REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane Coupe: Prawdziwe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Renault Megane Coupe - przód
Renault Megane Coupe - przód

REKLAMA

REKLAMA

Wiem, o gustach się nie dyskutuje, a każdy ma prawo do swojego zdania. A jakie jest moje zdanie na temat nowego Renault Megane? Za te pieniądze nie chciałbym innego sportowego coupe.

REKLAMA

Poprzednia odsłona Megane podzieliła zwolenników francuskiej marki. Producent zdecydował się na odważny krok i w dobie sztampowego podejścia do designu zaproponował nową linię, która nie każdemu przypadła do gustu. Auto jednak znalazło bardzo wielu nabywców. Cenili oni dobrze zestrojone zawieszenie, świetne silniki, przyjazne wnętrze, ale narzekali na drobne usterki w układzie elektrycznym. Nowe Megane, szczególnie w wersji Coupe, którą miałem okazję przejechać kilkaset kilometrów, nie pozostawia nikogo obojętnym. Z tym, że nie spotkałem się jeszcze z oceną negatywną na temat jej wyglądu. Nawet konkurencyjna Alfa Romeo Brera wygląda przy niej... zwyczajnie.

REKLAMA

Ciekawe, że teraz nie ma Megane w wersji trzydrzwiowej będącej odmianą hatchbacka. Jest albo pięciodrzwiowa, traktowana jako podstawowa, dla większości klientów, i jest Coupe, skatalogowane jako dwudrzwiowe, niemal o 10000 droższe od rodzinnego Megane. To zupełnie nowe podejście do rynku. Zobaczymy, czy się sprawdzi. Megane Coupe różni się znacznie od pięciodrzwiowego Megane. Jeśli chodzi o elementy nadwozia, to coś wspólnego ze sobą mają tylko przednie błotniki i maska obu wersji. Coupe ma typowo sportowy wygląd - muskularny i dynamiczny jednocześnie - a umiejętnie dobrane stylistyczne smaczki nadają mu niepowtarzalnego charakteru. Malowane na srebrno „zęby” poniżej przednich lamp z pewnością przejdą do legendy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Megane

REKLAMA

Coupe ma wnętrze wspólne ze zwykłym Megane, co tylko świadczy na korzyść wersji pięciodrzwiowej. Ergonomiczne fotele z regulowanym nawet kątem pochylenia zagłówka zachęcają do długiej jazdy. Szczerze przyznam, że w żadnym innym kompakcie nie siedziało mi się tak dobrze. I co się rzadko obecnie zdarza, nawet w autach stylizowanych na sportowe, w Megane siedzi się stosunkowo niedaleko od nawierzchni. Może pasażerowie tylnej kanapy podróżują nieco mniej komfortowo, ale i tak wystarczająco, jak na trzydrzwiowe coupe. Samo zajęcie miejsca z tyłu nie jest trudne - drzwi są bardzo szerokie - aż inżynierowie u ich dołu w połowie długości przewidzieli element centrujący.

Stylistyka deski rozdzielczej może wydać się znajoma, jeśli ktoś miał okazję zwiedzić wnętrze Clio albo Laguny. Zestaw wskaźników za kierownicą jest skromny i czytelny, z cyfrowym prędkościomierzem i analogowym obrotomierzem. Panel środkowy zawiera klasycznie rozmieszczone elementy - wyodrebnione radio, sterowanie klimatyzacją, nawiewy i zwieńczenie w postaci ekranu nawigacji satelitarnej. Materiały są przyjazne dla oka i w dotyku, a całość łatwa do utrzymania w czystości - bez zbędnych zakamarków. Większość funkcji radia i nawigacji dostępna jest w kontrolerze ukrytym pod kierownicą, dającym się obsługiwać bez odrywania od niej rąk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Producent przewidział mnóstwo schowków - zamykane, bardzo pojemne w desce rozdzielczej, podłodze i podłokietniku, półki, uchwyty i kieszenie w drzwiach. Na końcu tunelu środkowego mieści się nawet 1,5 litrowa butelka. Wysoko umieszczone głośniki, dźwignia hamulca ręcznego bardzo blisko prawego fotela, podpórka dla prawej stopy, to rzeczy drobne, ale cieszące użytkownika. Bagażnik Coupe jest dość płytki, a dostęp do niego utrudniony przez mniejszy niż w pięciodrzwiowym Megane otwór. Ma 377 litrów i można go jeszcze sporo powiększyć kosztem kanapy, nie uzyskując jednak płaskiej podłogi. Dobrze, że nie trzeba wyjmować zagłówków.

Silnik 1.9 dCi generuje maksymalną moc 130 koni i 300 Nm momentu obrotowego już od 1750 obrotów na minutę, który przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Jest to napęd zapewniający bardzo przyzwoite osiągi i jednocześnie niskie zużycie paliwa. Jadąc autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością w bezwietrzny dzień można zejść poniżej 6 litrów. Poruszając się po mieście w umiarkowanym zakorkowaniu nie powinno się przekroczyć 7. A ruszając spod świateł na skrzyżowaniu bez specjalnego wysiłku zostawia się wszystkich w tyle, oczywiście oczarowanych widokiem tyłu Megane. Ach ta srebrna końcówka... zderzaka. Bo nie wydechu - jego wylot jest całkowicie schowany pod autem.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Zawieszenie Megane Coupe można postawić za wzór dla aut tej kategorii. Jest wystarczająco komfortowe, żeby nie zmęczyć pasażerów podczas długiej trasy, nawet po nierównych drogach, a przy tym doskonale utrzymuje auto w zakrętach. Przy suchej i równej nawierzchni zapewnia doskonale neutralne zachowanie samochodu. Ale kierowca lubiący trochę zarzucić tyłem łatwo wprowadzi Megane w lekką nadsterowność, którą będzie mógł całkowicie kontrolować. Tak dopracowane i wszechstronne podwozie to wciąż rzadkość na rynku. Godne podziwu jest także to, że Renault potrafiło zachować przy tym niskie położenie środka ciężkości Coupe.

Wiadomo, Renault Megane Coupe to nie auto za 300 czy 400 tysięcy, najtańsza jego wersja kosztuje nieco ponad 60, testowana Dynamique ze wszystkimi dodatkami prawie 85, więc nie ma co spodziewać się bardzo drogich materiałów, ręcznego montażu i twardego jak skała lakieru. Ale i tak przyciąga wzrok, a po bliższym poznaniu zaskakuje komfortem i przyzwoitymi osiągami, które zadowolą nawet kierowców lubiących szybką jazdę w zakrętach. Dodając do tego legendarny poziom bezpieczeństwa biernego otrzymujemy propozycję godną poważnego zainteresowania.

Renault Megane Coupe - bagażnik
Renault Megane Coupe - złożona kanapa
Renault Megane Coupe - wnętrze
Renault Megane Coupe - przód
Renault Megane Coupe - bok
Renault Megane Coupe - tył
Renault Megane Coupe - wnętrze
Renault Megane Coupe - fotel kierowcy
Renault Megane Coupe - fotel kierowcy
Renault Megane Coupe - deska rozdzielcza
Renault Megane Coupe - przód/bok
Renault Megane Coupe - tył/bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA