REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja samochodu sprowadzonego z Niemiec

Krzysztof Jurczyk
Pasjonat motoryzacji
Rejestracja samochodu sprowadzonego z Niemiec. Fot. Fotolia
Rejestracja samochodu sprowadzonego z Niemiec. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak zarejestrować samochód sprowadzony z Niemiec? Operacja wymaga cierpliwości, choć nie jest trudna. Podpowiadamy jak wykonać to krok po kroku.

Rejestracja samochodu sprowadzonego z Niemiec

Zakup  samochodu używanego w Niemczech wiąże się z wieloma korzyściami, jednak jego rejestracja w Polsce nie należy do błahostek. Jest to związane z pójściem do różnorakich instytucji, dlatego też poniżej wyjaśniamy krok po kroku procedury rejestracji oraz ich koszt.

REKLAMA

REKLAMA

  1. Badanie techniczne pojazdu – pozytywny wynik badania diagnostycznego jest jednym z warunków potrzebnych do zarejestrowania pojazdu. Kiedy sprowadzony przez nas samochód posiada niemieckie tablice rejestracyjne, udajemy się do stacji diagnostycznej na obowiązkowy przegląd. Jeżeli jednak nie posiadamy tablic rejestracyjnych, musimy udać się do Urzędu Miasta – wydział komunikacji, aby nabyć czasowe tablice. Pozwolą nam one na dotarcie do wybranej stacji kontroli pojazdów. Koszt zakupu czasowych tablic rejestracyjnych to 62 złote, a badania technicznego pomiędzy 150 a 200 zł.

Polecamy: Dotacje unijne – jak pozyskać środki dla firmy

2. Czynności związane z opłatami rejestracyjnymi

  • Na początek należy wpłacić na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska (NFOŚ) kwotę 500 zł. Jest to stała opłata ekologiczna obowiązująca dla każdego sprowadzanego samochodu. Dowód wpłaty należy zachować, ponieważ będzie nam potem potrzebny w Wydziale Komunikacji.
  • Następnie udajemy się do Urzędu Celnego, aby dokonać opłaty związanej z akcyzą. Dla samochodów posiadających silnik o pojemności poniżej 2000 cm3 akcyza wynosi 3,1 % ceny pojazdu, natomiast jeśli samochód wyposażony jest w silnik o większej pojemności, podatek wynosi już 18,6 % ceny pojazdu. Potwierdzenie zapłaty akcyzy będzie wymagane w kolejnych etapach rejestracji.
  • Kolejnym krokiem rejestracji pojazdu jest udanie się do Urzędu Skarbowego w celu złożenia wniosku o zwolnienie z podatku VAT. Będzie tam również wymagane złożenie kopii dokumentów rejestracyjnych przetłumaczonych przez wykwalifikowaną osobę (tłumacza przysięgłego). Koszt takiego tłumaczenie wynosi około 150 złotych.

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

REKLAMA

Rejestracja samochodu sprowadzonego z Niemiec - co to jest Brief?

Z dniem 1 października 2005 roku wprowadzono nowy przepis definiujący dokumenty samochodów w Niemczech. Należą do nich dowód rejestracyjny, składający się z dwóch części: pierwszy to dowód wyglądający jak polski, który posiada oznaczenie „DEL1”, natomiast drugi to karta wielkości A4, która zastępuje kartę pojazdu, posiada ona oznaczenie „DEL2”. Aczkolwiek przed 2005 rokiem były w użyciu tzw. „briefy”. Mały brief to odpowiednik dowodu rejestracyjnego, a duży to karta pojazdu w formacie A5 składana na trzy części. Do rejestracji samochodu, który posiada tzw. briefy, potrzebny jest tylko mały brief, natomiast duży możemy pozostawić do własnego użytku. Należy pamiętać, że każdorazowe wydanie różnego typu zaświadczeń jest związane z kosztami, na które trzeba być przygotowanym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Sprowadzane samochody – jak zarabiają na nich handlarze?

Ostatnim etapem jest wizyta w Urzędzie Komunikacji. Składamy tam wszystkie dokumenty, które wcześniej otrzymaliśmy oraz wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu. Pozostawiamy tam również oryginalny Brief (odpowiednik dowodu rejestracyjnego) bądź dwuczęściowy dowód rejestracyjny, w zależności od pojazdu. Otrzymujemy tymczasowy dowód rejestracyjny, tablice oraz naklejkę na szybę. Podczas wizyty w Urzędzie Komunikacji zobowiązani będziemy do wniesienia opłat za: kartę pojazdu, nalepkę kontrolną na szybę pojazdu, komplet nalepek legalizacyjnych na tablice, tablice rejestracyjne, pozwolenie czasowe oraz tzw. opłatę ewidencyjną. Koszt nie powinien wynieść więcej niż 250 złotych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA