REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki Alto
Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki od lat słynie z produkcji małych samochodów. Do aut spod znaku tej japońskiej marki niedługo dołączy kolejny miejski wojownik. Będzie to piąta generacja Alto. Samochód zadebiutuje już wiosną.

W gamie producenta z kraju kwitnącej wiśni są już takie miejskie modele jak Splash i Swift. Alto, które uzupełni ofertę, ma być najmniejszym autem Suzuki. W rynkowej walce będzie musiało się zmierzyć z takimi graczami jak Fiat Panda, Kia Picanto czy słynna bliźniacza trójka: Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107.

Samochód o wymiarach 3500mm długości, 1600mm szerokości i 1470mm wysokości ma być przede wszystkim zwrotnym i ekonomicznym miejskim środkiem transportu. Mimo małych gabarytów ma zapewniać wysoki poziom komfortu podczas jazdy. Producent duży nacisk położył na to, by auto było dodatkowo przyjazne dla środowiska. Samochód ma być dostępny w czterech, zupełnie nowych, żywych kolorach, inspirowanych różami, morzem, ziemią i lasem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

Nowe Alto wygląda nowocześnie i młodzieżowo. Ma lekko „zaskoczony” wyraz twarzy z wielkimi oczami i potężnym wlotem powietrza. Z przodu przypomina zresztą Kie Picanto. Bryła nadwozia jest zwarta, a unosząca się ku górze linia okien i lekko opadająca linia dachu, nadają sylwetce nieco dynamiki. Tył rozwiązano w sposób klasyczny dla nowoczesnych małych aut. Mocno ścięta klapa i duże, modnie zarysowane światła. Wszystko to zwieńczone potężnym zderzakiem.

Wnętrze tego małego pojazdu może pomieścić czterech dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 129 litrów przy złożonych i 367 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach. Wnętrze Alto jest ponadto wyposażone w kilka różnych schowków, kieszeni i uchwytów na napoje. Zestaw wskaźników zawiera jedynie najpotrzebniejsze przyrządy. W oczy rzuca się duży prędkościomierz z elektronicznym wyświetlaczem. W lepszych wersjach dostępny będzie również obrotomierz.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Do napędu Alto podłuży trzycylindrowy, litrowy benzynowiec o mocy 62 KM i momencie obrotowym równym 90Nm. Według zapewnień producenta spalanie ma wynosić jedynie 4,4 l/100, a emisja dwutlenku węgla 103 g/km. Do wyboru będzie pięciobiegowa skrzynia manualna lub czterobiegowy automat. W przypadku pierwszej, prędkość maksymalna wyniesie 155 km/h, a przyspieszenie 14s. Przy drugiej sprint do setki będzie o trzy sekundy dłuższy, a maksymalnie auto pojedzie 5 km/h wolniej. Zawieszenie przednie to klasyka w postaci MacPhersona, zaś tylne to trójwahaczowa oś sztywna. Takie rozwiązanie ma zapewnić pewną i stabilną jazdę po mieście. Istotny w gąszczu miejskich ulic z pewnością okaże się wyjątkowo niewielki promień zawracania, wynoszący 4,5 m.

Auto ma być zaopatrzone w system ABS, sześć poduszek powietrznych oraz konstrukcję o wysokiej sztywności, pochłaniającą energię w razie kolizji. Poza tym także napinacze i ograniczniki napięcia pasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

Podobno nowe Alto ma być autem, do opisu którego najczęściej używanym przymiotnikiem będzie „sportowy”. Wydaje się jednak, że Suzuki nieco inaczej definiuje znaczenie tego słowa. Owszem, auto ma dość dynamiczną , zwartą sylwetkę, ale do sportowego charakteru mu daleko. Nie jest to jednak wadą, ponieważ nie każdy chce jeździć małą rajdówką.

Pierwsze Alto debiutowało w latach 70. ubiegłego stulecia. Najnowsze wcielenie, podobnie jak popularne niegdyś również w Polsce Maruti 800, będzie produkowane w Indiach. Producent zakłada roczną sprzedaż na poziomie 60 000 egzemplarzy.

Suzuki Alto
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA