REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Coupe: Prawdziwe

Maciej Medyj
Renault Megane Coupe - przód
Renault Megane Coupe - przód

REKLAMA

REKLAMA

Wiem, o gustach się nie dyskutuje, a każdy ma prawo do swojego zdania. A jakie jest moje zdanie na temat nowego Renault Megane? Za te pieniądze nie chciałbym innego sportowego coupe.

Poprzednia odsłona Megane podzieliła zwolenników francuskiej marki. Producent zdecydował się na odważny krok i w dobie sztampowego podejścia do designu zaproponował nową linię, która nie każdemu przypadła do gustu. Auto jednak znalazło bardzo wielu nabywców. Cenili oni dobrze zestrojone zawieszenie, świetne silniki, przyjazne wnętrze, ale narzekali na drobne usterki w układzie elektrycznym. Nowe Megane, szczególnie w wersji Coupe, którą miałem okazję przejechać kilkaset kilometrów, nie pozostawia nikogo obojętnym. Z tym, że nie spotkałem się jeszcze z oceną negatywną na temat jej wyglądu. Nawet konkurencyjna Alfa Romeo Brera wygląda przy niej... zwyczajnie.

REKLAMA

REKLAMA

Ciekawe, że teraz nie ma Megane w wersji trzydrzwiowej będącej odmianą hatchbacka. Jest albo pięciodrzwiowa, traktowana jako podstawowa, dla większości klientów, i jest Coupe, skatalogowane jako dwudrzwiowe, niemal o 10000 droższe od rodzinnego Megane. To zupełnie nowe podejście do rynku. Zobaczymy, czy się sprawdzi. Megane Coupe różni się znacznie od pięciodrzwiowego Megane. Jeśli chodzi o elementy nadwozia, to coś wspólnego ze sobą mają tylko przednie błotniki i maska obu wersji. Coupe ma typowo sportowy wygląd - muskularny i dynamiczny jednocześnie - a umiejętnie dobrane stylistyczne smaczki nadają mu niepowtarzalnego charakteru. Malowane na srebrno „zęby” poniżej przednich lamp z pewnością przejdą do legendy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

Coupe ma wnętrze wspólne ze zwykłym Megane, co tylko świadczy na korzyść wersji pięciodrzwiowej. Ergonomiczne fotele z regulowanym nawet kątem pochylenia zagłówka zachęcają do długiej jazdy. Szczerze przyznam, że w żadnym innym kompakcie nie siedziało mi się tak dobrze. I co się rzadko obecnie zdarza, nawet w autach stylizowanych na sportowe, w Megane siedzi się stosunkowo niedaleko od nawierzchni. Może pasażerowie tylnej kanapy podróżują nieco mniej komfortowo, ale i tak wystarczająco, jak na trzydrzwiowe coupe. Samo zajęcie miejsca z tyłu nie jest trudne - drzwi są bardzo szerokie - aż inżynierowie u ich dołu w połowie długości przewidzieli element centrujący.

REKLAMA

Stylistyka deski rozdzielczej może wydać się znajoma, jeśli ktoś miał okazję zwiedzić wnętrze Clio albo Laguny. Zestaw wskaźników za kierownicą jest skromny i czytelny, z cyfrowym prędkościomierzem i analogowym obrotomierzem. Panel środkowy zawiera klasycznie rozmieszczone elementy - wyodrebnione radio, sterowanie klimatyzacją, nawiewy i zwieńczenie w postaci ekranu nawigacji satelitarnej. Materiały są przyjazne dla oka i w dotyku, a całość łatwa do utrzymania w czystości - bez zbędnych zakamarków. Większość funkcji radia i nawigacji dostępna jest w kontrolerze ukrytym pod kierownicą, dającym się obsługiwać bez odrywania od niej rąk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Producent przewidział mnóstwo schowków - zamykane, bardzo pojemne w desce rozdzielczej, podłodze i podłokietniku, półki, uchwyty i kieszenie w drzwiach. Na końcu tunelu środkowego mieści się nawet 1,5 litrowa butelka. Wysoko umieszczone głośniki, dźwignia hamulca ręcznego bardzo blisko prawego fotela, podpórka dla prawej stopy, to rzeczy drobne, ale cieszące użytkownika. Bagażnik Coupe jest dość płytki, a dostęp do niego utrudniony przez mniejszy niż w pięciodrzwiowym Megane otwór. Ma 377 litrów i można go jeszcze sporo powiększyć kosztem kanapy, nie uzyskując jednak płaskiej podłogi. Dobrze, że nie trzeba wyjmować zagłówków.

Silnik 1.9 dCi generuje maksymalną moc 130 koni i 300 Nm momentu obrotowego już od 1750 obrotów na minutę, który przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Jest to napęd zapewniający bardzo przyzwoite osiągi i jednocześnie niskie zużycie paliwa. Jadąc autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością w bezwietrzny dzień można zejść poniżej 6 litrów. Poruszając się po mieście w umiarkowanym zakorkowaniu nie powinno się przekroczyć 7. A ruszając spod świateł na skrzyżowaniu bez specjalnego wysiłku zostawia się wszystkich w tyle, oczywiście oczarowanych widokiem tyłu Megane. Ach ta srebrna końcówka... zderzaka. Bo nie wydechu - jego wylot jest całkowicie schowany pod autem.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Zawieszenie Megane Coupe można postawić za wzór dla aut tej kategorii. Jest wystarczająco komfortowe, żeby nie zmęczyć pasażerów podczas długiej trasy, nawet po nierównych drogach, a przy tym doskonale utrzymuje auto w zakrętach. Przy suchej i równej nawierzchni zapewnia doskonale neutralne zachowanie samochodu. Ale kierowca lubiący trochę zarzucić tyłem łatwo wprowadzi Megane w lekką nadsterowność, którą będzie mógł całkowicie kontrolować. Tak dopracowane i wszechstronne podwozie to wciąż rzadkość na rynku. Godne podziwu jest także to, że Renault potrafiło zachować przy tym niskie położenie środka ciężkości Coupe.

Wiadomo, Renault Megane Coupe to nie auto za 300 czy 400 tysięcy, najtańsza jego wersja kosztuje nieco ponad 60, testowana Dynamique ze wszystkimi dodatkami prawie 85, więc nie ma co spodziewać się bardzo drogich materiałów, ręcznego montażu i twardego jak skała lakieru. Ale i tak przyciąga wzrok, a po bliższym poznaniu zaskakuje komfortem i przyzwoitymi osiągami, które zadowolą nawet kierowców lubiących szybką jazdę w zakrętach. Dodając do tego legendarny poziom bezpieczeństwa biernego otrzymujemy propozycję godną poważnego zainteresowania.

Renault Megane Coupe - bagażnik
Renault Megane Coupe - złożona kanapa
Renault Megane Coupe - wnętrze
Renault Megane Coupe - przód
Renault Megane Coupe - bok
Renault Megane Coupe - tył
Renault Megane Coupe - wnętrze
Renault Megane Coupe - fotel kierowcy
Renault Megane Coupe - fotel kierowcy
Renault Megane Coupe - deska rozdzielcza
Renault Megane Coupe - przód/bok
Renault Megane Coupe - tył/bok
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA