REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ulepszony Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie, wyższy komfort

REKLAMA

REKLAMA

Wszystkie Volkswageny Amaroki z podwójną kabiną, które są przeznaczone na rynek europejski i rosyjski, od końca czerwca są produkowane w Hanowerze. Wraz z rozpoczęciem produkcji w zakładzie Stöcken, do Volkswagena Amaroka wprowadzonych zostało wiele nowości. Należą do nich mocniejsze silniki, zwiększono możliwość obciążenia haka holowniczego, a także zastosowano liczne rozwiązania praktyczne oraz przedłużona gwarancja na przerdzewienie.

Volkswagen Amarok jest teraz mocniejszy, moc silnika BiTurbo TDI w modelach z manualną skrzynią biegów została zwiększona ze 120 kW/163 KM do 132 kW/180 KM, czyli jest taka sama, jak w wariancie z automatyczną przekładnią.

REKLAMA

Pakiet BlueMotion Technology teraz będzie oferowany także dla wariantów 90 kW i 132 kW z manualną skrzynią biegów i napędem na tylną oś lub stałym napędem na wszystkie koła. Znana z serii T5, Caddy i Craftera kombinacja funkcji Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja) i opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia pozwala zaoszczędzić nawet 0,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Amarok w swojej najoszczędniejszej wersji (90 kW z napędem na tylna oś) zużywa zaledwie 6,8 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 179 g/km (według danych producenta).

Zobacz też: Debiut nowego kompaktowego Suzuki

REKLAMA

Do oferty Amaroka wprowadzono systemy wspierające kierowcę, znane z innych modeli. Na przykład: ParkPilot ułatwia parkowanie, sygnał akustyczny na podstawie informacji z czujników w zderzakach informuje o odległości do przeszkody z przodu i z tyłu. Opcjonalny pakiet Światła & Widoczność (obejmujący czujnik deszczu, funkcję automatycznego włączania świateł, funkcję Coming/Leaving Home oraz automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne) odciąża kierowcę i ułatwia mu skupienie się na sytuacji na drodze. Bezpieczeństwo po zmroku poprawia funkcja statycznego doświetlania zakrętów. Podczas skręcania przy prędkości do 40 km/h reflektor przeciwmgielny po wewnętrznej stronie zakrętu oświetla krawędź drogi i ułatwia dostrzeżenie ewentualnych przeszkód. Automatycznie regulowana klimatyzacja Climatronic dba o odpowiednią temperaturę latem, a zimą programowane dodatkowe ogrzewanie wodne z pilotem pozwala utrzymać przyjemne ciepło i ogrzać wnętrze przed rozpoczęciem podróży.

Zmiany zostały wprowadzone także do samego samochodu. Tylna klapa wytrzymująca obciążenie do 200 kilogramów jest teraz zamykana na kluczyk, a mechanizm wspomagania znacznie ułatwia jej zamknięcie (seryjnie od wersji Trendline).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co zobaczymy na VERVA Street Racing 2012?

Amaroki z napędem na wszystkie koła z manualną skrzynią biegów mogą teraz holować przyczepę o masie do 3 ton, samochód ten z automatyczną skrzynią biegów pociągnie przyczepę o masie nawet 3,2 tony. Klienci wykorzystujący tego pickupa do pracy zawodowej znajdą w nim przygotowanie do cyfrowego tachografu.

Ceny Amaroka rozpoczynają się od 80.091 zł (Pojedyncza kabina,

90 kW) lub 85.304 zł (z podwójną kabiną, 90 kW).

Zobacz też: Wytrzymałość i przyczepność opon kluczem do sukcesu w Finlandii

Volkswagen Amarok

Produkowany w Hanowerze i w zakładzie Pacheco w Argentynie Amarok jest dostępny z pojedynczą lub z podwójną kabiną. Jako jednostki napędowe oferowane są dwa silniki TDI o mocy 90 i 132 kW oraz trzy układy przeniesienia napędu – napęd na tylną oś, stały napęd na wszystkie koła lub załączany napęd na wszystkie koła. Obok manualnej skrzyni biegów dostępna jest dla Amaroka także ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Łącznie klient ma do wyboru jedenaście różnych kombinacji Amaroka. Dla skrzyni ładunkowej dostępnych jest również kilka fabrycznych opcji, od różnych okładzin, w tym z blachy żebrowanej, przez osłony skrzyni do szczelnej nakładki hardtop. Pakiety elementów zewnętrznych dbają o odpowiedni wygląd, a pakiety Offroad chronią przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnym terenie.

Volkswagen Amarok -przód
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód/bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -wnętrze
Volkswagen
Volkswagen Amarok -tył
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód
Volkswagen
Volkswagen Amarok -tył/bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód
Volkswagen
Volkswagen Amarok -bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -przód/bok
Volkswagen
Volkswagen Amarok -tył/bok
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA