Nowa Toyota Auris: czy ma szanse wygrać z Golfem VII i nowym Leonem?
REKLAMA
REKLAMA
Z informacji podanych przez koncern Toyota wynika, że nowy Auris ma być oferowany w wersjach napędzanych benzyną, olejem napędowym i z napędem hybrydowym. Planowana udział wersji silnikowych to 1/3 napęd hybrydowy, 1/3 silniki benzynowe, 1/3 silniki Diesla. Nowy Auris to lluczowy produkt dla wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie. Auto zadebiutuje w polskich salonach w Styczniu 2013 roku.
REKLAMA
REKLAMA
Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx, wynoszący zaledwie 0.28. Ma to wpływ na niższe zużycie paliwa.
Auris ma zapewniać większą ilość przestrzeni wewnątrz, a także ma być bardziej komfortowy niż jego poprzednik. Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą.
Zobacz też: Oto nowa Kia Sorento
Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem.
Projektując kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.
Dzięki mniejszej wysokości pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami.
Zobacz też: Opel Adam
REKLAMA
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu, w zależności od wariantu, nawet o 40 kg.
Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.
Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu – silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy – powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.
Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie
Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.
Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę 27 września 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.