REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Renault Grand Scenic
Renault Grand Scenic

REKLAMA

REKLAMA

Renault konsekwentnie odnawia gamę swoich kompaktowych modeli. Po Megane w wersji hatchback i coupe przyszedł czas na Scenica. Nowa generacja prekursora europejskich minivanów już od czerwca w Polsce.

REKLAMA

Scenic dwóch poprzednich generacji zdołał na dobre wpisać się w krajobraz polskich dróg. Stał się przy tym jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych aut. W 1996 roku Renault trafiło w sedno, serwując klientom przestronny model oparty na aucie kompaktowym. Stworzono pojazd świetnie nadający się zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na dłuższe wakacje z rodziną. Nowy Scenic, wprowadzony na początek w przedłużonej wersji Grand, może zabrać na pokład maksymalnie od pięciu do siedmiu osób.

REKLAMA

Grand Scenic w pełni zmienił swój wygląd. Podobna do poprzednika pozostała jedynie ogólna bryła. Z przodu samochód upodobnił się teraz do wszystkich nowych modeli Renault. Przednie reflektory, kształt maski i zderzaka oraz brak ozdobnej atrapy chłodnicy to cechy nadające mu prawo przynależności do pozostałych członków francuskiej rodziny. Opadająca linia dachu oraz klasycznie ścięty tył z oryginalnymi tylnymi lampami w kształcie bumerangu wyglądają atrakcyjnie. Renault dowodzi, że rodzinny, pojemny pojazd nie musi być nudnym pudełkiem na kołach.

REKLAMA

Wygląd wnętrza auto zapożyczyło z obecnej generacji Megane, zachowując jednak charakterystyczne, centralnie umieszczone elektroniczne wyświetlacze. Najważniejszy z nich, przekazujący wszystkie istotne podczas jazdy informacje, został wykonany w technologii identycznej z tą znaną z komputerowych monitorów. Ponadto w zależności od wersji może być kolorowy lub czarno-biały. Obok niego znajduje się czytelny wyświetlacz nawigacji opracowanej wspólnie z firmą Tom Tom (w Polsce wymaga 1990 zł dopłaty). Dodatkowo auto może posiadać liczne multimedialne gadżety, jak: kamery cofania sprzężone z wyświetlaczem w desce rozdzielczej, złącza Bluetooth i audio streaming stereo oraz wysokiej klasy zestaw audio firmy Arkamys.

Duża przeszklona powierzchnia (od 3,60 m² w standardzie do 5,10 m² w wersjach z panoramicznym, otwieranym dachem) wpływa pozytywnie na poczucie przestrzeni oraz bez wątpienia poprawia bezpieczeństwo. Wnętrze wyróżnia się ponadto porządnym spasowaniem dobrej jakości materiałów, a sama deska rozdzielcza wykonana została z miękkiego tworzywa o nazwie soft touch.

Układ jezdny, podobnie jak zmodyfikowane elektryczne wspomaganie kierownicy, został przejęty z nowego Megane. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wysoki komfort prowadzenia. Dodatkowo auto stało się mniej podatne na przechyły boczne od poprzednika. Na polskim rynku w zależności od wersji przewidziano 16 lub 17 calowe felgi. Samochód jest o 70 mm dłuższy od Grand Scenica drugiej generacji i mierzy teraz 4 560 mm. Zwiększony o 34 mm rozstaw osi, zapewnia lepszy komfort, zwłaszcza pasażerom drugiego rzędu siedzeń. Pojazd umożliwia ponadto wiele możliwości różnorodnego konfigurowania wnętrza. Do dyspozycji są wyjmowane lub składane w stoliki fotele pasażerów z funkcją wzdłużnego przesuwania. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 752 dm³ w pięcio oraz 702 dm³ w wersji siedmiomiejscowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto zaopatrzono w automatyczną dwustrefową klimę z możliwością wyboru jednego z trzech trybów pracy. Ponadto samochód może być wyposażony w znane już z innych modeli Renault dodatki, jak: działająca na odległość karta Hands Free czy elektroniczny hamulec postojowy. Poprzedni Scenic słynął z ergonomicznego i pakownego wnętrza. Nie inaczej jest i tym razem. W całej kabinie rozmieszczono schowki o łącznej pojemności 92 litrów. Auto posiada aż trzy niezwykle przydatne podczas długich podróży, 12 voltowe gniazdka.

Nowa „Renówka” może być napędzana jednym z sześciu silników. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy dobrze znany motor 1,6 16V 110 KM oraz 2,0 16V 140 KM, a także zupełnie nowy 1,4 16V TCe o mocy 130 KM. W przypadku diesli wyboru można dokonać spośród silnika 1,5 dCi 105 KM, 1,9 dCi 130 KM lub 2,0 dCi 160 KM. Najmocniejszego benzyniaka skojarzono z bezstopniową skrzynią biegów CVT, pozostałe motory - z sześciostopniowym manualem. Do tego klient może wybrać spośród trzech poziomów wyposażenia o nazwach: Authentique, Expression oraz Privilege.

Nie od dziś wiadomo, że Renault ogromny nacisk kładzie na bezpieczeństwo. Dlatego też wyniki testów zderzeniowych nowego Grand Scenica z pewnością nie będą zaskoczeniem. Zwłaszcza, że auto wyposażono w odpowiednie strefy zgniotu oraz kompleksowy system Renault Protection trzeciej generacji. Producent zapewnia również, że auto będzie znacznie bardziej niezawodne od poprzednika. Ma być ponadto tańsze w eksploatacji dzięki wynoszącym 30 000 km przebiegom pomiędzy przeglądami lub stosowanym zamiennie interwałem czasowym, zwiększonym do 2 lat. W niektórych krajach auto zostało wprowadzone do sprzedaży już w kwietniu bieżącego roku. Debiut na polskim rynku zapowiedziano na 5 czerwca.

Renault Grand Scenic - panel sterowania
Renault Grand Scenic - wnętrze
Renault Grand Scenic - naw
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA