REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki Alto
Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki od lat słynie z produkcji małych samochodów. Do aut spod znaku tej japońskiej marki niedługo dołączy kolejny miejski wojownik. Będzie to piąta generacja Alto. Samochód zadebiutuje już wiosną.

W gamie producenta z kraju kwitnącej wiśni są już takie miejskie modele jak Splash i Swift. Alto, które uzupełni ofertę, ma być najmniejszym autem Suzuki. W rynkowej walce będzie musiało się zmierzyć z takimi graczami jak Fiat Panda, Kia Picanto czy słynna bliźniacza trójka: Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107.

Samochód o wymiarach 3500mm długości, 1600mm szerokości i 1470mm wysokości ma być przede wszystkim zwrotnym i ekonomicznym miejskim środkiem transportu. Mimo małych gabarytów ma zapewniać wysoki poziom komfortu podczas jazdy. Producent duży nacisk położył na to, by auto było dodatkowo przyjazne dla środowiska. Samochód ma być dostępny w czterech, zupełnie nowych, żywych kolorach, inspirowanych różami, morzem, ziemią i lasem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

Nowe Alto wygląda nowocześnie i młodzieżowo. Ma lekko „zaskoczony” wyraz twarzy z wielkimi oczami i potężnym wlotem powietrza. Z przodu przypomina zresztą Kie Picanto. Bryła nadwozia jest zwarta, a unosząca się ku górze linia okien i lekko opadająca linia dachu, nadają sylwetce nieco dynamiki. Tył rozwiązano w sposób klasyczny dla nowoczesnych małych aut. Mocno ścięta klapa i duże, modnie zarysowane światła. Wszystko to zwieńczone potężnym zderzakiem.

Wnętrze tego małego pojazdu może pomieścić czterech dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 129 litrów przy złożonych i 367 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach. Wnętrze Alto jest ponadto wyposażone w kilka różnych schowków, kieszeni i uchwytów na napoje. Zestaw wskaźników zawiera jedynie najpotrzebniejsze przyrządy. W oczy rzuca się duży prędkościomierz z elektronicznym wyświetlaczem. W lepszych wersjach dostępny będzie również obrotomierz.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Do napędu Alto podłuży trzycylindrowy, litrowy benzynowiec o mocy 62 KM i momencie obrotowym równym 90Nm. Według zapewnień producenta spalanie ma wynosić jedynie 4,4 l/100, a emisja dwutlenku węgla 103 g/km. Do wyboru będzie pięciobiegowa skrzynia manualna lub czterobiegowy automat. W przypadku pierwszej, prędkość maksymalna wyniesie 155 km/h, a przyspieszenie 14s. Przy drugiej sprint do setki będzie o trzy sekundy dłuższy, a maksymalnie auto pojedzie 5 km/h wolniej. Zawieszenie przednie to klasyka w postaci MacPhersona, zaś tylne to trójwahaczowa oś sztywna. Takie rozwiązanie ma zapewnić pewną i stabilną jazdę po mieście. Istotny w gąszczu miejskich ulic z pewnością okaże się wyjątkowo niewielki promień zawracania, wynoszący 4,5 m.

Auto ma być zaopatrzone w system ABS, sześć poduszek powietrznych oraz konstrukcję o wysokiej sztywności, pochłaniającą energię w razie kolizji. Poza tym także napinacze i ograniczniki napięcia pasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

Podobno nowe Alto ma być autem, do opisu którego najczęściej używanym przymiotnikiem będzie „sportowy”. Wydaje się jednak, że Suzuki nieco inaczej definiuje znaczenie tego słowa. Owszem, auto ma dość dynamiczną , zwartą sylwetkę, ale do sportowego charakteru mu daleko. Nie jest to jednak wadą, ponieważ nie każdy chce jeździć małą rajdówką.

Pierwsze Alto debiutowało w latach 70. ubiegłego stulecia. Najnowsze wcielenie, podobnie jak popularne niegdyś również w Polsce Maruti 800, będzie produkowane w Indiach. Producent zakłada roczną sprzedaż na poziomie 60 000 egzemplarzy.

Suzuki Alto
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA