REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda CR-V: którą wybrać? Poradnik kupujcego

Tomasz Korniejew
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Honda CR-V występuje w jednej wersji nadwoziowej i w dwóch odmianach silnikowych. Dlatego tym razem decyzja o wyborze CR-V w konkretnej specyfikacji wydaje się by łatwiejsza.

Nadwozie

Japoński SUV występuje tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

REKLAMA

REKLAMA

Wersja silnikowa

W ofercie znalazły się tylko dwie jednostki – jedna benzynowa o pojemności 2l i mocy maksymalnej 150 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej również 150 KM.

Wybór auta z silnikiem Diesla polecamy osobom, które pokonują bardzo, bardzo dużo kilometrów w ciągu roku i jeżdżą głównie w trasie i to mocno obciążonym autem.

CR-V z silnikiem wysokoprężnym jest droższy od CR-V z jednostką benzynową o niemal 20 tys. zł. Diesel rozwija taką samą moc maksymalną, jak silnik benzynowy, przyspiesza od 0 do 100 km/h o ok. 0,6 s szybciej niż benzyniak (wg. Danych producenta) i zużywa (według danych producenta) średnio o około 1,7 l/100 km mniej paliwa. Różnice dość skromne, jak na konieczność dopłaty 20 tysięcy złotych. Jednak to nie wszystko. CR-V z silnikiem wysokoprężnym dzięki większemu momentowi obrotowemu jest autem bardziej elastycznym. Wyniki przyspieszeń od 60 do 100 km/h na czwartym biegu prezentują się odpowiednio dla benzyniaka i diesla – 10,1 s i 7,9 s. A to już spora różnica, gdy weźmiemy pod uwagę konieczność wyprzedzania spotkanego na trasie Tira, czy daleką jazdę załadowanym autem.

REKLAMA

Nasz wybór: Jeżeli nie spędzasz życia podróżując w trasie kup odmianę benzynową 2.0 i-VTEC.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersja wyposażeniowa

Tym razem jest w czym wybierać. Chętni na zakup benzynowej odmiany CR-V mogą wybrać spośród pięciu odmian wyposażeniowych Hondy – S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle oraz Executive. Odmiana wysokoprężna nie jest dostępna w podstawowej wersji wyposażeniowej S.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda CR-V

Różnica w zakupie pomiędzy odmianą podstawową S, a nieco bogatszą Comfort wynosi ok. 1000 zł i powiedzmy to jasno – tą podstawową nie ma co sobie zawracać głowy – nie ma nawet najprostszej klimatyzacji, a w odmianie Komfort już jest. Tak jak wejście AUX, czy przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy.

Droższa o 10 tys. zł od odmiany Comfort jest wersja Elegance. W niej znajdziemy takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie składane lusterka, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, dwustrefową klimatyzację, światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i masę innych ozdobników podnoszących komfort użytkowania oraz wizualną atrakcyjność pojazdu.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Jeżeli zależy nam na reflektorach ksenonowych, czujnikach parkowania i podgrzewanych fotelach warto dołożyć kolejne 10 tys. zł i kupić odmianę Elegance Lifestyle.

Najdroższą odmianę Executive wyróżniają głównie dostępne w standardzie systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, jak skrętne reflektory ksenonowe, czy system ograniczający skutki kolizji.

Nasz wybór: Elegance

Podsumowanie

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA