REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6
Mazda6
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Mazda6 dostępna jest z dwoma rodzajami nadwozia oraz z pięcioma odmianami jednostek napędowych. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Nadwozie

Mazda 6 jest dostępna jako sedan lub kombi. Sedan ma objętość bagażnika równą 485 l, z kolei kombi -506 l, przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy. Wybór pomiędzy rodzajem nadwozia to rzecz i gustu i indywidualnych potrzeb, bo obie wersje nadwoziowe są dostępne za tę samą cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Wersja silnikowa

W gamie jednostek napędowych Mazdy 6 znalazły się dwa silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny. Jednak wszystkie jednostki dostępne są w różnych wariantach mocy. Wśród wersji benzynowych są dostępne następujące konfiguracje:

2.0/145 KM
2.0/165 KM
2.5/192 KM

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei wśród konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym znajdziemy wersje:

2.2/150 KM
2.2/175 KM

Różnice w osiągach w gamie jednostek benzynowych są znaczne tylko, gdy rozpatrujemy skrajne wersje – najsłabszą i najmocniejszą. Mazda 6 w wariancie 145-konnym przyspiesza od 0 do 100 km/h (według danych producenta) w 9,5 s. Z kolei z najmocniejszym silnikiem o mocy 192 KM prędkość 100 km/h osiąga po 7,8 s. Odmiana 165-konna rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s.
Zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi odpowiednio 7,1 l/100 km dla wersji 145-konnej, 7,7 l/100 km dla wersji 165-konnej oraz 8,5 l/100 km dla wersji 192-konnej.
Rozpatrując zakup tylko pod względem osiągów, wiele osób od razu wybrałoby wersję podstawową. Szkopuł w tym, że występuje ona tylko w jednej, podstawowej wersji wyposażeniowej. Większe pole manewru z wyposażeniem dodatkowym daje wybór odmiany 165-konnej dostępnej od razu z wyższym poziomem wyposażenia (wymaga dopłaty 9 tys. zł w stosunku do odmiany 145-konnej kosztującej 88 700 zł) i to właśnie ta wersja spośród jednostek benzynowych wydaje się być najbardziej optymalnym wyborem, który zadowoli bardziej wymagających kierowców oraz nie przerazi kosztem zakupu tych oszczędniejszych.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Ceny wersji z silnikami Diesla rozpoczynają się od 125 tys. zł  (diesle są dostępne od drugiego poziomu wyposażenia). To aż o 28 tys. zł drożej od wersji benzynowej o mocy 165 KM z tym samym wyposażeniem. W stosunku do wersji 2.0/165 KM, 150-konny diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej oraz zużywa w ruchu miejskim (według danych producenta) o 2,6 l mniej paliwa. Nie mniej cena wyższa o niespełna 30 tys. zł zdaje się przysłaniać wspomniane zalety.
Biorąc pod uwagę wyposażenie dostępne w pakiecie i konfrontując to z ceną zakupu najbardziej optymalnym wyborem wydaje się być Mazda 6 z trzecim poziomem wyposażenia SkyEnergy. Jest droższy od niższego SkyMotion o 9 tys. zł ale obejmuje m.in. reflektory biksenonowe, system automatycznego przełączania świateł z drogowych na mijania, system ostrzegający o przekroczeniu pasa ruchu, podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania tylne, czy przednie światła LED.

Nasz wybór: Mazda 6 2.0/165 KM w wersji SkyEnergy dostępna za ok. 106 tys. zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA