REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody z fabrycznym LPG 2022 r. Oto lista!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Samochody z fabrycznym LPG 2022 r. Oto lista!
Samochody z fabrycznym LPG 2022 r. Oto lista!

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z fabrycznym LPG 2022 r., czyli dziś sprawdzimy oferty producentów dla osób stawiających na tanią jazdę. Oto konkretna lista ofert.

Dacia Duster z LPG

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Duster spokojnie pomieści cztery dorosłe osoby, ma 445-litrowy kufer oraz litrowy, doładowany silnik benzynowy, który można doposażyć w instalację LPG. Po montażu układu zasilającego gazem Dacia oznacza tanią jazdę, ale i... tani zakup. Cennik tego modelu startuje bowiem od 61 200 zł. Co prawda przy tej cenie kupujący nie może liczyć na klimatyzację czy aluminiowe felgi. Wystarczy jednak dopłacić nieco ponad 7 tysięcy, a te i wiele innych elementów staną się standardem. Nic dziwnego, że po Dustera ustawiają się kolejki. W takiej cenie jest bezkonkurencyjny!

REKLAMA

Zobacz również: test Dacii Duster LPG

Renault Clio z LPG

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Nowe Clio ma styl, nieźle się prowadzi i nieźle wygląda. Auto jest też całkiem przestronne, a do tego może być wyposażone w... instalację LPG. Układ zasilający gazem jest parowany z 3-cylindrowym, doładowanym benzyniakiem o mocy 100 koni. W tym wariancie jest i oszczędny, i całkiem dynamiczny. A to tego oferuje 6-biegową przekładnię zmniejszającą hałas w kabinie w czasie jazdy poza miastem. Za auto w wersji bazowej trzeba zapłacić 67 400 zł.

Zobacz również: test Renault Clio TCe100

Kia Rio z LPG

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia Rio czwartej generacji nadal jest obecna w salonach sprzedaży. Nadal także jest oferowana w wersji LPG – instalację zaprojektowała specjalnie do tego modelu firma BRC. Gaz można zamontować w silniku 1.2 DPI. Pod tym oznaczeniem ukrywa się 84-konny, wolnossący i 4-cylindrowy motor. I choć na razie wszystko prezentuje się w dość jasnych barwach, ta informacja ma też i ciemniejszą stronę. A ta dotyczy głównie ceny. Wybór LPG do Rio oznacza dopłatę wynoszącą 5,5 tys. zł. W efekcie bazowa Kijanka z przeciętnym wyposażeniem przekroczy 60 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: test Kia Rio

Dacia Sandero z LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Sandero to po rumuńsku znaczy chyba tani... Zanim pojawi się czytelnik, który te słowa weźmie na poważnie, muszę dodać że to oczywisty żart. Skąd się wziął? Bo Dacia tym modelem na nowy poziom wynosi znaczenie pojęcia tanie auto. Ładnie wyglądający i nieźle wyposażony hatchback kosztuje 53 900 zł. A to w segmencie B... grosze! Szczególnie że doładowany, 100-konny benzyniak został sparowany z instalacją gazową. Poza tym posiadać nowe Sandero to żaden wstyd. Auto jest miliard razy lepsze od poprzednika.

Zobacz również: test Dacia Sandero LPG

Dacia Logan z LPG

Test Dacia Logan TCe LPG

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Logan to takie Sandero, jednak z dużo mniejszą dozą uroku, ale i większym bagażnikiem. Pod tylną klapą wykonaną z cienkiej blachy ukrywa się 528-litrowy kufer. A pod jego podłogą schowana jest butla LPG. Ciekawostka dotycząca Logana jest taka, że jest on oferowany tylko w napędzie z gazem. Poza tym kosztuje minimum 54 800 zł. Tak, być może nie porusza emocji. Mimo wszystko dziś nie da się chyba kupić większego sedana za podobne pieniądze. A to przemówi do osób, które potrzebują nie pasji, a po prostu auta.

Zobacz również: test Dacia Logan LPG

Renault Captur z LPG

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Renault Captur, identycznie jak reszta gamy Renault-Dacia, może być zasilany 100-konnym benzyniakiem. A to dało podstawę do wyposażenia crossovera w instalację LPG. Captur jest dużo bardziej cywilizowany od braci z Rumunii. Jest też i nieco droższy. Za samochód posiadający instalację gazową trzeba zapłacić co najmniej 78 400 zł. To na szczęście w obecnych realiach nie jest żadna kwota zaporowa.

Zobacz również: test Renault Captur TCe

Dacia Jogger z LPG

Dacia Jogger z LPG

Dacia Jogger z LPG

Materiały prasowe Dacia

Dacia Jogger na zdjęciach prasowych jest przedstawiana z fajnym, pomarańczowym lakierem. A do tego nazwa Jogger kojarzy się z pewnym Mickiem (mam nadzieję, że nie tylko mi). Tylko czy zwiastuje dobrą zabawę? Z całą pewnością nie. Szczególnie że Dacia nie powstała po to, aby bawić. Ona jest po to, aby przewozić. I w tej roli z pewnością sprawdzi się świetnie. Auto ma konfigurację 5- lub 7-osobową a do tego bagażnik o pojemności od 607 do 1819 litrów. Tak, jest oferowana z LPG. W tej wersji kosztuje minimum 63 400 zł, czyli skandalicznie mało!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA