REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Ibiza SportCoupé

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Estetyczna i praktyczna wizja samochodu, stworzona przez dyrektora ds. projektów firmy SEAT, Luca Donckerwolke, to ewolucja dynamicznej linii („Dynamic Line”) oraz nowa koncepcja wzornictwa strzały („Arrow Design”).

Estetyczna i praktyczna wizja samochodu, stworzona przez dyrektora ds. projektów firmy SEAT, Luca Donckerwolke, to ewolucja dynamicznej linii („Dynamic Line”) oraz nowa koncepcja wzornictwa strzały („Arrow Design”). Kompaktowe nadwozie typu coupé, o długości 4,034 metra oraz wysokości jedynie 1,428 metra stanowi odzwierciedlenie temperamentu samochodu oraz zapewnia mu zwinność i komfort, tak w mieście, jak i na autostradzie.

REKLAMA

REKLAMA

Projektując nowe nadwozie dużo uwagi poświęcono kwestiom bezpieczeństwa, wykorzystując rozbudowane symulacje komputerowe i przeprowadzając rzeczywiste testy zderzeniowe. Dodanie standardowej poduszki powietrznej, chroniącej głowę i klatkę piersiową, zwiększa w nowej Ibizie bezpieczeństwo pasażerów. Zadbano również o bezpieczeństwo pieszych, poprzez wprowadzenie nowej konstrukcji maski oraz przedniego zderzaka. Wynik testów w Euro NCAP – 5 gwiazdek w testach ochrony pasażerów, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych.

Zobacz też: Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie

Wewnętrzne wymiary samochodu pozostały nienaruszone, zapewniając wrażenie przestrzeni oraz praktyczności. Pierwsza rzecz, która zwraca uwagę, to sportowa pozycja kierowcy, która została obniżona o 22 mm, w porównaniu do poprzedniego modelu. Tak pasażerowi, jak i kierowcy zapewniono 986 mm (20 mm więcej) przestrzeni do poziomu dachu. Deska rozdzielcza o sportowym charakterze, z miekkimi w dotyku elementami i ze skierowaną w stronę kierowcy tablicą przyrządów, zawiera dwa duże, okrągłe zegary, zapewniając ich dobrą widoczność.

REKLAMA

Ponieważ pojazd został wydłużony, pojemność jego bagażnika wynosi obecnie 284 litry (17 litrów więcej, w porównaniu do poprzedniego modelu Ibizy). W wybranych wersjach, boczna tapicerka zawiera siatki umożliwiające przechowywanie małych przedmiotów. Zamontowano również cztery dodatkowe uchwyty, umożliwiające przyczepienie siatki mocującej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy model firmy SEAT może pochwalić się najdłuższą listą wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo w swoim segmencie, obejmującą ESP, układ Hill Hold Control, który pozwala na utrzymanie samochodu w miejscu, na pochyłej drodze, przez dwie sekundy, w czasie pomiędzy puszczeniem pedału hamulca oraz naciśnięciem pedału przyspieszenia, jak również system kontroli ciśnienia powietrza w oponach. W pojeździe zastosowano także funkcję sterowania kierunkiem świecenia lamp przeciwmgielnych, która znacznie poprawia widoczność w zakrętach, przy prędkościach poniżej 40 km/h.

Zobacz też: Test Seat Ibiza SC: Lifestyle wystarczy?

Inne ważne nowe rozwiązania, o których warto wspomnieć, to reflektory biksenonowe z układem AFS (Adaptive Frontlighting System), montowane z tyłu czujniki parkowania, zintegrowany z radioodbiornikiem moduł Bluetooth oraz umieszczona w centralnej części deski rozdzielczej instalacja, umożliwiająca podłączenie określonych modeli przenośnych systemów nawigacji satelitarnej.

Nowy SEAT Ibiza SportCoupé jest wyposażony w nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów DSG (model 1.6 105 KM), montowaną po raz pierwszy w tej kasy aucie. Dzięki skróceniu pierwszego oraz drugiego biegu oraz zmniejszeniu przełożeń, skrzynia ta zapewnia nowej Ibizie SportCoupé lepsze przyspieszenia. To rozwiązanie pozwala również zapewnić bardzo niskie zużycie paliwa – siódmy bieg nadaje się idealnie do długich podróży.

Oferta silnikowa obejmuje trzy jednostki benzynowe – 1.2 o mocy 70 KM, 1.4 o mocy 80 KM oraz 1.6 o mocy 105 KM oraz trzy silniki wysokoprężne, każdy wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF – 1.4 TDI o mocy 80 KM, a także nowych członków rodziny – 1.9 TDI o mocy 90 KM oraz 1.9 TDI o mocy 105 KM. Wszystkie jednostki napędowe są sprzęgnięte z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, za wyjątkiem oczywiście wersji 1.6 105 KM ze skrzynią DSG. Samochód cechuje obniżone zużycie paliwa oraz obniżony poziom emisji CO2 – poniżej 120 g/km dla silników wysokoprężnych oraz poniżej 160 g/km w przypadku silników benzynowych.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Ibiza SC będzie dostępna w trzech wersjach wykończenia – Reference, Stylance oraz Sport, wszystkie z bogatym wyposażeniem nawet w przypadku podstawowego modelu. W najbliższej przyszłości, rodzina modeli Ibiza zostanie poszerzona o ekologiczną wersję ECOMOTIVE oraz o wersje sportowe FR i Cupra.

Tak jak w przypadku wersji 5-drzwiowej, nowa Ibiza SportCoupé będzie produkowana wyłącznie w fabryce firmy SEAT w Martorell, w pobliżu Barcelony.

Seat Ibiza SportCoupé - przód
Seat Ibiza SportCoupé - bok
Seat Ibiza SportCoupé - bok
Seat Ibiza SportCoupé - wnętrze
Seat Ibiza SportCoupé - deska rozdzielcza
Seat Ibiza SportCoupé - deska rozdzielcza
Seat Ibiza SportCoupé - bok
Seat Ibiza SportCoupé - tył
Seat Ibiza SportCoupé - przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA