświetlacz fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kokpit fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 kanapa tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bagażnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 silnik fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 przód fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 tył fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 bok fot. Maciej Medyj
Opel Corsa 2011 wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA