Dacia Logan jeszcze lepsza
REKLAMA
REKLAMA
Osłona chłodnicy, która pierwszy raz pojawiła się w Dacii Sandero, jest większa i stanowi tło dla nowego logo marki. Jest ona wykończona górną chromowaną listwą. Przedni zderzak cały jest w kolorze nadwozia, a światła są większe i mają karbonowe obwódki. Choć wszystko w zależności od wersji wyposażenia.
REKLAMA
Tył Nowej Dacii Logan również został zmieniony. Linia klapy bagażnika, wykończonej dolną chromowaną listwą, rozciąga się na tylne światła. Zderzak mieści w sobie światła odblaskowe oraz ukryty pod specjalną klapką hak holowniczy.
Inne zmiany obejmują serię nowych kołpaków i felg aluminiowych (dostępne w opcji) oraz nowe kolory nadwozia: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme, dostępne również w gamie Sandero.
Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max
REKLAMA
Deska rozdzielcza nowego Logana jest taka, jak w Sandero - nowoczesna i funkcjonalna. Miejsce kierowcy może być bardziej komfortowe dzięki dodaniu w opcji regulacji wysokości kolumny kierownicy. Poprawiono również widoczność do tyłu dzięki zastosowaniu środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz dużych lusterek zewnętrznych, pochodzących z Dacii Logan MCV.
Długość całkowita została auta zwiększona do 4290 mm (o 40 mm w porównaniu z poprzednią fazą), zaś szerokość wynosi 1740 mm. Przestrzeń w kabinie to jedna z ważniejszych zalet nowej Dacii Logan. Dzięki szerokości nad podłokietnikami 1428 mm oraz wysokości od siedzenia do sufitu 873 mm, na tylnych miejscach mogą podróżować 3 osoby o wzroście przekraczającym 1,9 m. Również pojemność bagażnika, wynosząca 510 litrów, jest bezkonkurencyjna w tej klasie samochodów. Dostęp do bagażnika ułatwia szeroka klapa, zaś jego kształt umożliwia łatwe przewożenie przedmiotów rozmaitych kształtów i wielkości.
W zakresie bezpieczeństwa biernego nowa Dacia Logan oferuje wszystkie rozwiązania i wyposażenie, które umożliwiły temu modelowi uzyskanie wyniku trzech gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Zobacz też: Facelifting Mazdy 2
Nowa Dacia Logan jest wyposażona w najnowszej generacji ABS Bosch 8.1, współpracujący z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i układem wspomagania nagłego hamowania (AFU), który zadebiutował w Sandero. Wykrywa on hamowanie awaryjne i zwiększa ciśnienie w obwodzie, aby uzyskać wzrost wydajności systemu ABS poprzez wykorzystanie pełnej siły hamowania od razu, gdy kierowca naciska pedał hamulca.
Rozstaw kół z przodu i z tyłu nowej Dacii Logan został powiększony o 7 mm po każdej ze stron, co poprawia przyczepność pojazdu.
Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D
REKLAMA
Nowa Dacia Logan wykorzystuje w desce rozdzielczej strukturę plastra miodu, co zmniejsza siłę potencjalnego uderzenia w kolana. Oprócz zastosowanych materiałów, także konstrukcja deski rozdzielczej uwzględnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu w części dolnej krzywizn odpowiadających krzywiznom piszczeli. Efektem jest równomierne rozprowadzenie obciążenia w razie ewentualnego uderzenia. Kierowca i pasażer z przodu korzystają również z dodatkowego zabezpieczenia kończyn dolnych, jakim jest specjalna wyściółka podłogowa.
Wszystkie fotele nowej Dacii Logan wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.
W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu (kierowcy i pasażera z przodu), które zmniejsza się zaraz po ich rozwinięciu, co ogranicza siłę oddziałującą na pasażerów. W starej wersji poduszek mogło być cztery - dodatkowo dwie boczne ukryte w fotelach.
Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger
Nowa Dacia Logan jest dostępna ze sprawdzonymi silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi.
Silniki 1.4 o mocy 75 KM i 1.6 o mocy 87 KM spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej. Łączą w sobie wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów z niskim poziomem zużycia paliwa, wynoszącym odpowiednio 7,0, 7,2 i 4,5 litra na 100 km.
Silnik 1.5 dCi, przebój nie tylko pod maską Dacii, dostępny jest niestety (może na razie) tylko w wersji o mocy 68 KM. Czemu? Emisja CO2 na poziomie 120 g/km wskazuje na jego ekologiczny charakter.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.