REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi S3 - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo na polskim rynku zadebiutuje nowe Audi S3. Hatchback klasy premium zaskakuje dużą mocą i świetnym przyspieszeniem. Co jeszcze kryje najmocniejszy w obecnej gamie hatchback Audi?

Audi S3: silnik

Nowa jednostka napędowa dzieli z poprzednią tylko pojemność skokową wynoszącą 1984 cm3. Zastosowano w niej podwójny system wtrysku paliwa, system zmiennych faz rozrządu Valvelift oraz innowacyjny układ zarządzania temperaturą. Najważniejsze cechy nowego silnika Audi S3 to:

REKLAMA

– moc maksymalna 221 kW (300 KM) jest dostępna w przedziale 5500 a 6200 obr./min,
a moment obrotowy wynoszący 380 Nm w zakresie 1800 a 5500 obr./min

przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa  4,8 sekundy, zużycie benzyny wynosi 6,9 litra na 100 km (z przekładnią S tronic)

– sportowy dźwięk o głębokim brzmieniu w trybie Dynamic

Zobacz też: Nowe BMW Z4 - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi S3: układ przeniesienia napędu

Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim przełożeniem, wymiernie wpływając na zmniejszenie zużycia benzyny. W opcji dostępna jest automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic. Skrzynie biegów w Audi S3:

– sześciobiegowa skrzynia manualna, na życzenie sześciostopniowa przekładnia automatyczna S tronic;

– stały napęd na cztery koła quattro z nowym sprzęgłem płytkowym jest elementem wyposażenia seryjnego.

Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Audi S3: podwozie

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego Audi S3. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select. Istotne cechy nowego Audi S3 to:

– osiemnastocalowe koła, szczęki hamulcowe ozdobione emblematem S3;

– sportowe podwozie S z dynamiczną regulacją;

– system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie adaptacyjny elektromagnetyczny system kontroli zawieszania Audi magnetic ride;

–wspomaganie układu kierowniczego z progresywnie pracującym drążkiem kierowniczym;

– oś przednia wykonana częściowo z aluminium, poczwórne wahacze osi tylnej.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Audi S3: stylistyka i karoseria

Nowe Audi S3 dysponuje zarówno większą mocą silnika, jak i niższą masą własną. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium. Alternatywą dla seryjne montowanych reflektorów ksenonowych Xenon plus, są reflektory diodowe, dostępne dotychczas tylko w klasie luksusowych limuzyn Główne cechy nadwozia Audi S3:

– charakterystyczny przedni i tylny zderzak, rzucające się w oczy progi; długość samochodu: 4,25 m;

– duży spojler na brzegu dachu, cztery owalne końcówki rur układu wydechowego
i inne detale charakterystyczne dla modelu S3;

– reflektory ksenonowe Xenon plus w wyposażeniu seryjnym, na życzenie reflektory diodowe;

– przedział pasażerski wykonany w znacznym stopniu z najwyższej jakości stopów stali,  aluminiowa maska silnika i przednie błotniki ;

– ciężar Audi S3 to 1395 kg, o 60 kg mniej niż poprzednia wersja modelu.

Audi S3: wyposażenie

Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości. Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec.

Zobacz też: Ile waży dodatkowe wyposażenie samochodu?

W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej. Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, monitor wita kierowcę logo S3. Wyposażenie Audi S3 objemuje m.in.:

–całkowicie diodowe reflektory (w opcji);

– dostępne opcjonalnie systemy wsparcia kierowcy, w tym radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu Audi adaptive cruise control, asystent parkowania i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense Basic;

– system Audi connect z nowymi usługami online, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i siedmiocalowym monitorem, montowane na życzenie.

Źródło: artykuł opracowany na podstawie materiałów prasowych Audi

Audi S3 na drodze
Audi
Audi S3 z przodu i z tyłu
Audi
Audi S3 kokpit
Audi
Audi S3 zegary
Audi
Audi S3 sportowe fotele
Audi
Audi S3 przód
Audi
Audi S3 tył wydech
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA