Sportowe kombi za rozsądne pieniądze. Poradnik kupującego.
REKLAMA
REKLAMA
Przygotowane przez nas zestawienie obejmuje samochody kombi, które pierwszą setkę pokonują w czasie krótszym niż 8 sekund, mają bagażniki o pojemności nie mniejszej niż 400 litrów i okonują barierę 200km/h ze sporym "zapasem". Odrzuciliśmy wszelkie modele z silnikiem diesla oraz skupiliśmy się na wersjach ukierunkowanych na sport. Cena nowego egzemplarza nie mogła przekroczyć 150 tys. zł.
REKLAMA
Skoda Fabia II RS 1.4 TwinCharger 180KM DSG – najtańsze i najmniejsze auto w zestawieniu oferuje naprawdę świetne osiągi, znacznie lepsze prowadzenie niż modele cywilne oraz duży bagażnik o pojemności 505 litrów. Czeskie kombi przenosi moc na przednie koła poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Przyspiesza 0-100km/h w czasie 7,3 s a jego prędkość maksymalna wynosi 226km/h. Wysoka moc z małej pojemności silnika uzyskiwana jest poprzez zastosowanie w nim turbospężarki i kompresora. Cena od 74 500zł.
Zobacz też: Najtańsze auta sportowe o mocy ok. 200KM
REKLAMA
Ford Focus ST 2.0T 250KM Ecoboost- nowa wersja Focusa ST dostępna jest po raz pierwszy w historii tego modelu z nadwoziem typu kombi. Zaskakuje on nie tylko ogromnym zapasem mocy dostępnej praktycznie w całym zakresie obrotów, ale także rasowym dźwiękiem słyszalnym podczas dynamicznego przyspieszania. Bagażnik ma pojemność 490 litrów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 360Nm, jest stale dostępny w zakresie od 1750 do 4500 obr./min. Focus ST w wersji kombi przyspiesza 0-100km/h w czasie 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 248km/h. Silnik współpracuje z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Szkoda, że model ten nie posiada mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu wewnętrznym, bowiem potężny moment oborotwy potrafi wyrywać kierownicę z rąk w trakcie dynamicznego przyspieszania. Cena od 119 800zł.
Skoda Octavia II RS 2.0TFSI 200KM – sportowa odmiana najlepiej sprzedającego się w ubiegłym roku samochodu w Polsce, to bardzo ciekawa propozycja w tym zestawieniu. Octavia dysponuje ogromnym, bo aż 605-litrowym, bagażnikiem a dodatkowo, za sprawą silnika pokrewnemu temu z Golfa V GTI dysponuje dużym momentem obrotowym (280Nm w zakresie 1800-5000 obr./min.) i odpowiednim zapasem mocy (200KM generowane od 5100-6000 obr./min.). Przekłada się to na bardzo dobre osiągi- przyspieszenie 0-100km/h zajmuje tylko 7,5 s a prędkość maksymalna wynosi 239km/h (lub 237km/h ze skrzynią DSG). Cena od 110 700 zł (od 119 500 zł ze skrzynią DSG).
Zobacz też: Największe kombi na rynku. Poradnik kupującego
Wszystkie trzy samochody ujęte w naszym zestawieniu to modele, którymi śmiało można pojawić się na torze i podkreślić tym samym swoją fascynację sportem motorowym. Ich sportowe aspiracje nie ograniczają ich wysokich walorów użytkowych w codziennej eksploatacji. W parze ze wzrostem osiągów poprawie uległo ich wyposażenie. Wszystkie trzy modele odróżniają się od cywilnym egzemplarzy za sprawą zastosowania w nich większych kół, lepiej podtrzymujących ciało na zakrętach sportowych foteli czy dedykowanych pakietów zderzaków i spojlerów zwiększających ich stabilność przy większych prędkościach.Pamiętajmy także, że duża moc na przedniej osi niesie za sobą problemy z trakcją podczas dynamicznej jazdy w zakrętach. Jeśli nie zniechęca was także niższy komfort resorowania niż wstandardowych ich wersjach, to każdym z tych aut powinniście się zainteresować.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.