REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto od handlarza - jakie zabiegi stosuje się w celu odmłodzenia samochodu?

Polerowanie lakieru to jeden z obowiązkowych zabiegów wykonywanych przez handlarzy samochodów. Efekt robi wrażenie.  Fot. Fotolia
Polerowanie lakieru to jeden z obowiązkowych zabiegów wykonywanych przez handlarzy samochodów. Efekt robi wrażenie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Szukając używanego samochodu kupujący kieruje się najczęściej przebiegiem auta oraz zużyciem poszczególnych jego elementów, zwłaszcza we wnętrzu. Jakie fortele stosują handlarze w walce o klienta?

Polscy kierowcy stosunkowo późno zamienili środki komunikacji miejskiej na auta osobowe. Poczciwe Ikarusy ustąpiły miejsca Fiatom 126p, Polonezom czy Golfom mk I, mk II. Z tego powodu, gdy wsiadają obecnie nawet do 10 letniego VW Passata z przebiegiem przestawionym z 500 tys. km na 145 tys. km nie dostrzegają, że przebieg jest nieprawdziwy. Kupując auto na oko, stają się właścicielami wyeksploatowanego samochodu, zmęczonego długim i intensywnym życiem. Dlaczego tak łatwo można oszukać kupujący daję się oszukać?

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż używanego auta podyktowana jest najczęściej jego kiepskim stanem technicznym

Zasadniczy powód łatwego ulegania zapewnieniom sprzedawcy co do autentycznego przebiegu pojazdu jest trywialny. Klienci próbują oszukać samych siebie, że ktoś sprzedaje stary samochód za niską cenę nie dlatego, że jest zużyty tylko dlatego, że już mu się znudził. Faktycznie, czasem się to zdarza. Ale problem w tym, że większość używanych pojazdów na polskim rynku ma kilkukrotnie większe przebiegi od deklarowanych, a że należą one najczęściej do aut średniej klasy, to nie widać po nich zużycia. Jest tak dlatego, że w ich wnętrzach użyto dobrych materiałów, odpornych na ścieranie, promieniowanie UV itp.

Zobacz też: Czy warto kupić samochód po taksówce?

Nowa elementy wnętrza

Na rynku nie brakuje także samochodów, których poszczególne elementy zostały poprawione, upiększone i odnowione w sposób tani i niefachowy. Najwięcej pracy handlarze mają z tymi elementami wnętrza, które są często używane przez kierowców, przez co ulegają największemu zużyciu. Pierwsze co widzi i czego dotyka potencjalny nabywca auta to kierownica i drążek skrzyni biegów. Aby ukryć ich zużycie handlarze stosują najczęściej dwa fortele. Albo oba elementy są wymieniane na mniej zużyte (np. ze szrotu), albo obszywane są przyjemną w dotyku skórą (np. gdy nowe części są trudno dostępne lub bardzo drogie).

REKLAMA

Lakierowanie elementów kabiny

Zdarza się, że deska rozdzielcza w wyniku długoletniej eksploatacji w trudnych warunkach atmosferycznych ulega wypłowieniu. Zakup innej, używanej jest często nieopłacalny, dlatego handlarz oddaje ją do lakiernika specjalizującego się w odświeżaniu tego typu plastikowych elementów. Efekt jego pracy jest niesamowity, a co ważniejsze pozwala łatwo zdobyć serce klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mało wygniecione fotele = mały przebieg

Gorzej sprawa wygląda z tapicerką foteli. Przy przebiegach ponad 300 tys. km siedzenia nie dość, że są poprzecierane to na dodatek mocno wygniecione (problem powszechny np. w  japońskich autach). Aby temu zaradzić trzeba albo je naprawić albo wymienić. Jeśli auto ma bardzo duży przebieg to handlarz zazwyczaj decyduje się na zakup używanych foteli wraz z kompletem boczków drzwi. Mimo że wydaje się być to kosztowną inwestycją, to ryzyko poniesienia strat przez niego jest bardzo niskie. Trzeba bowiem zdać sobie sprawę z tego, że tak wyeksploatowane auto handlarz zakupił za kwotę znacznie niższą niż wynosiła jego rynkowa cena.

Nowe reflektory

Innym elementem pojazdu, który sporo mówi o wieku i kondycji auta są jego reflektory. Z czasem ulegają one zmatowieniu i przestają wyglądać atrakcyjnie. Wymiana na nowe, oryginalne jest droga, zakup używanych też nie jest rozwiązaniem. Najtańszym i najskuteczniejszym sposobem jest zakup tanich zamienników lamp, których na rynku nie brakuje.

Zobacz też: Jak odświeżyć zmatowiony lakier?

Polerowanie lakieru

Aby poprawić wygląd samochodu sprzedawcy bardzo często poddają lakier pojazdu tzw. polerce. Stara, zmatowiała zewnętrzna jego warstwa zostaje usunięta, dzięki czemu odzyskuje on dawny blask i kolor. Jest to niezwykle efektowny zabieg, który skutecznie odmładza pojazd (koszt ok. 150zł) i pozwala przykuć uwagę kupujących.

Renowacja aluminiowych felg

Wygląd samochodu mówi wiele o jego właścicielu, dlatego oprócz odświeżenia lakieru renowacji poddawane są także zniszczone i pogięte alufelgi. Zakup najtańszych ich nowych zamienników to ok. 1000 zł, ale jeśli pojazd posiada duże, oryginalne felgi producenta to handlarze decydują się na ich renowację. Profesjonalna usługa wraz z lakierowaniem nie kosztuje ich więcej niż 1000 zł, a klient ma wrażenie, że koła są wręcz nowe. Dzięki temu jest przekonany, że poprzedni właściciel dbał o auto nie tyle dobrze, co wręcz pedantycznie. A to daje do myślenia.

Zobacz też: Felgi: polerować, malować czy chromować?

Podsumowanie

Zabiegów tego typu jest naprawdę dużo i można się rozpisywać o tym na wielu stronach, ale konkluzja jest taka, że nie wszystko złoto co się świeci. Zamiast ulegać pierwszemu wrażeniu lepiej dokładnie przyjrzeć się pozostałym elementom auta a najlepiej zabrać je do warsztatu na oględziny. Profesjonalny zakład od razu oceni czy przebieg auta jest współmierny do zużycia pojazdu a wszelkie sztuczki handlarzy zostaną szybko wykryte.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA