Samochód z USA i Europy - różnice
REKLAMA
REKLAMA
Ceny samochodów w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej są bardzo atrakcyjne w porównaniu z teoretycznie identycznymi pojazdami produkowanymi na rynek europejski. Okazuje się, że diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
REKLAMA
Samochody z USA - oświetlenie :
- w USA samochody posiadają reflektory symetryczne (w europejskich autach są asymetryczne, przez co lepiej doświetlone jest pobocze drogi);
- tylne kierunkowskazy są czerwone (pomarańczowe tylko w niektórych modelach aut z Europy i Azji);
- samochody nie posiadają obowiązkowego w Polsce tylnego światła przeciwmgielnego;
- wiele modeli aut nie posiada lamp ksenonowych, mimo że w Europie są one ich standardowym wyposażeniem;
- dostosowanie oświetlenia do europejskich wymogów jest często niewykonalne.
Samochody z USA - mierniki:
- prędkościomierz jest wyskalowany w milach (czasem w milach oraz w kilometrach na godzinę);
- przebieg pojazdu mierzony jest milach (1 mila amerykańska = 1,609 km);
- wskazania temperatury wyrażone są stopniach Fahrenheita (1 ⁰F = -17, 22⁰ C).
Samochody z USA - radio:
- w USA odbiorniki radiowe odbierają tylko fale na nieparzystych częstotliwościach np. 90,1 MHz, 90,3 MHz, 90,5 Mhz itd.
Automatyczne skrzynia biegów w autach z USA:
- bardzo często sterowanie skrzynią odbywa się za pomocą dźwigni umieszczonej na kolumnie kierowniczej;
- brak chłodnicy oleju skrzyni biegów w mniejszych silnikach V6, co zwiększa ich podatność na przegrzanie w trakcie znacznie szybszej jazdy po europejskich autostradach (limit prędkości w USA na autostradzie waha się od 65-75 mph czyli 105-120 km/h).
Samochody z USA - opony:
- tanie opony sprzedawane w USA są niskiej jakości i opracowywane głównie pod kątem osiągnięcia dużych przebiegów (nawet 50 tys. mil)
Samochody z USA - układ hamulcowy
- nawet w sportowych modelach aut takich jak np. Nissan 350Z, tarcze hamulcowe są mniejsze i nie zapewniają tak wysokiej skuteczności jak w modelach kierowanych na rynek europejski.
Samochody z USA: zawieszenie
- bardziej miękkie zawieszenie, nawet w sportowych modelach;
- odmienna (najczęściej uproszona) konstrukcja w wielu modelach
Samochody z USA: wnętrze
- materiały użyte do wykończenia kabiny danego modelu auta są znacznie gorszej jakości niż w identycznym pojeździe skierowanym do klientów zamieszkujących „Stary Kontynent”;
- zakres wyposażenia znacznie uboższy niż w aucie z Europy.
Dostosowanie pojazdu sprowadzonego z USA do wymogów prawa europejskiego jest trudne, kosztowne i bardzo często niemożliwe do zrealizowania. Poza tym jakość prowadzenia, wyposażenie oraz wykończenia pojazdu stoją na znacznie niższym poziomie niż przywykli do tego Europejczycy. Nie zawsze zatem zakup takiego auta okaże się tym, czego oczekiwaliśmy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.