REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6
Mazda6
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Mazda6 dostępna jest z dwoma rodzajami nadwozia oraz z pięcioma odmianami jednostek napędowych. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Nadwozie

Mazda 6 jest dostępna jako sedan lub kombi. Sedan ma objętość bagażnika równą 485 l, z kolei kombi -506 l, przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy. Wybór pomiędzy rodzajem nadwozia to rzecz i gustu i indywidualnych potrzeb, bo obie wersje nadwoziowe są dostępne za tę samą cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Wersja silnikowa

W gamie jednostek napędowych Mazdy 6 znalazły się dwa silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny. Jednak wszystkie jednostki dostępne są w różnych wariantach mocy. Wśród wersji benzynowych są dostępne następujące konfiguracje:

2.0/145 KM
2.0/165 KM
2.5/192 KM

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei wśród konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym znajdziemy wersje:

2.2/150 KM
2.2/175 KM

Różnice w osiągach w gamie jednostek benzynowych są znaczne tylko, gdy rozpatrujemy skrajne wersje – najsłabszą i najmocniejszą. Mazda 6 w wariancie 145-konnym przyspiesza od 0 do 100 km/h (według danych producenta) w 9,5 s. Z kolei z najmocniejszym silnikiem o mocy 192 KM prędkość 100 km/h osiąga po 7,8 s. Odmiana 165-konna rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s.
Zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi odpowiednio 7,1 l/100 km dla wersji 145-konnej, 7,7 l/100 km dla wersji 165-konnej oraz 8,5 l/100 km dla wersji 192-konnej.
Rozpatrując zakup tylko pod względem osiągów, wiele osób od razu wybrałoby wersję podstawową. Szkopuł w tym, że występuje ona tylko w jednej, podstawowej wersji wyposażeniowej. Większe pole manewru z wyposażeniem dodatkowym daje wybór odmiany 165-konnej dostępnej od razu z wyższym poziomem wyposażenia (wymaga dopłaty 9 tys. zł w stosunku do odmiany 145-konnej kosztującej 88 700 zł) i to właśnie ta wersja spośród jednostek benzynowych wydaje się być najbardziej optymalnym wyborem, który zadowoli bardziej wymagających kierowców oraz nie przerazi kosztem zakupu tych oszczędniejszych.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Ceny wersji z silnikami Diesla rozpoczynają się od 125 tys. zł  (diesle są dostępne od drugiego poziomu wyposażenia). To aż o 28 tys. zł drożej od wersji benzynowej o mocy 165 KM z tym samym wyposażeniem. W stosunku do wersji 2.0/165 KM, 150-konny diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej oraz zużywa w ruchu miejskim (według danych producenta) o 2,6 l mniej paliwa. Nie mniej cena wyższa o niespełna 30 tys. zł zdaje się przysłaniać wspomniane zalety.
Biorąc pod uwagę wyposażenie dostępne w pakiecie i konfrontując to z ceną zakupu najbardziej optymalnym wyborem wydaje się być Mazda 6 z trzecim poziomem wyposażenia SkyEnergy. Jest droższy od niższego SkyMotion o 9 tys. zł ale obejmuje m.in. reflektory biksenonowe, system automatycznego przełączania świateł z drogowych na mijania, system ostrzegający o przekroczeniu pasa ruchu, podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania tylne, czy przednie światła LED.

Nasz wybór: Mazda 6 2.0/165 KM w wersji SkyEnergy dostępna za ok. 106 tys. zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA