REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Verso-S

Toyota Verso S produkowana jest w Japonii fot. Toyota
Toyota Verso S produkowana jest w Japonii fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Swój rynkowy debiut nowa Toyota Verso-S będzie miała już niedługo. To nowe auto zaliczane jest do segmentu B-MPV, czyli miejskich minivanów. Auto zostało od zera zaprojektowane, a produkowane jest wyłącznie w Japonii.

Mimo mniejszych rozmiarów zewnętrznych Toyota Verso S ma funkcjonalne i przestronne wnętrze, które rozmiarami dorównuje samochodom kompaktowym. Toyota Verso S to jedyny samochód w swojej klasie o całkowitej długości poniżej 4 metrów, co pozwala z łatwością manewrować w wąskich uliczkach i zatłoczonych parkingach. Jednocześnie wewnątrz pojazdu wygodnie podróżują wszyscy pasażerowie i ich bagaż – pojemność bagażnika wynosi 430 litrów, a przy złożonych tylnych fotelach wzrasta do 1388 litrów. W kabinie Toyoty Verso S znalazło się 19 schowków i uchwytów na drobne przedmioty i napoje. Oprócz tego, zarówno przy przednich fotelach jak i na tylnej kanapie pasażerowie znajdą podłokietniki.

REKLAMA

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

REKLAMA

Wszystkie wersje Toyoty Verso S są wyposażone w system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VSC, oraz 7 poduszek powietrznych, w tym niedostępną w żadnym innym samochodzie segmentu B-MPV poduszkę kolanową dla kierowcy. Standardowym wyposażeniem Verso S są także uchwyty mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.

Toyota Verso S jest pierwszym modelem Toyoty, w którym debiutuje zupełnie nowy system multimedialny Toyota Touch. Za pomocą 6-calowego wyświetlacza dotykowego kierowca obsługuje większość funkcji multimedialnych samochodu, takich jak Bluetooth do łączności z telefonem i odtwarzaczem muzycznym, komunikację z odtwarzaczami MP3 za pomocą gniazd USB lub AUX (pełna komunikacja z iPodem), kamerę cofania, oraz oczywiście kompletnie wyposażony system audio. Ponadto Toyota Touch dostarcza szczegółowych danych o statystykach podróży i spalaniu. Od czerwca 2011 roku dostępna będzie także w pełni zintegrowana z systemem nawigacja satelitarna.

Toyota Verso S będzie dostępne w Polsce z dwoma silnikami: benzynowym 1,33 o mocy 99 KM i Dieslem 1,4 D-4D o mocy 90 KM. Silnik benzynowy zużywa średnio 5,5 l / 100 km, natomiast Diesel 4,3 l / 100 km. Wszystkie wersje Verso S wyposażone są w 6-stopniową, manualną skrzynię biegów. Opcjonalnie z silnikiem 1,33 dostępna będzie także bezstopniowa skrzynia automatyczna typu CVT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Polsce Toyota Verso S będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, oraz Premium. Już w podstawowej wersji znalazły się system VSC, 7 poduszek powietrznych, radio z CD, MP3, USB i AUX, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, kierunkowskazy w lusterkach, lakierowane lusterka, 15-calowe felgi, czy zdalnie sterowany centralny zamek. Tak wyposażona wersja Terra z silnikiem benzynowym 1,33 i manualną, 6-stopniową skrzynią biegów kosztuje 57 600 zł.

Zobacz też: Test Ford S-Max: minivan w sportowej okrasie

Największym powodzeniem w Polsce będzie się jednak cieszyć specjalna wersja Premium, która dodatkowo oferuje wyposażenie znacznie wykraczające poza standardy samochodów miejskich: system multimedialny Toyota Touch (kamera cofania, Bluetooth do telefonu i odtwarzacza MP3, 6-calowy wyświetlacz dotykowy), kierownica skórzana z regulacją w dwóch płaszczyznach i przyciskami sterowania radiem i telefonem, klimatyzacja, światła przeciwmgielne, podłokietniki z przodu i z tyłu, materiały wykończeniowe Premium czy dodatkowe schowki wewnątrz samochodu. Verso S z tym wyposażeniem i silnikiem 1,33 kosztuje 64 800 zł.

Atrakcyjną opcją dodatkową w Toyocie Verso S jest szklany dach panoramiczny z elektryczną roletą i przyciemniane szyby tylne. Całość kosztuje 1 900 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA