REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi S3 - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo na polskim rynku zadebiutuje nowe Audi S3. Hatchback klasy premium zaskakuje dużą mocą i świetnym przyspieszeniem. Co jeszcze kryje najmocniejszy w obecnej gamie hatchback Audi?

Audi S3: silnik

Nowa jednostka napędowa dzieli z poprzednią tylko pojemność skokową wynoszącą 1984 cm3. Zastosowano w niej podwójny system wtrysku paliwa, system zmiennych faz rozrządu Valvelift oraz innowacyjny układ zarządzania temperaturą. Najważniejsze cechy nowego silnika Audi S3 to:

REKLAMA

– moc maksymalna 221 kW (300 KM) jest dostępna w przedziale 5500 a 6200 obr./min,
a moment obrotowy wynoszący 380 Nm w zakresie 1800 a 5500 obr./min

przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa  4,8 sekundy, zużycie benzyny wynosi 6,9 litra na 100 km (z przekładnią S tronic)

– sportowy dźwięk o głębokim brzmieniu w trybie Dynamic

Zobacz też: Nowe BMW Z4 - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi S3: układ przeniesienia napędu

Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim przełożeniem, wymiernie wpływając na zmniejszenie zużycia benzyny. W opcji dostępna jest automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic. Skrzynie biegów w Audi S3:

– sześciobiegowa skrzynia manualna, na życzenie sześciostopniowa przekładnia automatyczna S tronic;

– stały napęd na cztery koła quattro z nowym sprzęgłem płytkowym jest elementem wyposażenia seryjnego.

Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Audi S3: podwozie

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego Audi S3. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select. Istotne cechy nowego Audi S3 to:

– osiemnastocalowe koła, szczęki hamulcowe ozdobione emblematem S3;

– sportowe podwozie S z dynamiczną regulacją;

– system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie adaptacyjny elektromagnetyczny system kontroli zawieszania Audi magnetic ride;

–wspomaganie układu kierowniczego z progresywnie pracującym drążkiem kierowniczym;

– oś przednia wykonana częściowo z aluminium, poczwórne wahacze osi tylnej.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Audi S3: stylistyka i karoseria

Nowe Audi S3 dysponuje zarówno większą mocą silnika, jak i niższą masą własną. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium. Alternatywą dla seryjne montowanych reflektorów ksenonowych Xenon plus, są reflektory diodowe, dostępne dotychczas tylko w klasie luksusowych limuzyn Główne cechy nadwozia Audi S3:

– charakterystyczny przedni i tylny zderzak, rzucające się w oczy progi; długość samochodu: 4,25 m;

– duży spojler na brzegu dachu, cztery owalne końcówki rur układu wydechowego
i inne detale charakterystyczne dla modelu S3;

– reflektory ksenonowe Xenon plus w wyposażeniu seryjnym, na życzenie reflektory diodowe;

– przedział pasażerski wykonany w znacznym stopniu z najwyższej jakości stopów stali,  aluminiowa maska silnika i przednie błotniki ;

– ciężar Audi S3 to 1395 kg, o 60 kg mniej niż poprzednia wersja modelu.

Audi S3: wyposażenie

Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości. Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec.

Zobacz też: Ile waży dodatkowe wyposażenie samochodu?

W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej. Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, monitor wita kierowcę logo S3. Wyposażenie Audi S3 objemuje m.in.:

–całkowicie diodowe reflektory (w opcji);

– dostępne opcjonalnie systemy wsparcia kierowcy, w tym radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu Audi adaptive cruise control, asystent parkowania i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense Basic;

– system Audi connect z nowymi usługami online, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i siedmiocalowym monitorem, montowane na życzenie.

Źródło: artykuł opracowany na podstawie materiałów prasowych Audi

Audi S3 na drodze
Audi
Audi S3 z przodu i z tyłu
Audi
Audi S3 kokpit
Audi
Audi S3 zegary
Audi
Audi S3 sportowe fotele
Audi
Audi S3 przód
Audi
Audi S3 tył wydech
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA