Seat Ibiza SportCoupé
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Estetyczna i praktyczna wizja samochodu, stworzona przez dyrektora ds. projektów firmy SEAT, Luca Donckerwolke, to ewolucja dynamicznej linii („Dynamic Line”) oraz nowa koncepcja wzornictwa strzały („Arrow Design”). Kompaktowe nadwozie typu coupé, o długości 4,034 metra oraz wysokości jedynie 1,428 metra stanowi odzwierciedlenie temperamentu samochodu oraz zapewnia mu zwinność i komfort, tak w mieście, jak i na autostradzie.
REKLAMA
Projektując nowe nadwozie dużo uwagi poświęcono kwestiom bezpieczeństwa, wykorzystując rozbudowane symulacje komputerowe i przeprowadzając rzeczywiste testy zderzeniowe. Dodanie standardowej poduszki powietrznej, chroniącej głowę i klatkę piersiową, zwiększa w nowej Ibizie bezpieczeństwo pasażerów. Zadbano również o bezpieczeństwo pieszych, poprzez wprowadzenie nowej konstrukcji maski oraz przedniego zderzaka. Wynik testów w Euro NCAP – 5 gwiazdek w testach ochrony pasażerów, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych.
Zobacz też: Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie
Wewnętrzne wymiary samochodu pozostały nienaruszone, zapewniając wrażenie przestrzeni oraz praktyczności. Pierwsza rzecz, która zwraca uwagę, to sportowa pozycja kierowcy, która została obniżona o 22 mm, w porównaniu do poprzedniego modelu. Tak pasażerowi, jak i kierowcy zapewniono 986 mm (20 mm więcej) przestrzeni do poziomu dachu. Deska rozdzielcza o sportowym charakterze, z miekkimi w dotyku elementami i ze skierowaną w stronę kierowcy tablicą przyrządów, zawiera dwa duże, okrągłe zegary, zapewniając ich dobrą widoczność.
REKLAMA
Ponieważ pojazd został wydłużony, pojemność jego bagażnika wynosi obecnie 284 litry (17 litrów więcej, w porównaniu do poprzedniego modelu Ibizy). W wybranych wersjach, boczna tapicerka zawiera siatki umożliwiające przechowywanie małych przedmiotów. Zamontowano również cztery dodatkowe uchwyty, umożliwiające przyczepienie siatki mocującej.
Nowy model firmy SEAT może pochwalić się najdłuższą listą wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo w swoim segmencie, obejmującą ESP, układ Hill Hold Control, który pozwala na utrzymanie samochodu w miejscu, na pochyłej drodze, przez dwie sekundy, w czasie pomiędzy puszczeniem pedału hamulca oraz naciśnięciem pedału przyspieszenia, jak również system kontroli ciśnienia powietrza w oponach. W pojeździe zastosowano także funkcję sterowania kierunkiem świecenia lamp przeciwmgielnych, która znacznie poprawia widoczność w zakrętach, przy prędkościach poniżej 40 km/h.
Zobacz też: Test Seat Ibiza SC: Lifestyle wystarczy?
Inne ważne nowe rozwiązania, o których warto wspomnieć, to reflektory biksenonowe z układem AFS (Adaptive Frontlighting System), montowane z tyłu czujniki parkowania, zintegrowany z radioodbiornikiem moduł Bluetooth oraz umieszczona w centralnej części deski rozdzielczej instalacja, umożliwiająca podłączenie określonych modeli przenośnych systemów nawigacji satelitarnej.
Nowy SEAT Ibiza SportCoupé jest wyposażony w nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów DSG (model 1.6 105 KM), montowaną po raz pierwszy w tej kasy aucie. Dzięki skróceniu pierwszego oraz drugiego biegu oraz zmniejszeniu przełożeń, skrzynia ta zapewnia nowej Ibizie SportCoupé lepsze przyspieszenia. To rozwiązanie pozwala również zapewnić bardzo niskie zużycie paliwa – siódmy bieg nadaje się idealnie do długich podróży.
Oferta silnikowa obejmuje trzy jednostki benzynowe – 1.2 o mocy 70 KM, 1.4 o mocy 80 KM oraz 1.6 o mocy 105 KM oraz trzy silniki wysokoprężne, każdy wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF – 1.4 TDI o mocy 80 KM, a także nowych członków rodziny – 1.9 TDI o mocy 90 KM oraz 1.9 TDI o mocy 105 KM. Wszystkie jednostki napędowe są sprzęgnięte z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, za wyjątkiem oczywiście wersji 1.6 105 KM ze skrzynią DSG. Samochód cechuje obniżone zużycie paliwa oraz obniżony poziom emisji CO2 – poniżej 120 g/km dla silników wysokoprężnych oraz poniżej 160 g/km w przypadku silników benzynowych.
Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?
Ibiza SC będzie dostępna w trzech wersjach wykończenia – Reference, Stylance oraz Sport, wszystkie z bogatym wyposażeniem nawet w przypadku podstawowego modelu. W najbliższej przyszłości, rodzina modeli Ibiza zostanie poszerzona o ekologiczną wersję ECOMOTIVE oraz o wersje sportowe FR i Cupra.
Tak jak w przypadku wersji 5-drzwiowej, nowa Ibiza SportCoupé będzie produkowana wyłącznie w fabryce firmy SEAT w Martorell, w pobliżu Barcelony.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA