REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Michał Karczewski
Renault Grand Scenic
Renault Grand Scenic

REKLAMA

REKLAMA

Renault konsekwentnie odnawia gamę swoich kompaktowych modeli. Po Megane w wersji hatchback i coupe przyszedł czas na Scenica. Nowa generacja prekursora europejskich minivanów już od czerwca w Polsce.

REKLAMA

Scenic dwóch poprzednich generacji zdołał na dobre wpisać się w krajobraz polskich dróg. Stał się przy tym jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych aut. W 1996 roku Renault trafiło w sedno, serwując klientom przestronny model oparty na aucie kompaktowym. Stworzono pojazd świetnie nadający się zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na dłuższe wakacje z rodziną. Nowy Scenic, wprowadzony na początek w przedłużonej wersji Grand, może zabrać na pokład maksymalnie od pięciu do siedmiu osób.

REKLAMA

Grand Scenic w pełni zmienił swój wygląd. Podobna do poprzednika pozostała jedynie ogólna bryła. Z przodu samochód upodobnił się teraz do wszystkich nowych modeli Renault. Przednie reflektory, kształt maski i zderzaka oraz brak ozdobnej atrapy chłodnicy to cechy nadające mu prawo przynależności do pozostałych członków francuskiej rodziny. Opadająca linia dachu oraz klasycznie ścięty tył z oryginalnymi tylnymi lampami w kształcie bumerangu wyglądają atrakcyjnie. Renault dowodzi, że rodzinny, pojemny pojazd nie musi być nudnym pudełkiem na kołach.

REKLAMA

Wygląd wnętrza auto zapożyczyło z obecnej generacji Megane, zachowując jednak charakterystyczne, centralnie umieszczone elektroniczne wyświetlacze. Najważniejszy z nich, przekazujący wszystkie istotne podczas jazdy informacje, został wykonany w technologii identycznej z tą znaną z komputerowych monitorów. Ponadto w zależności od wersji może być kolorowy lub czarno-biały. Obok niego znajduje się czytelny wyświetlacz nawigacji opracowanej wspólnie z firmą Tom Tom (w Polsce wymaga 1990 zł dopłaty). Dodatkowo auto może posiadać liczne multimedialne gadżety, jak: kamery cofania sprzężone z wyświetlaczem w desce rozdzielczej, złącza Bluetooth i audio streaming stereo oraz wysokiej klasy zestaw audio firmy Arkamys.

Duża przeszklona powierzchnia (od 3,60 m² w standardzie do 5,10 m² w wersjach z panoramicznym, otwieranym dachem) wpływa pozytywnie na poczucie przestrzeni oraz bez wątpienia poprawia bezpieczeństwo. Wnętrze wyróżnia się ponadto porządnym spasowaniem dobrej jakości materiałów, a sama deska rozdzielcza wykonana została z miękkiego tworzywa o nazwie soft touch.

Układ jezdny, podobnie jak zmodyfikowane elektryczne wspomaganie kierownicy, został przejęty z nowego Megane. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wysoki komfort prowadzenia. Dodatkowo auto stało się mniej podatne na przechyły boczne od poprzednika. Na polskim rynku w zależności od wersji przewidziano 16 lub 17 calowe felgi. Samochód jest o 70 mm dłuższy od Grand Scenica drugiej generacji i mierzy teraz 4 560 mm. Zwiększony o 34 mm rozstaw osi, zapewnia lepszy komfort, zwłaszcza pasażerom drugiego rzędu siedzeń. Pojazd umożliwia ponadto wiele możliwości różnorodnego konfigurowania wnętrza. Do dyspozycji są wyjmowane lub składane w stoliki fotele pasażerów z funkcją wzdłużnego przesuwania. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 752 dm³ w pięcio oraz 702 dm³ w wersji siedmiomiejscowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto zaopatrzono w automatyczną dwustrefową klimę z możliwością wyboru jednego z trzech trybów pracy. Ponadto samochód może być wyposażony w znane już z innych modeli Renault dodatki, jak: działająca na odległość karta Hands Free czy elektroniczny hamulec postojowy. Poprzedni Scenic słynął z ergonomicznego i pakownego wnętrza. Nie inaczej jest i tym razem. W całej kabinie rozmieszczono schowki o łącznej pojemności 92 litrów. Auto posiada aż trzy niezwykle przydatne podczas długich podróży, 12 voltowe gniazdka.

Nowa „Renówka” może być napędzana jednym z sześciu silników. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy dobrze znany motor 1,6 16V 110 KM oraz 2,0 16V 140 KM, a także zupełnie nowy 1,4 16V TCe o mocy 130 KM. W przypadku diesli wyboru można dokonać spośród silnika 1,5 dCi 105 KM, 1,9 dCi 130 KM lub 2,0 dCi 160 KM. Najmocniejszego benzyniaka skojarzono z bezstopniową skrzynią biegów CVT, pozostałe motory - z sześciostopniowym manualem. Do tego klient może wybrać spośród trzech poziomów wyposażenia o nazwach: Authentique, Expression oraz Privilege.

Nie od dziś wiadomo, że Renault ogromny nacisk kładzie na bezpieczeństwo. Dlatego też wyniki testów zderzeniowych nowego Grand Scenica z pewnością nie będą zaskoczeniem. Zwłaszcza, że auto wyposażono w odpowiednie strefy zgniotu oraz kompleksowy system Renault Protection trzeciej generacji. Producent zapewnia również, że auto będzie znacznie bardziej niezawodne od poprzednika. Ma być ponadto tańsze w eksploatacji dzięki wynoszącym 30 000 km przebiegom pomiędzy przeglądami lub stosowanym zamiennie interwałem czasowym, zwiększonym do 2 lat. W niektórych krajach auto zostało wprowadzone do sprzedaży już w kwietniu bieżącego roku. Debiut na polskim rynku zapowiedziano na 5 czerwca.

Renault Grand Scenic - panel sterowania
Renault Grand Scenic - wnętrze
Renault Grand Scenic - naw
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA