REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda 6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Mazdy 6. została zaprojektowana zgodnie z nowym motywem designu - Kodo – dusza ruchu. Model prezentuje się wyśmienicie, a jaką technologię skrywa najnowsza „Szóstka”?

Nadwozie

Projektanci oparli swój projekt o motyw skrzydła, widoczny zwłaszcza w przedniej części karoserii. Przetłoczenia na masce rozciągają się od kątów „skrzydeł” aż po boczne krawędzie przodu. Z kolei z boku, według projektantów stylizacja ma nawiązywać do przyczajonego drapieżnika. Bez względu na to, czy widać inspirację wspomnianym motywem, czy nie nad projektem najnowszej Mazdy 6. Pochyli czoło niejeden esteta.

REKLAMA

REKLAMA

W porównaniu z poprzednim modelem, przednie koła przesunięto do przodu o 10 cm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył także jest krótszy niż w poprzednim modelu. Samochód dzięki ciekawie dobranym proporcjom i smaczkom jak np. zastosowane po raz pierwszy reflektory diodowe z podświetlonym obramowaniem prezentuje się ciekawie, a dla wielu wręcz zachwycająco.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi AWD: Awangarda dla nielicznych

Wnętrze

Także we wnętrzu widać przemyślane działanie designerów. Tablica przyrządów zorientowana jest na kierowcę, konsola centralna jest dwukolorowa. Według zapewnień producenta nawet najwięksi malkontenci nie będą mieli powodów do narzekań na jakość materiałów wykończeniowych, czy dokładność montażu poszczególnych elementów wnętrza.

REKLAMA

W porównaniu do poprzedniej generacji Mazdy 6, przedział pasażerski obecnej urósł. Szerokość na wysokości ramion w przedniej części kabiny wynosi 145 cm (to o 2 cm więcej niż w poprzednim modelu), a pasażerowie tylnej kanapy mają o 4,3 cm więcej przestrzeni na wysokości kolan. O 2 cm wzrosła też długość siedziska z tyłu, a o 3,3 cm długość oparcia. Tylny podłokietnik wydłużył się o 6 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zyskał też przedział bagażowy – otwór załadunku został poszerzony o 3,2 cm.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd i układ jezdny

Zawieszenie najnowszej Mazdy 6. Zostało oparte o znane rozwiązania – kolumny MCPherson z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest zastosowanie systemu i-ELoop, odzyskującego energię z hamowania. Działanie systemu jest proste – podczas używania hamulców, energia kumulowana jest w kondensatorze, z którego potem zasilane są urządzenia zasilane energią elektryczną. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć obciążenie jednostki napędowej, w efekcie, energia uzyskana ze spalania paliwa jest w większym stopniu wykorzystywana do napędu samochodu, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.

Konstruktorzy postarali się również o doskonalsze wyciszenie przedziału pasażerskiego. W tym celu, m.in. poprawili aerodynamikę podwozia, co pozwoliło na obniżenie współczynnika oporu powietrza.

Na rosyjskim rynku do napędu najnowszej Mazdy 6. Posłużą dwie benzynowe jednostki napędowe – 2.0/150 KM oraz 2,5 l/192 KM.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Dane techniczne:

Typ nadwozia

Jednostka miary

Sedan

Drzwi

4

Liczba miejsc

5

Współczynnik oporu czołowego*

0,26

Długość całkowita bez tablic rejestracyjnych

mm

4865

Szerokość całkowita

mm

1840

Wysokość całkowita

mm

1450

Rozstaw osi

mm

2830

Rozstaw kół

Przód

mm

1585 (opony 17 cali)

1595 (opony 19 cali)

Tył

mm

1575 (opony 17 cali)

1585 (opony 19 cali)

Pojemność do linii okien*

l

483

Pojemność po podłodze do 1. rzędu siedzeń*

mm

1961

Pojemność po podłodze do  2. rzędu*

mm

1190

Silniki

Wersja rosyjska

SKYACTIV-G 2.0 benzynowy

SKYACTIV-G 2.5 benzynowy

Pojemność skokowa

cm3

1998

2488

Zawory

16

16

Rozrząd

Łańcuchowy

Łańcuchowy

Układ wtrysku

Bezpośredni

Bezpośredni

Stopień sprężania

14,0:1

13,0:1

Maks. moc**

kW

PS

110 / 150 przy 6000

141 / 192 przy 5700

Maks. moment obrotowy **

Nm / obr. na min.

210 przy 4000

256 przy 3,250

Zalecane paliwo

Powyżej 95RON

Powyżej 95RON

Pojemność zbiornika paliwa

l

62

62

Napęd

Przedni

Przedni

Skrzynia biegów

SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)

SKYACTIV-MT (6-biegowa ręczna)

SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)

Zawieszenie przednie

Kolumny MacPhersona

Zawieszenie tylne

Wielowahaczowe

Rozmiar opon

225/55R17

225/45R19

Rozmiar felg

17 x 7.5J

17 x 7J

19 x 7.5J

Układ kierowniczy

Zębatkowy

Hamulce

przód/tył

Tarcze wentylowane/tarcze pełne

Średnica tarcz przód/tył

mm

297 / 278

Osiągi i masa

SKYACTIV-G 2.0

benzynowy

SKYACTIV-G 2.0 benzynowy i-stop

SKYACTIV-G 2.5 benzynowy i-ELOOP, i-stop

Ręczna skrzynia biegów

Przekładnia automatyczna

Przekładnia automatyczna

Przekładnia automatyczna

Zużycie paliwa

(cykl mieszany) **

l/100km

6,0

6,1

5,9

6,4

Emisja CO2

(cykl mieszany) **

g/km

140

144

139

151

Waga pojazdu gotowego do jazdy

kg

1340

1370

1380

1410

Klasa emisji spalin

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Mazda 6. bok
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Mazda 6."zegary"
Mazda
Mazda 6. wnętrze
Mazda
Mazda 6. tył
Mazda
Mazda 6. wnętrze
Mazda
Mazda 6. tył
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA