REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

To bez wątpienia nie rewolucja. Zmiana jest jednak na tyle zauważalna, że nowemu Mitsubishi ASX naprawdę warto się przyjrzeć. Nowości? Japończycy zmienili silnik, przywrócili napęd 4x4 i dorzucili światła LED-owe.

Samochody ze zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła odgrywają potężną rolę w gamie Mitsubishi. Powód? Po pierwsze decyduje o tym fakt, że marka nie tyle ma zamiar specjalizować się w ich produkcji, co już specjalizuje. Japończycy wykasowali z oferty niemalże wszystkie inne modele - chociażby takie jak Lancer. Po drugie Mitsubishi sprzedaje naprawdę dużo SUV-ów w Europie. Stanowią one aż 78 proc. wszystkich zbywanych pojazdów. Przy czym ASX stanowi na Starym Kontynencie od roku 2010 zapewnił aż 27 proc. wolumenu sprzedaży.

REKLAMA

Zobacz również: LED, OLED, czy światło laserowe, jaka będzie przyszłość reflektorów samochodowych?

Zmianę w gamie ASX-a można zauważyć już gołym okiem. Oczywiście to nie jest rewolucja. Lifting jest jednak dość znaczący. W pierwszej kolejności inżynierowie zmodernizowali pas przedni. W miejscu dużych reflektorów pojawiły się wąskie światła LED-owe. Innym punktem charakterystycznym są srebrne listwy w kształcie położonych na boku liter U oraz architektura wzorowana dość mocno na linii zaprezentowanej m.in. w Eclipse Cross. Co z tyłem? Tam pojawiły się przeprojektowane lampy. Wnętrze? W kabinie pasażerskiej nowością jest zintegrowanie z system multimedialnym aplikacji obsługującej Androida i Apple iOS.

Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Kuba Brzeziński

Nowy silnik w Mitsubishi ASX - większa moc, wyższa pojemność

Do tej pory Mitsubishi ASX czerpało napęd z 1.6-litrowego silnika benzynowego. I to w tej kwestii lifting jest najbardziej znaczący. Czemu? Japończycy wykasowali poprzedni motor. W jego miejscu zaoferowali kierowcom nową jednostkę wolnossącą o pojemności 1998 cm3. Moc? Ta sięga 150 koni mechanicznych. To oznacza wzrost w stosunku do poprzednika o 33 konie mechaniczne. Moment obrotowy? 195 Nm. W sytuacji, w której ASX jest sparowany z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów, osiąga pierwszą setkę w 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 190 km/h, podczas gdy średnie spalanie wynosi 6,6 litra benzyny.

Zobacz również: Jak działa skrzynia CVT?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A to nie koniec, bo po przerwie do oferty Mitsubishi ASX powraca… napęd na cztery koła. Stały układ daje kierowcy do wyboru trzy tryby pracy. W przypadku ustawienia 2WD moc trafia wyłącznie na przednie koła. Opcja 4WD AUTO oznacza, że rozdział mocy między przednią a tylną osią będzie się zmieniał. W dobrych warunkach drogowych wyniesie 98:2 proc. W złych warunkach będzie dzielony w stosunku 50:50. Ostatnim trybem jest 4WD LOCK. Przy wyborze tej opcji około 1,5 razy więcej momentu napędowego trafia na koła tylne, niż w trybie 4WD AUTO.

Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi ASX - dane techniczne producenta:

Wersja Pojemność Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
2WD MT 1998 cm3 150 KM 195 Nm 10,2 s. 190 km/h 6,6
2WD CVT 1998 cm3 150 KM 195 Nm 11,7 s. 190 km/h 6,7
4WD CVT 1998 cm3 160 KM 195 Nm 12,2 s. 190 km/h 7,4

Nowe Mitsubishi ASX - droższe, ale i dużo lepiej wyposażone!

Cennik nowego Mitsubishi ASX startuje od 74 490 złotych. Tak, model poliftingowy jest droższy od poprzednika o 2,5 tysiąca złotych. Wzrost nie wydaje się jednak wygórowany. Szczególnie mając na uwadze to, co kierowca otrzymuje za tą kwotę. O czym konkretnie mowa? Standardem jest mocniejszy i nowocześniejszy silnik oraz pakiet świateł LED-owych. Składają się na niego nie tylko diodowe lampy z tyłu pojazdu, ale również przednie światła Bi-LED. W Mitsubishi ASX kupujący otrzymuje bez dopłaty także manualną klimatyzację oraz system audio sterowany m.in. z kierownicy oraz wyposażony w zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Cennik auta.

Fot. Mitsubishi

Co w ASX-ie się nie zmieniło? Japończyk ze zwiększonym prześwitem nadal mieści pięciu pasażerów i nadal ma bagażnik o pojemności 406 litrów. Inżynierowie pomimo trzech liftingów zostawili bez żadnych zmian także układ zawieszenia. Przednią oś resorują kolumny McPhersona. Tył pracuje za sprawą układu wielowahaczy. Mitsubishi nie chciało zmieniać recepty na sukces. Marka chciała ją jedynie ulepszyć. Dlatego można mieć nadzieję, że nie zmieni się również duże zainteresowanie modelem w Europie.

Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA