REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6
Mazda6
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Mazda6 dostępna jest z dwoma rodzajami nadwozia oraz z pięcioma odmianami jednostek napędowych. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Nadwozie

Mazda 6 jest dostępna jako sedan lub kombi. Sedan ma objętość bagażnika równą 485 l, z kolei kombi -506 l, przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy. Wybór pomiędzy rodzajem nadwozia to rzecz i gustu i indywidualnych potrzeb, bo obie wersje nadwoziowe są dostępne za tę samą cenę.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Wersja silnikowa

W gamie jednostek napędowych Mazdy 6 znalazły się dwa silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny. Jednak wszystkie jednostki dostępne są w różnych wariantach mocy. Wśród wersji benzynowych są dostępne następujące konfiguracje:

2.0/145 KM
2.0/165 KM
2.5/192 KM

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei wśród konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym znajdziemy wersje:

2.2/150 KM
2.2/175 KM

Różnice w osiągach w gamie jednostek benzynowych są znaczne tylko, gdy rozpatrujemy skrajne wersje – najsłabszą i najmocniejszą. Mazda 6 w wariancie 145-konnym przyspiesza od 0 do 100 km/h (według danych producenta) w 9,5 s. Z kolei z najmocniejszym silnikiem o mocy 192 KM prędkość 100 km/h osiąga po 7,8 s. Odmiana 165-konna rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s.
Zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi odpowiednio 7,1 l/100 km dla wersji 145-konnej, 7,7 l/100 km dla wersji 165-konnej oraz 8,5 l/100 km dla wersji 192-konnej.
Rozpatrując zakup tylko pod względem osiągów, wiele osób od razu wybrałoby wersję podstawową. Szkopuł w tym, że występuje ona tylko w jednej, podstawowej wersji wyposażeniowej. Większe pole manewru z wyposażeniem dodatkowym daje wybór odmiany 165-konnej dostępnej od razu z wyższym poziomem wyposażenia (wymaga dopłaty 9 tys. zł w stosunku do odmiany 145-konnej kosztującej 88 700 zł) i to właśnie ta wersja spośród jednostek benzynowych wydaje się być najbardziej optymalnym wyborem, który zadowoli bardziej wymagających kierowców oraz nie przerazi kosztem zakupu tych oszczędniejszych.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Ceny wersji z silnikami Diesla rozpoczynają się od 125 tys. zł  (diesle są dostępne od drugiego poziomu wyposażenia). To aż o 28 tys. zł drożej od wersji benzynowej o mocy 165 KM z tym samym wyposażeniem. W stosunku do wersji 2.0/165 KM, 150-konny diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej oraz zużywa w ruchu miejskim (według danych producenta) o 2,6 l mniej paliwa. Nie mniej cena wyższa o niespełna 30 tys. zł zdaje się przysłaniać wspomniane zalety.
Biorąc pod uwagę wyposażenie dostępne w pakiecie i konfrontując to z ceną zakupu najbardziej optymalnym wyborem wydaje się być Mazda 6 z trzecim poziomem wyposażenia SkyEnergy. Jest droższy od niższego SkyMotion o 9 tys. zł ale obejmuje m.in. reflektory biksenonowe, system automatycznego przełączania świateł z drogowych na mijania, system ostrzegający o przekroczeniu pasa ruchu, podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania tylne, czy przednie światła LED.

Nasz wybór: Mazda 6 2.0/165 KM w wersji SkyEnergy dostępna za ok. 106 tys. zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA