REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Ibiza SportCoupé

Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Estetyczna i praktyczna wizja samochodu, stworzona przez dyrektora ds. projektów firmy SEAT, Luca Donckerwolke, to ewolucja dynamicznej linii („Dynamic Line”) oraz nowa koncepcja wzornictwa strzały („Arrow Design”).

REKLAMA

Estetyczna i praktyczna wizja samochodu, stworzona przez dyrektora ds. projektów firmy SEAT, Luca Donckerwolke, to ewolucja dynamicznej linii („Dynamic Line”) oraz nowa koncepcja wzornictwa strzały („Arrow Design”). Kompaktowe nadwozie typu coupé, o długości 4,034 metra oraz wysokości jedynie 1,428 metra stanowi odzwierciedlenie temperamentu samochodu oraz zapewnia mu zwinność i komfort, tak w mieście, jak i na autostradzie.

REKLAMA

Projektując nowe nadwozie dużo uwagi poświęcono kwestiom bezpieczeństwa, wykorzystując rozbudowane symulacje komputerowe i przeprowadzając rzeczywiste testy zderzeniowe. Dodanie standardowej poduszki powietrznej, chroniącej głowę i klatkę piersiową, zwiększa w nowej Ibizie bezpieczeństwo pasażerów. Zadbano również o bezpieczeństwo pieszych, poprzez wprowadzenie nowej konstrukcji maski oraz przedniego zderzaka. Wynik testów w Euro NCAP – 5 gwiazdek w testach ochrony pasażerów, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych.

Zobacz też: Seat Ibiza ST: szlacheckie pochodzenie

Wewnętrzne wymiary samochodu pozostały nienaruszone, zapewniając wrażenie przestrzeni oraz praktyczności. Pierwsza rzecz, która zwraca uwagę, to sportowa pozycja kierowcy, która została obniżona o 22 mm, w porównaniu do poprzedniego modelu. Tak pasażerowi, jak i kierowcy zapewniono 986 mm (20 mm więcej) przestrzeni do poziomu dachu. Deska rozdzielcza o sportowym charakterze, z miekkimi w dotyku elementami i ze skierowaną w stronę kierowcy tablicą przyrządów, zawiera dwa duże, okrągłe zegary, zapewniając ich dobrą widoczność.

REKLAMA

Ponieważ pojazd został wydłużony, pojemność jego bagażnika wynosi obecnie 284 litry (17 litrów więcej, w porównaniu do poprzedniego modelu Ibizy). W wybranych wersjach, boczna tapicerka zawiera siatki umożliwiające przechowywanie małych przedmiotów. Zamontowano również cztery dodatkowe uchwyty, umożliwiające przyczepienie siatki mocującej.

Nowy model firmy SEAT może pochwalić się najdłuższą listą wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo w swoim segmencie, obejmującą ESP, układ Hill Hold Control, który pozwala na utrzymanie samochodu w miejscu, na pochyłej drodze, przez dwie sekundy, w czasie pomiędzy puszczeniem pedału hamulca oraz naciśnięciem pedału przyspieszenia, jak również system kontroli ciśnienia powietrza w oponach. W pojeździe zastosowano także funkcję sterowania kierunkiem świecenia lamp przeciwmgielnych, która znacznie poprawia widoczność w zakrętach, przy prędkościach poniżej 40 km/h.

Zobacz też: Test Seat Ibiza SC: Lifestyle wystarczy?

Inne ważne nowe rozwiązania, o których warto wspomnieć, to reflektory biksenonowe z układem AFS (Adaptive Frontlighting System), montowane z tyłu czujniki parkowania, zintegrowany z radioodbiornikiem moduł Bluetooth oraz umieszczona w centralnej części deski rozdzielczej instalacja, umożliwiająca podłączenie określonych modeli przenośnych systemów nawigacji satelitarnej.

Nowy SEAT Ibiza SportCoupé jest wyposażony w nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów DSG (model 1.6 105 KM), montowaną po raz pierwszy w tej kasy aucie. Dzięki skróceniu pierwszego oraz drugiego biegu oraz zmniejszeniu przełożeń, skrzynia ta zapewnia nowej Ibizie SportCoupé lepsze przyspieszenia. To rozwiązanie pozwala również zapewnić bardzo niskie zużycie paliwa – siódmy bieg nadaje się idealnie do długich podróży.

Oferta silnikowa obejmuje trzy jednostki benzynowe – 1.2 o mocy 70 KM, 1.4 o mocy 80 KM oraz 1.6 o mocy 105 KM oraz trzy silniki wysokoprężne, każdy wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF – 1.4 TDI o mocy 80 KM, a także nowych członków rodziny – 1.9 TDI o mocy 90 KM oraz 1.9 TDI o mocy 105 KM. Wszystkie jednostki napędowe są sprzęgnięte z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, za wyjątkiem oczywiście wersji 1.6 105 KM ze skrzynią DSG. Samochód cechuje obniżone zużycie paliwa oraz obniżony poziom emisji CO2 – poniżej 120 g/km dla silników wysokoprężnych oraz poniżej 160 g/km w przypadku silników benzynowych.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Ibiza SC będzie dostępna w trzech wersjach wykończenia – Reference, Stylance oraz Sport, wszystkie z bogatym wyposażeniem nawet w przypadku podstawowego modelu. W najbliższej przyszłości, rodzina modeli Ibiza zostanie poszerzona o ekologiczną wersję ECOMOTIVE oraz o wersje sportowe FR i Cupra.

Tak jak w przypadku wersji 5-drzwiowej, nowa Ibiza SportCoupé będzie produkowana wyłącznie w fabryce firmy SEAT w Martorell, w pobliżu Barcelony.

Seat Ibiza SportCoupé - przód
Seat Ibiza SportCoupé - bok
Seat Ibiza SportCoupé - bok
Seat Ibiza SportCoupé - wnętrze
Seat Ibiza SportCoupé - deska rozdzielcza
Seat Ibiza SportCoupé - deska rozdzielcza
Seat Ibiza SportCoupé - bok
Seat Ibiza SportCoupé - tył
Seat Ibiza SportCoupé - przód
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA