REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda CR-V: którą wybrać? Poradnik kupujcego

Tomasz Korniejew
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V występuje w jednej wersji nadwoziowej i w dwóch odmianach silnikowych. Dlatego tym razem decyzja o wyborze CR-V w konkretnej specyfikacji wydaje się by łatwiejsza.

Nadwozie

Japoński SUV występuje tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

REKLAMA

Wersja silnikowa

W ofercie znalazły się tylko dwie jednostki – jedna benzynowa o pojemności 2l i mocy maksymalnej 150 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej również 150 KM.

Wybór auta z silnikiem Diesla polecamy osobom, które pokonują bardzo, bardzo dużo kilometrów w ciągu roku i jeżdżą głównie w trasie i to mocno obciążonym autem.

CR-V z silnikiem wysokoprężnym jest droższy od CR-V z jednostką benzynową o niemal 20 tys. zł. Diesel rozwija taką samą moc maksymalną, jak silnik benzynowy, przyspiesza od 0 do 100 km/h o ok. 0,6 s szybciej niż benzyniak (wg. Danych producenta) i zużywa (według danych producenta) średnio o około 1,7 l/100 km mniej paliwa. Różnice dość skromne, jak na konieczność dopłaty 20 tysięcy złotych. Jednak to nie wszystko. CR-V z silnikiem wysokoprężnym dzięki większemu momentowi obrotowemu jest autem bardziej elastycznym. Wyniki przyspieszeń od 60 do 100 km/h na czwartym biegu prezentują się odpowiednio dla benzyniaka i diesla – 10,1 s i 7,9 s. A to już spora różnica, gdy weźmiemy pod uwagę konieczność wyprzedzania spotkanego na trasie Tira, czy daleką jazdę załadowanym autem.

Nasz wybór: Jeżeli nie spędzasz życia podróżując w trasie kup odmianę benzynową 2.0 i-VTEC.

Wersja wyposażeniowa

Tym razem jest w czym wybierać. Chętni na zakup benzynowej odmiany CR-V mogą wybrać spośród pięciu odmian wyposażeniowych Hondy – S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle oraz Executive. Odmiana wysokoprężna nie jest dostępna w podstawowej wersji wyposażeniowej S.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda CR-V

REKLAMA

Różnica w zakupie pomiędzy odmianą podstawową S, a nieco bogatszą Comfort wynosi ok. 1000 zł i powiedzmy to jasno – tą podstawową nie ma co sobie zawracać głowy – nie ma nawet najprostszej klimatyzacji, a w odmianie Komfort już jest. Tak jak wejście AUX, czy przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy.

Droższa o 10 tys. zł od odmiany Comfort jest wersja Elegance. W niej znajdziemy takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie składane lusterka, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, dwustrefową klimatyzację, światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i masę innych ozdobników podnoszących komfort użytkowania oraz wizualną atrakcyjność pojazdu.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Jeżeli zależy nam na reflektorach ksenonowych, czujnikach parkowania i podgrzewanych fotelach warto dołożyć kolejne 10 tys. zł i kupić odmianę Elegance Lifestyle.

Najdroższą odmianę Executive wyróżniają głównie dostępne w standardzie systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, jak skrętne reflektory ksenonowe, czy system ograniczający skutki kolizji.

Nasz wybór: Elegance

Podsumowanie

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA