REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auto wyższej klasy - dobry stan to wysoka cena

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW serii 750iL e32
BMW serii 750iL e32
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje używane auto wyższej klasy? Z jakimi kosztami eksploatacji powinien liczyć jego nowy nabywca? Postanowiliśmy to sprawdzić na przykładzie limuzyn wyższej klasy.

Osoby, które poszukują 15- czy 20-letniego auta klasy Premium w dobrym stanie mogą być bardzo zdziwione wysoką ceną takich egzemplarzy na rynku wtórnym. Okazuje się, że pojazdy z niskim przebiegiem (poniżej 150 000 km) potrafią kosztować tyle co nowe auto klasy kompakt. W najtrudniejszej sytuacji są osoby poszukujące reprezentacyjnej limuzyny z mocnym silnikiem. Te auta traktowane są bowiem niczym pojazdy kultowe, a to winduje ich ceny niezwykle wysoko.

REKLAMA

REKLAMA

Zadbane egzemplarze aut klasy wyższej są drogie

Wnikliwa obserwacja ofert z rynku niemieckiego, włoskiego i szwajcarskiego pozwala stwierdzić, że nie ma problemu z odnalezieniem kilkudziesięcioletniego samochodu wyższej klasy z niedużym przebiegiem i w świetnym stanie technicznym. Niestety, egzemplarze takie są drogie. Często można traktować je jednak jako lokatę kapitału bowiem ich cena w wielu przypadkach cały czas rośnie.

model auta rocznik cena za egz. z przebiegiem 100 000 km
Alfa Romeo Alfa 164 3.0 V6 179 KM 1996 4000 Euro (16 700 zł)
Audi 100 2.6 150 KM sedan 1993 4000 Euro (16 700 zł)
Audi V8 4.2 280 KM 1993 14 000 Euro (58 500 zł)
BMW 525i 192 KM 1993 9000 Euro (37 600 zł)
BMW 750i e32 300 KM 1991 15 000 Euro (62 700 zł)
Mercedes-Benz S500 326 KM 1992 13 000 Euro (54 300 zł)
Jaguar XJ 4.0 241 KM 1996 14 000 Euro (58 500 zł)
Volvo 940 2.3 135 KM 1996 8000 Euro (33 450 zł)

Zobacz też: Zakup używanego auta klasy wyższej - koszty eksploatacji limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Liczy się dobry stan auta, a nie jego rocznik

Przytoczone wyżej przykłady dotyczą modeli w świetnym stanie technicznym. Ich ceny potrafią jednak wprowadzić w stan konsternacji. Czy wydatek ponad 60 tys. zł na 23-letnie BMW 750i ma racjonalne uzasadnienie? Wszystko zależy od priorytetów jego nabywcy. Nie każdy poszukuje w aucie najnowszych rozwiązań technologicznych. Dla wielu ważniejsze są prestiż auta, jego styl i komfort. Tego ostatniego jest coraz mniej w nowoczesnych limuzynach, którym pod względem zachowania na drodze coraz bliżej jest do aut sportowych.

REKLAMA

Zobacz też: Samochody sprowadzane z Niemiec: dlaczego są tak tanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym, nie każdy jest też zadowolony z kierunku jaki obrała dzisiejsza motoryzacja. Małolitrażowe silniki choć są wydajne, pozbawione są klasy, splendoru i pięknego brzmienia, a cechy te od zawsze zarezerwowane były dla pojazdów wyższej klasy. Jeśli zatem ktoś szuka limuzyny czystej krwi, ma odpowiednią sumę pieniędzy oraz świadomość potencjalnych usterek jakie mogą je trapić nie powinien się długo zastanawiać. Dobry egzemplarz posłuży jeszcze wiele lat, być może nawet dłużej niż dziś produkowane "downsizingowe" samochody.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA