Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera
REKLAMA
REKLAMA
Jeep Wrangler oraz Jeep Wrangler Unlimited to ikony marki Jeep. Od teraz mogą pochwalić się nowym wnętrzem wykonanym z materiałów wyższej klasy i poprawionej ergonomii. Pod maską nowych Jeepów znajdziemy 2,8 litrowego diesla o mocy 200 KM i momencie obrotowym 410 Nm wyposażoną w obniżającą spalanie funkcję Start & Stop. Alternatywą jest jednostka benzynowa o pojemności 2,8 litra, rozwijającą moc 199 KM i moment 315 Nm. 2,8 litrowy diesel w standardzie wyposażony jest w sześciostopniową przekładnię manualną.
REKLAMA
Nowy diesel mimo zwiększenia mocy o 13% w porównaniu do poprzedniego modelu, katalogowo spala ponad 10% mniej ropy. Benzynowa 3,8 litrowa jednostka 12 zaworowa V-6 spala zdecydowanie więcej. Dodatkowo samochód wyposażono w czterostopniową przekładnię automatyczną oraz nowy kolektor wydechowy.
Zobacz także: Jeep Commander
W często wybieranej wersji Sahara, nowy hard-top montowany jest w kolorze nadwozia, w przeciwieństwie do modeli poprzednich. Producent nie zapominał o tych co lubią w czasie jazdy poczuć wiatr we włosach.
Wrangler pozostał przy stosowanym od lat napędzie 4x4 Command-Trac i Road-Trac, a także blokadach Tru-Lock przedniego oraz tylnego mechanizmu różnicowego. Do zalet należy elektroniczny układ rozłączania przedniego stabilizatora Active Sway Bar System (ASBS) oraz mosty Dana o wzmocnionych wałkach zębatych. Jak podaje producent ich górny odbiór napędu zapewnia zwiększoną wytrzymałość eksploatacyjną.
Zobacz także: Sharan nowej generacji już w salonach
Jeep Wrangler i Unlimited produkowane są w trzech wersjach wyposażenia: Sport, Sahara i Rubicon, które oferowane są na głównych rynkach europejskich od stycznia tego roku.
REKLAMA
REKLAMA