Nowa Mazda 6
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
Projektanci oparli swój projekt o motyw skrzydła, widoczny zwłaszcza w przedniej części karoserii. Przetłoczenia na masce rozciągają się od kątów „skrzydeł” aż po boczne krawędzie przodu. Z kolei z boku, według projektantów stylizacja ma nawiązywać do przyczajonego drapieżnika. Bez względu na to, czy widać inspirację wspomnianym motywem, czy nie nad projektem najnowszej Mazdy 6. Pochyli czoło niejeden esteta.
REKLAMA
W porównaniu z poprzednim modelem, przednie koła przesunięto do przodu o 10 cm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył także jest krótszy niż w poprzednim modelu. Samochód dzięki ciekawie dobranym proporcjom i smaczkom jak np. zastosowane po raz pierwszy reflektory diodowe z podświetlonym obramowaniem prezentuje się ciekawie, a dla wielu wręcz zachwycająco.
Zobacz też: Test Suzuki Kizashi AWD: Awangarda dla nielicznych
Wnętrze
REKLAMA
Także we wnętrzu widać przemyślane działanie designerów. Tablica przyrządów zorientowana jest na kierowcę, konsola centralna jest dwukolorowa. Według zapewnień producenta nawet najwięksi malkontenci nie będą mieli powodów do narzekań na jakość materiałów wykończeniowych, czy dokładność montażu poszczególnych elementów wnętrza.
W porównaniu do poprzedniej generacji Mazdy 6, przedział pasażerski obecnej urósł. Szerokość na wysokości ramion w przedniej części kabiny wynosi 145 cm (to o 2 cm więcej niż w poprzednim modelu), a pasażerowie tylnej kanapy mają o 4,3 cm więcej przestrzeni na wysokości kolan. O 2 cm wzrosła też długość siedziska z tyłu, a o 3,3 cm długość oparcia. Tylny podłokietnik wydłużył się o 6 cm.
Zyskał też przedział bagażowy – otwór załadunku został poszerzony o 3,2 cm.
Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych
Napęd i układ jezdny
Zawieszenie najnowszej Mazdy 6. Zostało oparte o znane rozwiązania – kolumny MCPherson z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.
REKLAMA
Jednym z ciekawszych rozwiązań jest zastosowanie systemu i-ELoop, odzyskującego energię z hamowania. Działanie systemu jest proste – podczas używania hamulców, energia kumulowana jest w kondensatorze, z którego potem zasilane są urządzenia zasilane energią elektryczną. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć obciążenie jednostki napędowej, w efekcie, energia uzyskana ze spalania paliwa jest w większym stopniu wykorzystywana do napędu samochodu, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.
Konstruktorzy postarali się również o doskonalsze wyciszenie przedziału pasażerskiego. W tym celu, m.in. poprawili aerodynamikę podwozia, co pozwoliło na obniżenie współczynnika oporu powietrza.
Na rosyjskim rynku do napędu najnowszej Mazdy 6. Posłużą dwie benzynowe jednostki napędowe – 2.0/150 KM oraz 2,5 l/192 KM.
Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów
Dane techniczne:
Typ nadwozia | Jednostka miary | Sedan | |
Drzwi | 4 | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Współczynnik oporu czołowego* | 0,26 | ||
Długość całkowita bez tablic rejestracyjnych | mm | 4865 | |
Szerokość całkowita | mm | 1840 | |
Wysokość całkowita | mm | 1450 | |
Rozstaw osi | mm | 2830 | |
Rozstaw kół | Przód | mm | 1585 (opony 17 cali) 1595 (opony 19 cali) |
Tył | mm | 1575 (opony 17 cali) 1585 (opony 19 cali) | |
Pojemność do linii okien* | l | 483 | |
Pojemność po podłodze do 1. rzędu siedzeń* | mm | 1961 | |
Pojemność po podłodze do 2. rzędu* | mm | 1190 |
Silniki | Wersja rosyjska | ||
SKYACTIV-G 2.0 benzynowy | SKYACTIV-G 2.5 benzynowy | ||
Pojemność skokowa | cm3 | 1998 | 2488 |
Zawory | 16 | 16 | |
Rozrząd | Łańcuchowy | Łańcuchowy | |
Układ wtrysku | Bezpośredni | Bezpośredni | |
Stopień sprężania | 14,0:1 | 13,0:1 | |
Maks. moc** | kW PS | 110 / 150 przy 6000 | 141 / 192 przy 5700 |
Maks. moment obrotowy ** | Nm / obr. na min. | 210 przy 4000 | 256 przy 3,250 |
Zalecane paliwo | Powyżej 95RON | Powyżej 95RON | |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 62 | 62 |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Skrzynia biegów | SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna) SKYACTIV-MT (6-biegowa ręczna) | SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna) |
Zawieszenie przednie | Kolumny MacPhersona | |
Zawieszenie tylne | Wielowahaczowe | |
Rozmiar opon | 225/55R17 225/45R19 | |
Rozmiar felg | 17 x 7.5J 17 x 7J 19 x 7.5J | |
Układ kierowniczy | Zębatkowy | |
Hamulce przód/tył | Tarcze wentylowane/tarcze pełne | |
Średnica tarcz przód/tył | mm | 297 / 278 |
Osiągi i masa | SKYACTIV-G 2.0 benzynowy | SKYACTIV-G 2.0 benzynowy i-stop | SKYACTIV-G 2.5 benzynowy i-ELOOP, i-stop | ||
Ręczna skrzynia biegów | Przekładnia automatyczna | Przekładnia automatyczna | Przekładnia automatyczna | ||
Zużycie paliwa (cykl mieszany) ** | l/100km | 6,0 | 6,1 | 5,9 | 6,4 |
Emisja CO2 (cykl mieszany) ** | g/km | 140 | 144 | 139 | 151 |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | kg | 1340 | 1370 | 1380 | 1410 |
Klasa emisji spalin | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.