REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes CLS CGI. Kolaż klasyki i elegancji

Borkowska Katarzyna

REKLAMA

REKLAMA

Podczas salonu paryskiego zaprezentowano drugą generację Mercedesa CLS. Równie klasyczny i elegancki jak jego poprzednik nie zawiódł entuzjastów 'stylowej sportowości'.

Nowy design, a przede wszystkim wyraziste zaokrąglenia, które zastąpiły proste formy spowodowały, że CLS sprawia wrażenie bardziej płynnego. Znakiem rozpoznawczym jest całkiem spory grill z przodu dodający charakteru temu eleganckiemu autu. Nieco dłuższy od poprzednika (o całe 3 cm) SLS, nie stał się jednak cięższy. Najlżejsza wersja 350 CGI to 1735 kg, głównie dzięki drzwiom, klapie i przednim błotnikom wykonanym z lekkiego aluminium.

REKLAMA

Charakterystyczny kształt linii bocznej dachu a’la coupe początkowo budził zdziwienie, przecież CLS ma czworo drzwi. Wbrew pozorom jednak nie stracił na wygodzie, przestrzeni jest wystarczająco dużo. Wsiadanie do tyłu jest niestety utrudnione ale biorąc pod uwagę fantastycznie wyprofilowane zarówno przednie jak i tylne fotele chyba możemy przymknąć na to oko.

 Zobacz również: Opel Astra IV Sport Coupe

REKLAMA

Deska rozdzielcza w zestawieniu z poprzednim CLS-em jest nieco wyższa i wydawać mogłoby się, że straciła odrobinę swojej elegancji. Rekompensuje to jednak, podobnie jak w przypadku siedzeń, perfekcyjne wykończenie, idealnie dobrane detale oraz materiały. Wnętrze to sportowa elegancja, elementy drewniane świetnie komponują się z dynamicznie wyglądającymi fotelami przednimi.

Pod maską Mercedesa CLS 350 CGI benzynowy silnik V6 został mocno zmodyfikowany, bo wyposażony w bezpośredni wytrysk paliwa. Dzięki temu motor osiąga 306 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producenci CLS-a podają, że średnie spalanie na 100 km wynosi zaledwie 7 litrów. Skrzynia biegów to siedmiobiegowy automat. Sprzężony z systemem start-stop będzie standardem we wszystkich wersjach tego auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla zwolenników diesla w styczniu do sprzedaży trafi wersja 350 CDI z 265 KM. Od marca natomiast będziemy cieszyć się CLSem 250 CDI z 204-konnym silnikiem oraz w kwietniu topową wersją CLS 500 z motorem V8 o mocy 408 KM. W wyposażeniu znajdziemy również system automatycznego parkowania i system utrzymywania wybranego pasa ruchu. Zmodyfikowany przedni układ zawieszenia spowodował, że Mercedes CLS mniej przechyla się na boki, jest bardziej stabilny podczas jazdy.

Zobacz również: BMW Z3 czy Mercedes SLK?

fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA