REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auto wyższej klasy - dobry stan to wysoka cena

BMW serii 750iL e32
BMW serii 750iL e32
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje używane auto wyższej klasy? Z jakimi kosztami eksploatacji powinien liczyć jego nowy nabywca? Postanowiliśmy to sprawdzić na przykładzie limuzyn wyższej klasy.

Osoby, które poszukują 15- czy 20-letniego auta klasy Premium w dobrym stanie mogą być bardzo zdziwione wysoką ceną takich egzemplarzy na rynku wtórnym. Okazuje się, że pojazdy z niskim przebiegiem (poniżej 150 000 km) potrafią kosztować tyle co nowe auto klasy kompakt. W najtrudniejszej sytuacji są osoby poszukujące reprezentacyjnej limuzyny z mocnym silnikiem. Te auta traktowane są bowiem niczym pojazdy kultowe, a to winduje ich ceny niezwykle wysoko.

REKLAMA

Zadbane egzemplarze aut klasy wyższej są drogie

Wnikliwa obserwacja ofert z rynku niemieckiego, włoskiego i szwajcarskiego pozwala stwierdzić, że nie ma problemu z odnalezieniem kilkudziesięcioletniego samochodu wyższej klasy z niedużym przebiegiem i w świetnym stanie technicznym. Niestety, egzemplarze takie są drogie. Często można traktować je jednak jako lokatę kapitału bowiem ich cena w wielu przypadkach cały czas rośnie.

model auta rocznik cena za egz. z przebiegiem 100 000 km
Alfa Romeo Alfa 164 3.0 V6 179 KM 1996 4000 Euro (16 700 zł)
Audi 100 2.6 150 KM sedan 1993 4000 Euro (16 700 zł)
Audi V8 4.2 280 KM 1993 14 000 Euro (58 500 zł)
BMW 525i 192 KM 1993 9000 Euro (37 600 zł)
BMW 750i e32 300 KM 1991 15 000 Euro (62 700 zł)
Mercedes-Benz S500 326 KM 1992 13 000 Euro (54 300 zł)
Jaguar XJ 4.0 241 KM 1996 14 000 Euro (58 500 zł)
Volvo 940 2.3 135 KM 1996 8000 Euro (33 450 zł)

Zobacz też: Zakup używanego auta klasy wyższej - koszty eksploatacji limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Liczy się dobry stan auta, a nie jego rocznik

Przytoczone wyżej przykłady dotyczą modeli w świetnym stanie technicznym. Ich ceny potrafią jednak wprowadzić w stan konsternacji. Czy wydatek ponad 60 tys. zł na 23-letnie BMW 750i ma racjonalne uzasadnienie? Wszystko zależy od priorytetów jego nabywcy. Nie każdy poszukuje w aucie najnowszych rozwiązań technologicznych. Dla wielu ważniejsze są prestiż auta, jego styl i komfort. Tego ostatniego jest coraz mniej w nowoczesnych limuzynach, którym pod względem zachowania na drodze coraz bliżej jest do aut sportowych.

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym, nie każdy jest też zadowolony z kierunku jaki obrała dzisiejsza motoryzacja. Małolitrażowe silniki choć są wydajne, pozbawione są klasy, splendoru i pięknego brzmienia, a cechy te od zawsze zarezerwowane były dla pojazdów wyższej klasy. Jeśli zatem ktoś szuka limuzyny czystej krwi, ma odpowiednią sumę pieniędzy oraz świadomość potencjalnych usterek jakie mogą je trapić nie powinien się długo zastanawiać. Dobry egzemplarz posłuży jeszcze wiele lat, być może nawet dłużej niż dziś produkowane "downsizingowe" samochody.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    REKLAMA

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    REKLAMA

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    REKLAMA