Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nawet najnowsze rozwiązania stosowane w turbodoładowanych silnikach, nie pozwalają nie martwić się o koszty eksploatacji samochodu. Pomimo że nowoczesne samochody są napędzane znacznie oszczędniejszymi jednostkami napędowymi niż jeszcze dekadę temu, nadal w wielu przypadkach koszt przejazdu 100-kilometrowego dystansu jest wysoki. Dlatego wielu kierowców, poruszających się głównie samochodami z silnikami benzynowymi, decyduje się na montaż nowoczesnej instalacji LPG do swych aut. Decydują się na ten krok nawet będąc świadomi, że utracą fabryczną gwarancję na pojazd.
REKLAMA
Zobacz też: VW Golf VI z LPG
LPG nawet w "trudnych" silnikach
Trend ten dostrzegli także producenci samochodów, a wizja zarobienia niemałych pieniędzy skłoniła ich do dostosowania niektórych wersji silnikowych swoich samochodów do spalania gazu LPG. W rezultacie, oprócz jednostek znanych z wysokiej „przyswajalności” alternatywnego paliwa takich jak silnik 1.6 8V konstrukcji VW (CCSA, CHGA), koncerny wyposażają w instalację LPG także silniki turbodoładowane (oplowski A14NET) oraz z bezpośrednim wtryskiem benzyny (1.4 TSI CAXA).
Zalety zakupu samochodu z fabryczną instalacją gazu LPG
Zaletą kupna samochodu z fabryczną instalacją LPG jest zachowanie fabrycznej gwarancji. Dzięki temu, mniejsze powinny być problemy z egzekwowaniem swoich praw w sytuacji gdy pojazd odmówi posłuszeństwa. Bardzo istotny jest także fakt, że niektórzy producenci (Skoda, Chevrolet, Opel) wyraźnie podkreślają, że w silnikach dostosowanych do zasilania alternatywnym paliwem stosują lepszej jakości gniazda zaworowe. Oczywiście, zaniedbywanie czynności związanych z ustawieniem składu mieszanki paliwa nie uchroni nas przed ich zużyciem.
Zobacz też: Opel Insignia z LPG
Wady zakupu samochodu z fabryczną instalacją gazu LPG od dilera
Aby zachować gwarancję i dobrą kondycję silnika, auta z instalacją LPG mają skrócony okres pomiędzy przeglądami. Większość producentów ogranicza go do 15 tys. km. Poza tym, cena dostosowania silnika do zasilania alternatywnym paliwem jest u dealera zazwyczaj wyższa niż w zakładach specjalistach.
Samochody z fabryczną instalacją LPG:
model samochodu | silnik | moc [KM] | cena od [zł] |
Alfa Romeo Giulietta | 1.4 TB LPG | 120 | 80 500 |
Alfa Romeo MiTo | 1.4 TB LPG | 120 | 69 900 |
Chevrolet Spark | 1.0 LPG | 68 | 32 980 |
Chevrolet Cruze 5d | 1.8 LPG | 141 | 58 190 |
Chevrolet Cruze 4d | 1.8 LPG | 141 | 59 590 |
Chevrolet Orlando | 1.8 LPG | 141 | 68 690 |
Dacia Duster | 1.6 LPG | 105 | 49 700 |
Dacia Sandero | 1.2 LPG | 75 | 37 450 |
Dacia Sandero | 1.6 LPG | 84 | 42 850 |
Dacia Sandero Stepway2 | 1.6 LPG | 84 | 43 890 |
Dacia Logan MCV | 1.6 LPG | 84 | 39 350 |
Fiat 500 | 1.2 LPG | 69 | dopłata ok.3500 |
Fiat 500 | 1.4 LPG | 100 | dopłata ok.3500 |
Fiat Panda Classic | 1.2 LPG | 69 | dopłata ok.3500 |
Fiat Punto | 1.4 LPG | 77 | dopłata ok.3500 |
Fiat Linea | 1.4 LPG | 77 | dopłata ok.3500 |
Fiat Bravo | 1.4 | 90 | dopłata ok.3800 |
Fiat Sedici | 1.6 LPG | 120 | dopłata ok.3800 |
Hyundai i20 | 1.2 LPG | 85 | 40 400 |
Mitsubishi Colt | 1.3 MIVEC LPG | 95 | 45 580 |
Mitsubishi Lancer | 1.6 MIVEC LPG | 143 | 63 490 |
Opel Corsa 3d | 1.2 LPGTEC | 85 | 44 550 |
Opel Corsa 5d | 1.2 LPGTEC | 85 | 45 850 |
Opel Meriva | 1.4T LPGTEC | 120 | 64 600 |
Opel Astra 5d | 1.4T LPGTEC | 140 | 70 500 |
Opel Astra Tourer | 1.4T LPGTEC | 140 | 74 400 |
Opel Insignia 4d | 1.4T LPG Ecotec | 140 | 90 550 |
Opel Insignia 5d | 1.4T LPG Ecotec | 140 | 92 050 |
Opel Insignia Tourer | 1.4T LPG Ecotec | 140 | 95 150 |
Opel Zafira Tourer | 1.4T LPG Ecotec | 140 | 93 750 |
Seat Ibiza | 1.2 MPi | 70 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Ibiza | 1.4 MPi | 85 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Ibiza | 1.2 TSI | 105 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Leon | 1.4 MPi | 85 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Leon | 1.2 TSI | 105 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Altea | 1.4 MPi | 85 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Altea | 1.2 TSI | 105 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Altea XL | 1.4 MPi | 85 | dopłata ok. 3800 zł |
Seat Altea XL | 1.2 TSI | 105 | dopłata ok. 3800 zł |
Skoda Citigo 3d | 1.0 | 60 | 33 790 |
Skoda Citigo 3d | 1.0 | 75 | 35 290 |
Skoda Citigo 5d | 1.0 | 60 | 35 290 |
Skoda Citigo 5d | 1.0 | 75 | 36 790 |
Skoda Fabia 5d | 1.2 MPi | 70 | 44 100 |
Skoda Fabia 5d | 1.4 MPi | 85 | 46 200 |
Skoda Fabia combi | 1.2 MPi | 70 | 45 400 |
Skoda Fabia combi | 1.4 MPi | 85 | 48 700 |
Skoda Roomster | 1.4 MPi | 85 | 53 150 |
Skoda Roomster Scout | 1.4 MPi | 85 | 63 750 |
Skoda Octavia | 1.6 MPi | 102 | 65 600 |
Skoda Octavia | 1.4 TSI | 122 | 70 250 |
Skoda Octavia combi | 1.6 MPi | 102 | 68 850 |
Skoda Octavia combi | 1.4 TSI | 122 | 73 550 |
Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG
Koniec roku to dobry moment aby negocjować z dilerem marki wyraźne rabaty na dany model auta. Może się okazać, że przy odpowiednich pertraktacjach uda się nam zakupić samochód po jego cenie rynkowej, który jednak będzie posiadał już instalację LPG.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.