REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ulepszony Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie, wyższy komfort

REKLAMA

REKLAMA

Wszystkie Volkswageny Amaroki z podwójną kabiną, które są przeznaczone na rynek europejski i rosyjski, od końca czerwca są produkowane w Hanowerze. Wraz z rozpoczęciem produkcji w zakładzie Stöcken, do Volkswagena Amaroka wprowadzonych zostało wiele nowości. Należą do nich mocniejsze silniki, zwiększono możliwość obciążenia haka holowniczego, a także zastosowano liczne rozwiązania praktyczne oraz przedłużona gwarancja na przerdzewienie.

Volkswagen Amarok jest teraz mocniejszy, moc silnika BiTurbo TDI w modelach z manualną skrzynią biegów została zwiększona ze 120 kW/163 KM do 132 kW/180 KM, czyli jest taka sama, jak w wariancie z automatyczną przekładnią.

REKLAMA

Pakiet BlueMotion Technology teraz będzie oferowany także dla wariantów 90 kW i 132 kW z manualną skrzynią biegów i napędem na tylną oś lub stałym napędem na wszystkie koła. Znana z serii T5, Caddy i Craftera kombinacja funkcji Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja) i opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia pozwala zaoszczędzić nawet 0,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Amarok w swojej najoszczędniejszej wersji (90 kW z napędem na tylna oś) zużywa zaledwie 6,8 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 179 g/km (według danych producenta).

Zobacz też: Debiut nowego kompaktowego Suzuki

REKLAMA

Do oferty Amaroka wprowadzono systemy wspierające kierowcę, znane z innych modeli. Na przykład: ParkPilot ułatwia parkowanie, sygnał akustyczny na podstawie informacji z czujników w zderzakach informuje o odległości do przeszkody z przodu i z tyłu. Opcjonalny pakiet Światła & Widoczność (obejmujący czujnik deszczu, funkcję automatycznego włączania świateł, funkcję Coming/Leaving Home oraz automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne) odciąża kierowcę i ułatwia mu skupienie się na sytuacji na drodze. Bezpieczeństwo po zmroku poprawia funkcja statycznego doświetlania zakrętów. Podczas skręcania przy prędkości do 40 km/h reflektor przeciwmgielny po wewnętrznej stronie zakrętu oświetla krawędź drogi i ułatwia dostrzeżenie ewentualnych przeszkód. Automatycznie regulowana klimatyzacja Climatronic dba o odpowiednią temperaturę latem, a zimą programowane dodatkowe ogrzewanie wodne z pilotem pozwala utrzymać przyjemne ciepło i ogrzać wnętrze przed rozpoczęciem podróży.

Zmiany zostały wprowadzone także do samego samochodu. Tylna klapa wytrzymująca obciążenie do 200 kilogramów jest teraz zamykana na kluczyk, a mechanizm wspomagania znacznie ułatwia jej zamknięcie (seryjnie od wersji Trendline).

Zobacz też: Co zobaczymy na VERVA Street Racing 2012?

Amaroki z napędem na wszystkie koła z manualną skrzynią biegów mogą teraz holować przyczepę o masie do 3 ton, samochód ten z automatyczną skrzynią biegów pociągnie przyczepę o masie nawet 3,2 tony. Klienci wykorzystujący tego pickupa do pracy zawodowej znajdą w nim przygotowanie do cyfrowego tachografu.

Ceny Amaroka rozpoczynają się od 80.091 zł (Pojedyncza kabina,

90 kW) lub 85.304 zł (z podwójną kabiną, 90 kW).

Zobacz też: Wytrzymałość i przyczepność opon kluczem do sukcesu w Finlandii

Volkswagen Amarok

Produkowany w Hanowerze i w zakładzie Pacheco w Argentynie Amarok jest dostępny z pojedynczą lub z podwójną kabiną. Jako jednostki napędowe oferowane są dwa silniki TDI o mocy 90 i 132 kW oraz trzy układy przeniesienia napędu – napęd na tylną oś, stały napęd na wszystkie koła lub załączany napęd na wszystkie koła. Obok manualnej skrzyni biegów dostępna jest dla Amaroka także ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Łącznie klient ma do wyboru jedenaście różnych kombinacji Amaroka. Dla skrzyni ładunkowej dostępnych jest również kilka fabrycznych opcji, od różnych okładzin, w tym z blachy żebrowanej, przez osłony skrzyni do szczelnej nakładki hardtop. Pakiety elementów zewnętrznych dbają o odpowiedni wygląd, a pakiety Offroad chronią przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnym terenie.

Volkswagen Amarok -przód
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód/bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -wnętrze
Volkswagen
Volkswagen Amarok -tył
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód
Volkswagen
Volkswagen Amarok -tył/bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód
Volkswagen
Volkswagen Amarok -bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód/bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -tył/bok
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA