REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest niewielki, niezwykle lekki, a do tego… żółty! Suzuki Swift Sport ma jednak nie tylko rzucać się w oczy, ale i dawać frajdę podczas jazdy. Jak sprawdza się w tej roli? To właśnie miałem okazję sprawdzić.

Suzuki Swift Sport bardzo mocno nawiązuje stylizacją nadwozia do poprzednika. Najciekawsze akcenty? Po pierwsze jest nim przetłoczenie, które pozwoliło oddzielić tylną lampę od słupka C. To nadało nadwoziu dynamizmu. Po drugie świetnie prezentują się przednie lampy LED-owe wraz z wyraźnym przetłoczeniem maski. Po trzecie dobrym pomysłem było ukrycie klamki tylnych drzwi - w ten sposób ludzie myślą, że Swift jest trzydrzwiowy. Po czwarte najwyraźniej smakowitym kąskiem stał się znaczek Sport zamocowany na klapie bagażnika - w aucie testowym był do połowy zdrapany, pewnie przez młodocianego fana motoryzacji.

REKLAMA

Suzuki Swift Sport - hipnotyzująca żółć nadwozia!

Wisienką na torcie Suzuki jest… kolor lakieru. Żółty jest niezwykle charakterystyczny i jednocześnie rzuca się w oczy. Co więcej, idealnie pasuje do „karbonowych” akcentów wykończeniowych pojawiających się na nadwoziu. Barwa jest hipnotyzująca. To jednak ma też i wady. W końcu sprawia, że nie mogą od niej oderwać wzroku nie tylko przechodnie. Bardzo dobrze widzą ją też różnego rodzaju owady. Skutek? Zaparkujcie Swifta Sport na chwilę, a zaraz obsiądą go małe muszki. Gorący hatchback z Japonii ma jeszcze jedną cechę wartą uwagi - waży zaledwie 970 kilogramów (mniej niż np. Up! GTI). Genezę niskiej masy da się zrozumieć w sytuacji, w której kierowca skupi się np. na drzwiach. Te prawie nic nie ważą.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Swifta Sport kierowca odkryje dwie zalety. Po pierwsze siedziska są ustawione dość wysoko. W efekcie pomimo wyjątkowo krótkiego nadwozia, samochód pomieści cztery osoby. Po drugie fotele zamontowane w przedniej części są świetne. Okazują się dość twarde, ale mają idealne wzmocnienia boczne. Ciało kierowcy dosłownie zapada się w nie i praktycznie nie porusza podczas jazdy w zakręcie. W tym momencie warto dodać jednak pewien warunek. Wzmocnienia sprawdzają się wtedy, gdy kierowca jest szczupły. Osoby ważące więcej niż 90 kilogramów będą miały wrażenie, że podczas konfigurowania auta powinny wybrać fotel o rozmiar większy.

Zobacz również: Test Suzuki Swift 1.0 Hybrid BoosterJet Elegance

Suzuki Swift Sport - twarde, ale dobrze spasowane plastiki

REKLAMA

Materiały wykończeniowe nie są najwyższej jakości. Kabina Swifta Sport została praktycznie w całości wyłożona bardzo twardymi plastikami. Co ważne, dość dobra jest jakość spasowania - w aucie testowym konsola nie trzeszczała podczas jazdy po nierównościach. W centralnym punkcie deski rozdzielczej pojawia się system multimedialny. Jego obsługa jest intuicyjna - każdą z funkcji można bardzo łatwo odnaleźć. Z drugiej strony w XXI wieku kierowca z Europy miałby prawo oczekiwać dużo lepszej grafiki. Ciekawostki? Elektryczna regulacja szyb nie posiada funkcji pełnego opuszczenia po jednym naciśnięciu przycisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Suzuki Swift Sport jest standardowo wyposażany w system Dual Sensor Brake Support. Ten kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu oraz monitoruje czy auto jedzie właściwym pasem ruchu. Co dzieje się po najechaniu na linię? Na tablicy zegarów - a konkretnie elektronicznym wyświetlaczu między prędkościomierzem i obrotomierzem - pojawia się trójkąt ostrzegawczy. Choć system korzysta z inteligentnie brzmiącej kamery monoskopowowej i czujnika laserowego, potrafi się też mylić. Czasami Swift sygnalizował opuszczenie pasa ruchu, mimo iż samochód poruszał się idealnie między liniami.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Suzuki Swift Sport - dynamiczny, ale nie porażająco szybki

Sercem hot-hatcha z Japonii stał się silnik 1.4 BoosterJet. Motor ma 4 cylindry, dysponuje doładowaniem i oferuje 140 koni mechanicznych. Jednostka napędowa zastosowana w Suzuki Swift Sport powarkuje, ale nie wrzeszczy jak rasowy sportowiec. Do tego samochód naprawdę dynamicznie przyspiesza, ale nie wyrywa jak dzikus, jest dynamiczny, ale nie porażająco szybki. Ma jeszcze jedną cechę - okazuje się dość oszczędny. W cyklu mieszanym na pokonanie każdych 100 kilometrów wystarczy mu 7,4 litra benzyny. Wady? Ta dotyczy głównie skrzyni biegów. Manual jest całkiem precyzyjny, ale z całą pewnością nie pozwala na gładką zmianę przełożeń.

Zobacz również: Test Suzuki Ignis 1.2 90 KM Elegance

Zawieszenie Suzuki Swifta Sport jest sztywne. Skutek? Samochód może trochę podskakiwać na poprzecznych nierównościach, ale z drugiej strony lubi ciasne zakręty pokonywane w mieście. Czemu w mieście? Bo przy większych prędkościach zaczyna powoli tracić na precyzji manewrów - układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany i staje się za mało responsywny. Swift zachowuje się na drodze jak gokart - ma koła wypchnięte do rogów nadwozia i niewielki prześwit. A to daje mu ogromną stabilność podczas wykonywanych manewrów. Dodatkowo Suzuki jest naprawdę zwrotne.

Test: Suzuki Swift Sport - podsumowanie:

Suzuki Swift Sport z całą pewnością jest daleki od ideału i to nawet w realiach segmentu B. To nie jest też samochód, który przy każdym wciśnięciu pedału gazu będzie powodował uśmiech na waszej twarzy. Czy to jednak oznacza, że należy omijać go szerokim łukiem? Bez wątpienia nie. Szczególnie że da się go lubić i daje sporo frajdy podczas ciasnego brania zakrętów w mieście. To rozsądny szaleniec. Dzikus, jednak z dużym poziomem samokontroli. Trochę warczy, jeździ jak po sznurku i nie jest wolny - zupełnie jak gorące hatchbacki z lat 90. A to może być naprawdę fajne.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1373 cm3
  • Maksymalna moc: 140 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 2500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 37 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Długość: 3890 mm
  • Szerokość: 1735 mm
  • Wysokość: 1495 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm
  • Pojemność bagażnika: 265/947 litrów
  • Cena: od 79 900 złotych

Zobacz również: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 79 900 złotych
  • automatyczna klimatyzacja
  • system multimedialny z kamerą cofania i nawigacją 3D
  • tempomat adaptacyjny
  • podgrzewane fotele przednie
  • system kluczyka elektronicznego
  • automatyczne światła
  • reflektory LED
  • Dual Sensor Brake Support (DSBS) z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym
  • asystent świateł drogowych
  • 6 poduszek powietrznych

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA