REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Mazdy 6. została zaprojektowana zgodnie z nowym motywem designu - Kodo – dusza ruchu. Model prezentuje się wyśmienicie, a jaką technologię skrywa najnowsza „Szóstka”?

Nadwozie

Projektanci oparli swój projekt o motyw skrzydła, widoczny zwłaszcza w przedniej części karoserii. Przetłoczenia na masce rozciągają się od kątów „skrzydeł” aż po boczne krawędzie przodu. Z kolei z boku, według projektantów stylizacja ma nawiązywać do przyczajonego drapieżnika. Bez względu na to, czy widać inspirację wspomnianym motywem, czy nie nad projektem najnowszej Mazdy 6. Pochyli czoło niejeden esteta.

REKLAMA

W porównaniu z poprzednim modelem, przednie koła przesunięto do przodu o 10 cm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył także jest krótszy niż w poprzednim modelu. Samochód dzięki ciekawie dobranym proporcjom i smaczkom jak np. zastosowane po raz pierwszy reflektory diodowe z podświetlonym obramowaniem prezentuje się ciekawie, a dla wielu wręcz zachwycająco.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi AWD: Awangarda dla nielicznych

Wnętrze

REKLAMA

Także we wnętrzu widać przemyślane działanie designerów. Tablica przyrządów zorientowana jest na kierowcę, konsola centralna jest dwukolorowa. Według zapewnień producenta nawet najwięksi malkontenci nie będą mieli powodów do narzekań na jakość materiałów wykończeniowych, czy dokładność montażu poszczególnych elementów wnętrza.

W porównaniu do poprzedniej generacji Mazdy 6, przedział pasażerski obecnej urósł. Szerokość na wysokości ramion w przedniej części kabiny wynosi 145 cm (to o 2 cm więcej niż w poprzednim modelu), a pasażerowie tylnej kanapy mają o 4,3 cm więcej przestrzeni na wysokości kolan. O 2 cm wzrosła też długość siedziska z tyłu, a o 3,3 cm długość oparcia. Tylny podłokietnik wydłużył się o 6 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zyskał też przedział bagażowy – otwór załadunku został poszerzony o 3,2 cm.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd i układ jezdny

Zawieszenie najnowszej Mazdy 6. Zostało oparte o znane rozwiązania – kolumny MCPherson z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.

REKLAMA

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest zastosowanie systemu i-ELoop, odzyskującego energię z hamowania. Działanie systemu jest proste – podczas używania hamulców, energia kumulowana jest w kondensatorze, z którego potem zasilane są urządzenia zasilane energią elektryczną. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć obciążenie jednostki napędowej, w efekcie, energia uzyskana ze spalania paliwa jest w większym stopniu wykorzystywana do napędu samochodu, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.

Konstruktorzy postarali się również o doskonalsze wyciszenie przedziału pasażerskiego. W tym celu, m.in. poprawili aerodynamikę podwozia, co pozwoliło na obniżenie współczynnika oporu powietrza.

Na rosyjskim rynku do napędu najnowszej Mazdy 6. Posłużą dwie benzynowe jednostki napędowe – 2.0/150 KM oraz 2,5 l/192 KM.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Dane techniczne:

Typ nadwozia

Jednostka miary

Sedan

Drzwi

4

Liczba miejsc

5

Współczynnik oporu czołowego*

0,26

Długość całkowita bez tablic rejestracyjnych

mm

4865

Szerokość całkowita

mm

1840

Wysokość całkowita

mm

1450

Rozstaw osi

mm

2830

Rozstaw kół

Przód

mm

1585 (opony 17 cali)

1595 (opony 19 cali)

Tył

mm

1575 (opony 17 cali)

1585 (opony 19 cali)

Pojemność do linii okien*

l

483

Pojemność po podłodze do 1. rzędu siedzeń*

mm

1961

Pojemność po podłodze do  2. rzędu*

mm

1190

Silniki

Wersja rosyjska

SKYACTIV-G 2.0 benzynowy

SKYACTIV-G 2.5 benzynowy

Pojemność skokowa

cm3

1998

2488

Zawory

16

16

Rozrząd

Łańcuchowy

Łańcuchowy

Układ wtrysku

Bezpośredni

Bezpośredni

Stopień sprężania

14,0:1

13,0:1

Maks. moc**

kW

PS

110 / 150 przy 6000

141 / 192 przy 5700

Maks. moment obrotowy **

Nm / obr. na min.

210 przy 4000

256 przy 3,250

Zalecane paliwo

Powyżej 95RON

Powyżej 95RON

Pojemność zbiornika paliwa

l

62

62

Napęd

Przedni

Przedni

Skrzynia biegów

SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)

SKYACTIV-MT (6-biegowa ręczna)

SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)

Zawieszenie przednie

Kolumny MacPhersona

Zawieszenie tylne

Wielowahaczowe

Rozmiar opon

225/55R17

225/45R19

Rozmiar felg

17 x 7.5J

17 x 7J

19 x 7.5J

Układ kierowniczy

Zębatkowy

Hamulce

przód/tył

Tarcze wentylowane/tarcze pełne

Średnica tarcz przód/tył

mm

297 / 278

Osiągi i masa

SKYACTIV-G 2.0

benzynowy

SKYACTIV-G 2.0 benzynowy i-stop

SKYACTIV-G 2.5 benzynowy i-ELOOP, i-stop

Ręczna skrzynia biegów

Przekładnia automatyczna

Przekładnia automatyczna

Przekładnia automatyczna

Zużycie paliwa

(cykl mieszany) **

l/100km

6,0

6,1

5,9

6,4

Emisja CO2

(cykl mieszany) **

g/km

140

144

139

151

Waga pojazdu gotowego do jazdy

kg

1340

1370

1380

1410

Klasa emisji spalin

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Mazda 6. bok
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Mazda 6."zegary"
Mazda
Mazda 6. wnętrze
Mazda
Mazda 6. tył
Mazda
Mazda 6. wnętrze
Mazda
Mazda 6. tył
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni

Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni. Od najbliższego piątku zacznie obowiązywać nowa, rozszerzona sieć płatnych dróg. Obejmie ona zarówno drogi ekspresowe jak i autostrady.

Nie zmieniłeś opon? Możesz dostać 3000 zł grzywny

W związku z pogarszającymi się warunkami atmosferycznymi i wynikającymi z tego – coraz gorszymi warunkami na drogach – listopad to najlepszy czas na wymianę opon i sprawdzenie ich stanu technicznego. Czy w Polsce wymiana opon na zimowe jest obowiązkowa i w jakich sytuacjach – w związku z brakiem zmiany ogumienia samochodu – kierowca może zostać ukarany grzywną? 

Policja zatrzymała pędzące auto, które prowadził 15-latek

15-latek prowadził samochód bez uprawnień, przekroczył prędkość i wiózł pasażerów bez pasów bezpieczeństwa. Odpowie przed sądem rodzinnym. 

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Czy warto kupić całoroczne?

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Lepiej założyć je o tydzień za wcześnie niż o tydzień za późno. Nie warto czekać na pierwsze przymrozki. 

REKLAMA

Pijany przewoził autem troje dzieci

Kierowca zatrzymany do kontroli miał prawie promil alkoholu w organizmie. W samochodzie przewoził trójkę dzieci. 

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan. Do 2026 r. na polskiej sieci dróg szybkiego ruchu ma funkcjonować ponad 70 urządzeń ułatwiających usuwanie śniegu i lodu z pojazdów ciężarowych.

KGP: 107 085 interwencji, 434 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 085 interwencji.

Otwarto tymczasowy most w Głuchołazach. Możliwe jest przekraczanie Białej Głuchołaskiej

Otwarto tymczasowy most w Głuchołazach. Możliwe jest przekraczanie Białej Głuchołaskiej. Budowa przeprawy była możliwa dzięki współpracy wojska, instytucji państwowych oraz władz samorządowych. Głuchołazy są jedną z miejscowości, które szczególnie mocno ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi.

REKLAMA

Nie toyoty i skody, ale stare auta marki Opel Astra i Volkswagen Passat najczęściej jeżdżą po polskich drogach

Choć wśród nowych samochodów od lat niezmiennie liderują takie marki jak Toyota i Skoda, to wśród aut jeżdżących po polskich drogach hierarchia jest zgoła odmienna. To głównie dlatego, że Polacy wciąż kupują przede wszystkim tanie auta, Opel Astra z 2005 r. lub Volkswagen Passat z 2006 r. to pojazdy jakich w ruchu najwięcej.

Aż 7 na 10 lewarków sprawdzonych przez UOKiK nie wytrzymało obciążenia deklarowanego przez producenta. Sprawdź, czy masz ten model

UOKiK przebadał lewarki samochodowe. Aż 7 na 10 nie miało deklarowanej wytrzymałości. Wykryte nieprawidłowości to m.in. uszkodzenie ramion, korby lub łożyska podnośnika.

REKLAMA