REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oto nowa Kia Sorento

Subskrybuj nas na Youtube
Kia Sorento -przód
Kia Sorento -przód
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Sorento została osadzona na zupełnie nowej platformie podwoziowej. Pod maską znajdziemy zmodernizowane jednostki napędowe, która mają charakteryzować się niższym zużyciem paliwa i emisją spalin.

Nowa Kia Sorento ma mieć lepsze własności jezdne i komfort podróżowania, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz nowy wygląd nadwozia.  

REKLAMA

REKLAMA

„Od czasu premiery w roku 2009 sprzedaż Sorento drugiej generacji w wymiarze światowym przekroczyła 620.000 egzemplarzy. Był to kolejny sukces po sprzedaży niemal 900.000 pierwszego Sorento MY 2002, modelu przełomowego w naszej historii, który zapoczątkował proces  zmiany postrzegania marki Kia jako producenta małych i niejako drugorzędnych samochodów.” − powiedział Thomas Oh, wiceprezes Kia Motors Corporation i dyrektor (COO) International Business Division. 

„W trakcie ostatniej dekady Kia Sorento zdobyła szerokie uznanie medialne i publiczne oraz przyciągnęła tysiące klientów, którzy nigdy przedtem nawet nie myśleli o zakupie samochodu marki Kia. Pracując nad nowym Sorento uważnie wsłuchiwaliśmy się w reakcje nabywców, stąd też nowy model to ważny krok naprzód w karierze tego popularnego  crossovera, a nie tylko zmiany typu kosmetycznego.” − mówił dalej prezes Oh − „Pomimo niepewnej sytuacji ekonomicznej w niektórych krajach jesteśmy przekonani, że zmodernizowana Kia Sorento spowoduje wzrost naszego udziału na rynku pojazdów typu rekreacyjno-użytkowego i poczynając od roku 2013, jej sprzedaż w skali globalnej osiągnie rząd 265.000 sztuk.”  

Zobacz też: Opel Adam

Odświeżony wygląd nowej Kii Sorento

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zespół designerów Kia dokonał restylizacji przedniej i tylnej części pojazdu, dodając powierzchni lakierowanych w kolorze nadwozia. Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34.

Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała nowe zderzaki (przedni i tylny) z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED oraz nową klapę tylną nadwozia i lampy zespolone w technologii LED.

W zależności od wersji modelowej urody Sorento dodać mogą polerowane 10-ramienne felgi o średnicy 19-cali z lekkiego stopu (wyposażenie opcjonalne).

Jako wyposażenie opcjonalne dostępne będzie również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną blendą słoneczną. 

Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie

Najwyższej jakości wystrój kabiny pasażerskiej i wyposażenie high-tech

REKLAMA

W kabinie nowej Kii Sorento dominuje nowy wystrój wnętrza, a w ramach wyposażenia dodatkowego niektórych wersji modelowych oferowany jest szereg opcji wyposażenia high-tech. Dostęp do środka został ułatwiony dzięki obniżeniu o 10 mm wysokości zawieszenia oraz poziomu podłogi, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Do wyboru nabywcy jest tapicerka materiałowa lub skórzana w kolorze czarnym lub beżowym.

Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz chromowane obramowania wlotów powietrza i przełączników. Wewnątrz znajdziemy także nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola centralna z wyświetlaczem 8-calowym (7-calowym na rynkach Europy).

Wyposażenie opcjonalne obejmuje m.in. elektrycznie ustawiane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane siedzenia drugiego rzędu, przyciemniane szyby z filtrem UV oraz nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu siedzeń.

Zobacz też: Nowe Porsche Boxster czyli 911 za pół ceny

Ulepszone jednostki napędowe: niższy poziom zużycia paliwa i emisji spalin

Produkowana w Korei nowa Kia Sorento napędzana będzie gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do 197 KM z myślą o potrzebach i oczekiwaniach kierowców na rynkach międzynarodowych. Zgodnie z panującymi aktualnie trendami, charakterystyka jednostek benzynowych serii Theta II 2.4 GDI oraz Diesli R2.2 TCI została zoptymalizowana celem ekonomizacji zużycia paliwa.

W silnikach serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z podobnej pojemności silnikami o wtrysku wielopunktowym konkurencji − przy obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO(już od 199 g/km).

Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (z turbosprężarką i intercoolerem) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2  do zaledwie 147 g/km. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 436 Nm (z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną).

Do europejskich nabywców nowej Kii Sorento adresowany jest dodatkowo mniejszy, 2,0-litrowy silnik Diesla R2.0 TCI o mocy 150 KM.

Zobacz też: Ceny nowego Audi A4

Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD

Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej −  napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła), identycznie jak jej poprzednik. Napęd 2WD skutkuje obniżeniem masy pojazdu o ok. 60 kg, a więc niższym zużyciem paliwa.

Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest tryb „Lock Mode”, rozdzielający moment   koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent.

Dotychczasowy system zawieszenia (kolumny MacPherson z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu) otrzymał nowe ramy pomocnicze o bardziej wytrzymałej konstrukcji, a dzięki zmodyfikowanym tulejom − skuteczniej tłumić drgania. Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD (High Performance Dampers) jest odczuwalny wzrost komfortu podróżowania i stabilności pojazdu.

Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Jako opcja wyposażenia już wkrótce dostępny będzie układ kierowniczy FlexSteer™ o trzech trybach pracy − Normal, Sport i Comfort w zależności od przyjętego stylu jazdy. W warunkach jazdy miejskiej najlepiej sprawdzać się będzie tryb komfortowy.

Zobacz też: Audi A1 Sportback: systemy multimedialne

Wysoki standard bezpieczeństwa czynnego i biernego

Już w roku 2009 − swej premiery rynkowej, Kia Sorento drugiej generacji uzyskała                 5-gwiazdkowy rating bezpieczeństwa Euro NCAP. Oficjalne reżimy testowe w Europie są obecnie znacznie zaostrzone, stąd też   wystąpiła konieczność poważnej modyfikacji struktury karoserii oraz wyposażenia bezpieczeństwa nowej Kii Sorento tak, aby sprostać wymaganiom obowiązującym w tym zakresie.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, które charakteryzuje się wyższym (25-procentowym) niż większość pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 60 kgf/mm2), wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Przedni zderzak, centralna i tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane są ze stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 150 kgf/mm2) tłoczonej na gorąco w temperaturze 9000C podnosząc wytrzymałość kolizyjną struktury samochodu. Zastosowanie specjalnej poprzeczki rozpierającej pomiędzy kielichami kolumn przedniego zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18 procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu kierowniczego wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu jazdy ale i stabilności kierunkowej.

Nowa Kia Sorento wyposażona może być w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), a wszystkie wersje modelowe otrzymały przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm.

Zobacz też: Toyota Aygo Sport

Wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, kamerę podglądu drogi cofania z obiektywem szerokokątnym 1300 umieszczoną w klapie tylnej, reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.

Do wyboru klientów  oferowany będzie także radarowy system detekcji martwych pół widzenia BSD,  system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS z użyciem kamery video nad szybą czołową  oraz system „sprytnego” parkowania równoległego SPAS wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe.

Zmodernizowana Kia Sorentora wejdziezi na większość rynków światowych w czwartym kwartale tego roku.

Kia Sorento -tył
Kia
Kia Sorento -wnętrze
Kia
Kia Sorento -tylna kanapa
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA