REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sportowe kombi za rozsądne pieniądze. Poradnik kupującego.

Szybkie samochody to nie tylko włoskie coupe. Sporą dawkę wrażeń oferują także bardziej praktyczne auta typu kombi, o ile pod ich maskami jest wystarczająca liczba koni mechaniczych.  Fot. Ford
Szybkie samochody to nie tylko włoskie coupe. Sporą dawkę wrażeń oferują także bardziej praktyczne auta typu kombi, o ile pod ich maskami jest wystarczająca liczba koni mechaniczych. Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

Od samochodów z nadwoziem typu kombi oczekuje się przede wszystkim wysokiej funkcjonalności i jak największych możliwości transportowych. Są jednak kierowcy, którzy kupując tego typu samochód, nie chcą rezygnować ze sportowych emocji jakie dawało im ich poprzednie auto. Dla nich przygotowaliśmy zestawienie rodzinnych aut z mocnymi silnikami.

Przygotowane przez nas zestawienie obejmuje samochody kombi, które pierwszą setkę pokonują w czasie krótszym niż 8 sekund, mają bagażniki o pojemności nie mniejszej niż 400 litrów i okonują barierę 200km/h ze sporym "zapasem". Odrzuciliśmy wszelkie modele z silnikiem diesla oraz skupiliśmy się na wersjach ukierunkowanych na sport. Cena nowego egzemplarza nie mogła przekroczyć 150 tys. zł.

REKLAMA

Skoda Fabia II RS 1.4 TwinCharger 180KM DSG – najtańsze i najmniejsze auto w zestawieniu oferuje naprawdę świetne osiągi, znacznie lepsze prowadzenie niż modele cywilne oraz duży bagażnik o pojemności 505 litrów. Czeskie kombi przenosi moc na przednie koła poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Przyspiesza 0-100km/h w czasie 7,3 s a jego prędkość maksymalna wynosi 226km/h. Wysoka moc z małej pojemności silnika uzyskiwana jest poprzez zastosowanie w nim turbospężarki i kompresora. Cena od 74 500zł.

Zobacz też: Najtańsze auta sportowe o mocy ok. 200KM

REKLAMA

Ford Focus ST 2.0T 250KM Ecoboost- nowa wersja Focusa ST dostępna jest po raz pierwszy w historii tego modelu z nadwoziem typu kombi. Zaskakuje on nie tylko ogromnym zapasem mocy dostępnej praktycznie w całym zakresie obrotów, ale także rasowym dźwiękiem słyszalnym podczas dynamicznego przyspieszania. Bagażnik ma pojemność 490 litrów. Wysoki moment obrotowy wynoszący 360Nm, jest stale dostępny w zakresie od 1750 do 4500 obr./min. Focus ST w wersji kombi przyspiesza 0-100km/h w czasie 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 248km/h. Silnik współpracuje z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Szkoda, że model ten nie posiada mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu wewnętrznym, bowiem potężny moment oborotwy potrafi wyrywać kierownicę z rąk w trakcie dynamicznego przyspieszania. Cena od 119 800zł.

Skoda Octavia II RS 2.0TFSI 200KM – sportowa odmiana najlepiej sprzedającego się w ubiegłym roku samochodu w Polsce, to bardzo ciekawa propozycja w tym zestawieniu. Octavia dysponuje ogromnym, bo aż 605-litrowym, bagażnikiem a dodatkowo, za sprawą silnika pokrewnemu temu z Golfa V GTI dysponuje dużym momentem obrotowym (280Nm w zakresie 1800-5000 obr./min.) i odpowiednim zapasem mocy (200KM generowane od 5100-6000 obr./min.). Przekłada się to na bardzo dobre osiągi- przyspieszenie 0-100km/h zajmuje tylko 7,5 s a prędkość maksymalna wynosi 239km/h (lub 237km/h ze skrzynią DSG).  Cena od 110 700 zł (od 119 500 zł ze skrzynią DSG).

Zobacz też: Największe kombi na rynku. Poradnik kupującego

Wszystkie trzy samochody ujęte w naszym zestawieniu to modele, którymi śmiało można pojawić się na torze i podkreślić tym samym swoją fascynację sportem motorowym. Ich sportowe aspiracje nie ograniczają ich wysokich walorów użytkowych w codziennej eksploatacji. W parze ze wzrostem osiągów poprawie uległo ich wyposażenie. Wszystkie trzy modele odróżniają się od cywilnym egzemplarzy za sprawą zastosowania w nich większych kół, lepiej podtrzymujących ciało na zakrętach sportowych foteli czy dedykowanych pakietów zderzaków  i spojlerów zwiększających ich stabilność przy większych prędkościach.Pamiętajmy także, że duża moc na przedniej osi niesie za sobą problemy z trakcją podczas dynamicznej jazdy w zakrętach. Jeśli nie zniechęca was także niższy komfort resorowania niż wstandardowych ich wersjach, to każdym z tych aut powinniście się zainteresować.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA