REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda CR-V: którą wybrać? Poradnik kupujcego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Honda CR-V występuje w jednej wersji nadwoziowej i w dwóch odmianach silnikowych. Dlatego tym razem decyzja o wyborze CR-V w konkretnej specyfikacji wydaje się by łatwiejsza.

Nadwozie

Japoński SUV występuje tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

REKLAMA

Wersja silnikowa

W ofercie znalazły się tylko dwie jednostki – jedna benzynowa o pojemności 2l i mocy maksymalnej 150 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej również 150 KM.

Wybór auta z silnikiem Diesla polecamy osobom, które pokonują bardzo, bardzo dużo kilometrów w ciągu roku i jeżdżą głównie w trasie i to mocno obciążonym autem.

CR-V z silnikiem wysokoprężnym jest droższy od CR-V z jednostką benzynową o niemal 20 tys. zł. Diesel rozwija taką samą moc maksymalną, jak silnik benzynowy, przyspiesza od 0 do 100 km/h o ok. 0,6 s szybciej niż benzyniak (wg. Danych producenta) i zużywa (według danych producenta) średnio o około 1,7 l/100 km mniej paliwa. Różnice dość skromne, jak na konieczność dopłaty 20 tysięcy złotych. Jednak to nie wszystko. CR-V z silnikiem wysokoprężnym dzięki większemu momentowi obrotowemu jest autem bardziej elastycznym. Wyniki przyspieszeń od 60 do 100 km/h na czwartym biegu prezentują się odpowiednio dla benzyniaka i diesla – 10,1 s i 7,9 s. A to już spora różnica, gdy weźmiemy pod uwagę konieczność wyprzedzania spotkanego na trasie Tira, czy daleką jazdę załadowanym autem.

Nasz wybór: Jeżeli nie spędzasz życia podróżując w trasie kup odmianę benzynową 2.0 i-VTEC.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersja wyposażeniowa

Tym razem jest w czym wybierać. Chętni na zakup benzynowej odmiany CR-V mogą wybrać spośród pięciu odmian wyposażeniowych Hondy – S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle oraz Executive. Odmiana wysokoprężna nie jest dostępna w podstawowej wersji wyposażeniowej S.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda CR-V

REKLAMA

Różnica w zakupie pomiędzy odmianą podstawową S, a nieco bogatszą Comfort wynosi ok. 1000 zł i powiedzmy to jasno – tą podstawową nie ma co sobie zawracać głowy – nie ma nawet najprostszej klimatyzacji, a w odmianie Komfort już jest. Tak jak wejście AUX, czy przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy.

Droższa o 10 tys. zł od odmiany Comfort jest wersja Elegance. W niej znajdziemy takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie składane lusterka, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, dwustrefową klimatyzację, światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i masę innych ozdobników podnoszących komfort użytkowania oraz wizualną atrakcyjność pojazdu.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Jeżeli zależy nam na reflektorach ksenonowych, czujnikach parkowania i podgrzewanych fotelach warto dołożyć kolejne 10 tys. zł i kupić odmianę Elegance Lifestyle.

Najdroższą odmianę Executive wyróżniają głównie dostępne w standardzie systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, jak skrętne reflektory ksenonowe, czy system ograniczający skutki kolizji.

Nasz wybór: Elegance

Podsumowanie

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA