REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Samochody z fabrycznym LPG 2022 r. Oto lista!
Samochody z fabrycznym LPG 2022 r. Oto lista!

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z fabrycznym LPG 2022 r., czyli dziś sprawdzimy oferty producentów dla osób stawiających na tanią jazdę. Oto konkretna lista ofert.

Dacia Duster z LPG

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Duster spokojnie pomieści cztery dorosłe osoby, ma 445-litrowy kufer oraz litrowy, doładowany silnik benzynowy, który można doposażyć w instalację LPG. Po montażu układu zasilającego gazem Dacia oznacza tanią jazdę, ale i... tani zakup. Cennik tego modelu startuje bowiem od 61 200 zł. Co prawda przy tej cenie kupujący nie może liczyć na klimatyzację czy aluminiowe felgi. Wystarczy jednak dopłacić nieco ponad 7 tysięcy, a te i wiele innych elementów staną się standardem. Nic dziwnego, że po Dustera ustawiają się kolejki. W takiej cenie jest bezkonkurencyjny!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: test Dacii Duster LPG

Renault Clio z LPG

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Nowe Clio ma styl, nieźle się prowadzi i nieźle wygląda. Auto jest też całkiem przestronne, a do tego może być wyposażone w... instalację LPG. Układ zasilający gazem jest parowany z 3-cylindrowym, doładowanym benzyniakiem o mocy 100 koni. W tym wariancie jest i oszczędny, i całkiem dynamiczny. A to tego oferuje 6-biegową przekładnię zmniejszającą hałas w kabinie w czasie jazdy poza miastem. Za auto w wersji bazowej trzeba zapłacić 67 400 zł.

Zobacz również: test Renault Clio TCe100

REKLAMA

Kia Rio z LPG

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia Rio czwartej generacji nadal jest obecna w salonach sprzedaży. Nadal także jest oferowana w wersji LPG – instalację zaprojektowała specjalnie do tego modelu firma BRC. Gaz można zamontować w silniku 1.2 DPI. Pod tym oznaczeniem ukrywa się 84-konny, wolnossący i 4-cylindrowy motor. I choć na razie wszystko prezentuje się w dość jasnych barwach, ta informacja ma też i ciemniejszą stronę. A ta dotyczy głównie ceny. Wybór LPG do Rio oznacza dopłatę wynoszącą 5,5 tys. zł. W efekcie bazowa Kijanka z przeciętnym wyposażeniem przekroczy 60 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: test Kia Rio

Dacia Sandero z LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Sandero to po rumuńsku znaczy chyba tani... Zanim pojawi się czytelnik, który te słowa weźmie na poważnie, muszę dodać że to oczywisty żart. Skąd się wziął? Bo Dacia tym modelem na nowy poziom wynosi znaczenie pojęcia tanie auto. Ładnie wyglądający i nieźle wyposażony hatchback kosztuje 53 900 zł. A to w segmencie B... grosze! Szczególnie że doładowany, 100-konny benzyniak został sparowany z instalacją gazową. Poza tym posiadać nowe Sandero to żaden wstyd. Auto jest miliard razy lepsze od poprzednika.

Zobacz również: test Dacia Sandero LPG

Dacia Logan z LPG

Test Dacia Logan TCe LPG

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Logan to takie Sandero, jednak z dużo mniejszą dozą uroku, ale i większym bagażnikiem. Pod tylną klapą wykonaną z cienkiej blachy ukrywa się 528-litrowy kufer. A pod jego podłogą schowana jest butla LPG. Ciekawostka dotycząca Logana jest taka, że jest on oferowany tylko w napędzie z gazem. Poza tym kosztuje minimum 54 800 zł. Tak, być może nie porusza emocji. Mimo wszystko dziś nie da się chyba kupić większego sedana za podobne pieniądze. A to przemówi do osób, które potrzebują nie pasji, a po prostu auta.

Zobacz również: test Dacia Logan LPG

Renault Captur z LPG

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Renault Captur, identycznie jak reszta gamy Renault-Dacia, może być zasilany 100-konnym benzyniakiem. A to dało podstawę do wyposażenia crossovera w instalację LPG. Captur jest dużo bardziej cywilizowany od braci z Rumunii. Jest też i nieco droższy. Za samochód posiadający instalację gazową trzeba zapłacić co najmniej 78 400 zł. To na szczęście w obecnych realiach nie jest żadna kwota zaporowa.

Zobacz również: test Renault Captur TCe

Dacia Jogger z LPG

Dacia Jogger z LPG

Dacia Jogger z LPG

Materiały prasowe Dacia

Dacia Jogger na zdjęciach prasowych jest przedstawiana z fajnym, pomarańczowym lakierem. A do tego nazwa Jogger kojarzy się z pewnym Mickiem (mam nadzieję, że nie tylko mi). Tylko czy zwiastuje dobrą zabawę? Z całą pewnością nie. Szczególnie że Dacia nie powstała po to, aby bawić. Ona jest po to, aby przewozić. I w tej roli z pewnością sprawdzi się świetnie. Auto ma konfigurację 5- lub 7-osobową a do tego bagażnik o pojemności od 607 do 1819 litrów. Tak, jest oferowana z LPG. W tej wersji kosztuje minimum 63 400 zł, czyli skandalicznie mało!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA