REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi S3 - opis modelu

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo na polskim rynku zadebiutuje nowe Audi S3. Hatchback klasy premium zaskakuje dużą mocą i świetnym przyspieszeniem. Co jeszcze kryje najmocniejszy w obecnej gamie hatchback Audi?

Audi S3: silnik

Nowa jednostka napędowa dzieli z poprzednią tylko pojemność skokową wynoszącą 1984 cm3. Zastosowano w niej podwójny system wtrysku paliwa, system zmiennych faz rozrządu Valvelift oraz innowacyjny układ zarządzania temperaturą. Najważniejsze cechy nowego silnika Audi S3 to:

REKLAMA

– moc maksymalna 221 kW (300 KM) jest dostępna w przedziale 5500 a 6200 obr./min,
a moment obrotowy wynoszący 380 Nm w zakresie 1800 a 5500 obr./min

przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa  4,8 sekundy, zużycie benzyny wynosi 6,9 litra na 100 km (z przekładnią S tronic)

– sportowy dźwięk o głębokim brzmieniu w trybie Dynamic

Zobacz też: Nowe BMW Z4 - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi S3: układ przeniesienia napędu

Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim przełożeniem, wymiernie wpływając na zmniejszenie zużycia benzyny. W opcji dostępna jest automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic. Skrzynie biegów w Audi S3:

– sześciobiegowa skrzynia manualna, na życzenie sześciostopniowa przekładnia automatyczna S tronic;

– stały napęd na cztery koła quattro z nowym sprzęgłem płytkowym jest elementem wyposażenia seryjnego.

Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Audi S3: podwozie

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego Audi S3. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select. Istotne cechy nowego Audi S3 to:

– osiemnastocalowe koła, szczęki hamulcowe ozdobione emblematem S3;

– sportowe podwozie S z dynamiczną regulacją;

– system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie adaptacyjny elektromagnetyczny system kontroli zawieszania Audi magnetic ride;

–wspomaganie układu kierowniczego z progresywnie pracującym drążkiem kierowniczym;

– oś przednia wykonana częściowo z aluminium, poczwórne wahacze osi tylnej.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Audi S3: stylistyka i karoseria

Nowe Audi S3 dysponuje zarówno większą mocą silnika, jak i niższą masą własną. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium. Alternatywą dla seryjne montowanych reflektorów ksenonowych Xenon plus, są reflektory diodowe, dostępne dotychczas tylko w klasie luksusowych limuzyn Główne cechy nadwozia Audi S3:

– charakterystyczny przedni i tylny zderzak, rzucające się w oczy progi; długość samochodu: 4,25 m;

– duży spojler na brzegu dachu, cztery owalne końcówki rur układu wydechowego
i inne detale charakterystyczne dla modelu S3;

– reflektory ksenonowe Xenon plus w wyposażeniu seryjnym, na życzenie reflektory diodowe;

– przedział pasażerski wykonany w znacznym stopniu z najwyższej jakości stopów stali,  aluminiowa maska silnika i przednie błotniki ;

– ciężar Audi S3 to 1395 kg, o 60 kg mniej niż poprzednia wersja modelu.

Audi S3: wyposażenie

Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości. Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec.

Zobacz też: Ile waży dodatkowe wyposażenie samochodu?

W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej. Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, monitor wita kierowcę logo S3. Wyposażenie Audi S3 objemuje m.in.:

–całkowicie diodowe reflektory (w opcji);

– dostępne opcjonalnie systemy wsparcia kierowcy, w tym radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu Audi adaptive cruise control, asystent parkowania i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense Basic;

– system Audi connect z nowymi usługami online, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i siedmiocalowym monitorem, montowane na życzenie.

Źródło: artykuł opracowany na podstawie materiałów prasowych Audi

Audi S3 na drodze
Audi
Audi S3 z przodu i z tyłu
Audi
Audi S3 kokpit
Audi
Audi S3 zegary
Audi
Audi S3 sportowe fotele
Audi
Audi S3 przód
Audi
Audi S3 tył wydech
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA