REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda CR-V: którą wybrać? Poradnik kupujcego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Honda CR-V występuje w jednej wersji nadwoziowej i w dwóch odmianach silnikowych. Dlatego tym razem decyzja o wyborze CR-V w konkretnej specyfikacji wydaje się by łatwiejsza.

Nadwozie

Japoński SUV występuje tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

REKLAMA

REKLAMA

Wersja silnikowa

W ofercie znalazły się tylko dwie jednostki – jedna benzynowa o pojemności 2l i mocy maksymalnej 150 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej również 150 KM.

Wybór auta z silnikiem Diesla polecamy osobom, które pokonują bardzo, bardzo dużo kilometrów w ciągu roku i jeżdżą głównie w trasie i to mocno obciążonym autem.

CR-V z silnikiem wysokoprężnym jest droższy od CR-V z jednostką benzynową o niemal 20 tys. zł. Diesel rozwija taką samą moc maksymalną, jak silnik benzynowy, przyspiesza od 0 do 100 km/h o ok. 0,6 s szybciej niż benzyniak (wg. Danych producenta) i zużywa (według danych producenta) średnio o około 1,7 l/100 km mniej paliwa. Różnice dość skromne, jak na konieczność dopłaty 20 tysięcy złotych. Jednak to nie wszystko. CR-V z silnikiem wysokoprężnym dzięki większemu momentowi obrotowemu jest autem bardziej elastycznym. Wyniki przyspieszeń od 60 do 100 km/h na czwartym biegu prezentują się odpowiednio dla benzyniaka i diesla – 10,1 s i 7,9 s. A to już spora różnica, gdy weźmiemy pod uwagę konieczność wyprzedzania spotkanego na trasie Tira, czy daleką jazdę załadowanym autem.

REKLAMA

Nasz wybór: Jeżeli nie spędzasz życia podróżując w trasie kup odmianę benzynową 2.0 i-VTEC.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersja wyposażeniowa

Tym razem jest w czym wybierać. Chętni na zakup benzynowej odmiany CR-V mogą wybrać spośród pięciu odmian wyposażeniowych Hondy – S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle oraz Executive. Odmiana wysokoprężna nie jest dostępna w podstawowej wersji wyposażeniowej S.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda CR-V

Różnica w zakupie pomiędzy odmianą podstawową S, a nieco bogatszą Comfort wynosi ok. 1000 zł i powiedzmy to jasno – tą podstawową nie ma co sobie zawracać głowy – nie ma nawet najprostszej klimatyzacji, a w odmianie Komfort już jest. Tak jak wejście AUX, czy przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy.

Droższa o 10 tys. zł od odmiany Comfort jest wersja Elegance. W niej znajdziemy takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie składane lusterka, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, dwustrefową klimatyzację, światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i masę innych ozdobników podnoszących komfort użytkowania oraz wizualną atrakcyjność pojazdu.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Jeżeli zależy nam na reflektorach ksenonowych, czujnikach parkowania i podgrzewanych fotelach warto dołożyć kolejne 10 tys. zł i kupić odmianę Elegance Lifestyle.

Najdroższą odmianę Executive wyróżniają głównie dostępne w standardzie systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, jak skrętne reflektory ksenonowe, czy system ograniczający skutki kolizji.

Nasz wybór: Elegance

Podsumowanie

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA