REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 140 KM

Hubert Krawczyk
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport

REKLAMA

REKLAMA

Ford EcoSport jest kolejnym w gamie Forda crossoverem debiutującym na rynku europejskim. Choć w polskich salonach sprzedaży Ecosport pojawił się po raz pierwszy, to jest on drugą generacją tego modelu, która w 2016 roku przeszła gruntowny facelifting.

Produkcje pierwszej generacji rozpoczęto już w 2003 roku, która wprowadzona została na rynek Ameryki Południowej oraz Ameryki Środkowej. Samochód został zaprojektowany na bazie europejskiego Forda Fusion, z którym dzielił między innymi płytę podłogową, część karoserii, deskę rozdzielczą oraz silnik 1.4 TDCi. Druga generacja Forda  EcoSport zadebiutowała w 2012 roku i oparta była o nową strategię „One Ford”, która miała na celu stworzenie z każdego modelu Forda przeznaczonego na globalne rynki sprzedaży. Z tego względu w 2012 roku odbyły się premiery dwóch odmian. Na targach motoryzacyjnych w New Delphi zaprezentowano wersję przeznaczoną na rynek Ameryki, natomiast wersja Europejska zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Obecna generacja po liftingu wprowadzona została w 2016 roku i produkowana jest w rumuńskiej fabryce w mieście Krajowa, skąd trafia do Europejskich salonów sprzedaży.

REKLAMA

Ford EcoSport – wygląd zewnętrzny

Ford Ecosport musiał przejść gruntowną modernizację względem swojego poprzednika, tak aby spodobał się Europejskim nabywcom. Samochód stylistycznie nawiązuje do pozostałych obecnie oferowanych modeli w gamie Forda. Swoim wyglądem Ecosport przypomina pomniejszonego Edga. Podobieństw można się doszukać przede wszystkim w wyglądzie przedniego pasa auta. Nowy Ford Ecosport stworzony został na płycie podłogowej Fiesty poprzedniej generacji i mierzy 4096cm długości, 1765cm szerokości i 1653cm wysokości. EcoSport jest specyficznie wyglądającym samochodem. Na pierwszy rzut oka wąskie, wysokie i stosunkowo krótkie nadwozie nie wzbudza podziwu. Aczkolwiek testowany egzemplarz został skonfigurowany w taki sposób, że wygląda po prostu „oryginalnie”. Głównym jego wyróżnikiem jest pakiet stylistyczny ST-Line, który charakteryzuje się sportową stylizacją zderzaków, progów, czarnymi wykończeniami atrapy chłodnicy, przeprojektowanymi lampami tylnymi, dwukolorowym nadwoziem a także, opcjonalnymi 18 calowymi obręczami kół. Wszystkie te elementy w połączeniu z miedźianym a przez producenta nazwanym (Tiger Eye) metalizowanym kolorem lakieru nadwozia i czarnym dachem sprawiają, że samochód może się spodobać, a przy tym wyróżnia się wśród większości srebrnych i czarnych aut jeżdżących po ulicach. W każdym egzemplarzu EkoSporta w standardzie montowane są przednie reflektory z ledowymi paskami do jazdy dziennej, natomiast testowany egzemplarz dodatkowo doposażono również w światła ksenonowe.  Ciekawym rozwiązaniem zaimplementowanym przez inżynierów Forda to klapa bagażnika otwierająca się na bok. Klamka otwierająca bagażnik ukryta została w prawej lampie.  

Ford EcoSport – wnętrze

Wnętrze podobne jest do tego z nowej Fiesty. Deska rozdzielcza jest prosta, a ilość przycisków ograniczono do minimum. W centralnej części kokpitu umieszczono 8-calowy dotykowy ekran z systemem multimedialnym SYNC trzeciej generacji za pomocą, którego steruje się większością funkcji samochodu. Pod ekranem umieszczono podstawowe przyciski i pokrętła ułatwiające szybką obsługę multimediami. Panel klimatyzacji jest prosty i przejrzysty. Regulacja temperatury i siły nawiewu odbywa się za pomocą dwóch pokręteł a źródło strumienia ustawia się za pomocą dedykowanych przycisków. W dolnej jego części znajdują się jeszcze przyciski służące do podgrzewania foteli przednich, kierownicy oraz przedniej szyby. Pod panelem klimatyzacji usytuowano dwa porty usb oraz przyciski wyłączające czujniki parkowania, system start&stop oraz system kontroli trakcji TCS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Forda EcoSport z Pakietem ST-Line charakteryzuje się między innymi spłaszczoną kierownicą w dolnej części, przeszyciami boczków foteli, lewarka zmiany biegów oraz dywaników czerwoną nitką. Jak przystało na sportowy pakiet nie zabrakło również nakładek na pedały wykonanych ze stali. Spasowanie materiałów użytych we wnętrzu jest na przyzwoitym poziomie, choć jakość co poniektórych z nich mogła by być lepsza. Najważniejsze jest to, że pomimo zastosowania stosunkowo twardych plastików we wnętrzu nic nie trzeszczy. Kabina Forda EcoSport jest przestronna, nie brakuje miejsca dla kierowcy oraz pasażera zasiadającego z przodu. Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to już nie jest tak wesoło, aczkolwiek przy ustawionym fotelu kierowcy pod mój wzrost 185cm, byłem w stanie zasiąść po tej samej stronie na kanapie w drugim rzędzie. Na co na pewno nie można narzekać we wnętrzu Forda to ilość miejsca nad głową, jest jej pod dostatkiem . Fotele EcoSporta są wygodne, aczkolwiek nie posiadają dużego zakresu regulacji. Poza standardowymi opcjami ustawień, zabrakło takich możliwości jak wydłużenie siedziska. Niestety ich minusem jest słabe trzymanie boczne. Według mnie pozycja za kierownicą jest zbyt wysoka i to nawet pomimo maksymalnego obniżonego fotela. Można poczuć się niczym jak na tronie.  Kierownica dobrze leży w dłoniach i jest przyjemna w dotyku , posiada manualną regulacje w dwóch płaszczyznach. Tylna kanapa dzielona jest w układzie 60/40 ale w tym zabrakło udogodnienia dla jej pasażerów w postaci podłokietnika z cupholderami. Widoczność w pojeździe jest dobra a to głównie za sprawą obszernie przeszklonej kabiny. Bagażnik Forda nie jest duży bo posiada tylko 356l do rolety, a przy złożonych fotelach pojemność zwiększa się do 1238l.

Ford EcoSport – Wyposażenie

REKLAMA

Ford EcoSport jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia Trend, Navi Edition,Titanium, ST-Line, ST-Line Black. Najtańsza i podstawowa wersja Trend wyposażona jest w klimatyzację manualną, stalowe obręcze kół z kołpakami, lusterka boczne - sterowane i podgrzewane elektrycznie, z kierunkowskazami, przedni i tylny zderzak - lakierowany w kolorze nadwozia, przednie światła przeciwmgielne, dach lakierowany w kolorze nadwozia, reflektory halogenowe projekcyjne, ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, czujniki parkowania z tyłu (opcja dostępna także z kamerą ułatwiającą parkowanie tyłem), chłodzony schowek podręczny przed pasażerem, Ford MyKey -funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia  prędkości i głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi, przednie fotele z tapicerką metariałową Dwell w ciemnej tonacji, radio MyConnection - wyświetlacz kolorowy 4.2", zestaw głośnomówiący z Bluetooth®, 2xUSB, 6 głośników, funkcja wzywania pomocy, 4.2 calowy monochromatyczny wyświetlacz na tablicy zegarów, system Auto-Start-Stop  . Ponadto nawet najbiedniejsza wersja posiada pełen pakiet systemów bezpieczeństwa takich jak Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC),układ kontroli trakcji (TA), układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA),układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA), światła awaryjnego hamowania - włączające się automatycznie w momencie gwałtownego hamowania, poduszki powietrzne poduszki czołowe kierowcy i pasażera z przodu, poduszki powietrzne - poduszka kolanowa dla kierowcy, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS),ISOFIX z top-tether - system bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w 2 rzędzie. Lista dodatków, którymi można doposażyć tę wersję jest znikoma i zawiera tylko obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 16 cali, kolorze grafitowym, dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, oświetlenie przestrzeni bagażowej.                                               

Testowany egzemplarz skonfigurowany był w topowej odmianie ST-Line. Wersję tę w standardzie wyróżniał pakiet stylistycznym ST-Line, który między innymi zawiera przedni, tylny zderzak oraz tylny spojler - w stylizacji ST-Line, lakierowany w kolorze nadwozia, felgi 17 calowe w kolorze szarym (nasz egzemplarz posiadał opcjonalne czarne felgi w rozmiarze 18 cali), górna krata wlotu powietrza z wykończeniem w kolorze czarnym, tylne światła - z obudowami w stylizacji ST-Line. Wnętrze wyróżniały czerwone przeszycia, które znajdowały się na skórzanej tapicerce (Miko Dinamica) , 3-ramiennej kierownicy, która wykończona była dodatkowo perforowaną skórą, uchwycie dźwigni hamulca ręcznego, oraz welurowych dywanikach z przodu i z tyłu. Nie zabrakło również innych sportowych smaczków w postaci nakładek na pedały czy progów w stylizacji ST-Line wykonanych ze stali nierdzewnej. Ponadto topowa odmiana St-Line zawiera Tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, Pakiet Ambient Lighting zawierający  nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED, wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie z czujnikiem deszczu, reflektory  automatyczne z czujnikiem zmierzchu, kolorowy wyświetlacz o rozmiarze 4.2 cala, który usytuowany jest na tablicy zegarów. Ford EcoSport ST-Line w standardzie wyposażony jest w Radioodtwarzacz Ford SYNC 3 z dotykowym 6.5 calowym kolorowym wyświetlaczem , AppLink, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim i funkcją wzywania pomocy, 6 głośników, gniazda: 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy. W zamian tego zestawu wymienionego powyżej - samochód opcjonalnie można doposażyć o system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 3 z tunerem DAB+ i B&O Play, zawierający  mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim, TMC (informacja o ruchu drogowym) i posiadający 8 calowy dotykowy i  kolorowy ekran oraz nagłośnienie B&O Play ze wzmacniaczem o mocy 675 W,  zestawem 9 głośników i subwooferem). Dla kolekcjonerów i wielbicieli odtwarzania dźwięków z płyt CD jest  możliwość doposażenia auta o odtwarzacz CD, który znajduje się nad schowkiem przed pasażerem. Dodatkowo za dopłatą wersję ST-Line można jeszcze wzbogacić miedzy innymi o Ford KeyFree - system centralnego zamka z kluczem elektronicznym (umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka), okno dachowe  otwierane elektrycznie, podgrzewaną kierownice i fotele przednie, Blind Spot Information (BLIS) z Cross Traffic Alert (CTA) - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony (zasięg 40m), podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, reflektory biksenonowe, podgrzewaną przednią szybę,  czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem. Nasza „testówka” wyposażona była we wszystkie wyżej wymienione dodatki poza nawigacją.                                 

                                                                         

W wersji Navi Edition oraz Titanium istnieje także możliwość doposażenie Forda EcoSport o pełnowymiarowe dojazdowe koło zapasowe - z obręczą stalową 16", mocowane na tylnych drzwiach w obudowie lakierowanej w kolorze nadwozia.

Ford EcoSport - Układ Napędowy

REKLAMA

W Fordzie EcoSport dostępnych jest pięć jednostek napędowych w tym trzy benzyniaki EcoBoost  o mocy (100, 125 i 140 koni mechanicznych) oraz dwa diesle 1.5 TDCI o mocy 100 i 125 koni. Każdy z silników połączony jest z sześciobiegową przekładnią manualną, natomiast sześciostopniowy automat może pojawić się jedynie z silnikiem benzynowym o mocy 125km. W podstawie Ford EcoSport posiada napęd przekazywany na przednią oś, natomiast napęd na cztery koła (AWD), dostępny jest tylko z silnikiem 1.5 TDCI (125km).                                                                                                                                

Testowany egzemplarz posiadał najmocniejszą benzynową odmianę 1.0 EcoBoost o mocy 140 koni mechanicznych, sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz napęd na koła przednie. Pomimo, że jest to najmocniejsza jednostka oferowana w tym modelu, to na papierze według danych technicznych wypada słabo bo 11.8 sekundy do 100km/h i prędkość maksymalna w okolicach 188km/h to wynik godny zawalidrogi. Niemniej jednak w praktyce wygląda to dużo lepiej. Samochód do prędkości zgodnych z przepisami w mieście przyspiesza błyskawicznie, dzięki czemu uzyskanie „pole position” niemalże na każdych światłach nie jest problemem. Auto jest żwawe, pozwala na zwinną i skuteczną walkę z zatłoczonymi ulicami miast. O ile w mieście ta moc jest wystarczająca to na trasie nie jest już tak kolorowo. W Fordzie przy wyższych prędkościach ewidentnie brakuje mocy i wyprzedzanie tira na autostradzie może skutkować zblokowaniem lewego pasa na dłuższą chwilę. Na plus zasługuje sześciobiegowa skrzynia biegów. Skok lewarka mógłby być krótszy ale nie ma co narzekać bo biegi wchodzą gładko i płynnie. Zastosowanie 6 biegu, pozwala po rozpędzeniu do prędkości autostradowych podróżować bez przesadnego ryku silnika. A Jeśli już o dźwięku silnika mowa to trzy cylindrowa jednostka wydobywa przyjemne dla ucha pomruk, prowokując do częstszego wciskania gazu. Nie ma co ukrywać samochód stworzony został przede wszystkim do miasta a nie do pokonywania długodystansowych tras.  Jeśli chodzi o spalanie to jest nienajgorzej, bo samochód średnio zadowala się 8 litrami paliwa w trybie mieszanym, co jak na tak mały silnik, który wymaga ostrzejszego traktowania dla osiągnięcia oczekiwanej dynamiki jest niezłym rezultatem. Zbiornik paliwa pomieści 52 litry paliwa.


Ford EcoSport Prowadzenie

Właściwości jezdne Forda EcoSport zasługują na pochwalę. Inżynierowie Forda dołożyli wszelkich starań aby samochód świetnie się prowadził. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie. Działa precyzyjnie i szybko reaguje na ruchy kierownicą. Zawieszenie jest sztywne, ale dobrze wybiera nierówności. Wysoko umieszczony środek ciężkości sprawia, że samochód potrafi delikatnie wychylać się na zakrętach, a szybki start spod świateł powoduje dziwne uczucie „unoszenia przodu”. Podobnie sprawa wygląda w czasie mocnego hamowania, przód ma tendencje do nurkowania. Do tego trzeba się już przyzwyczaić bo to już chyba norma w tego typu samochodach. Układ hamulcowy działa bez zastrzeżeń. Siła hamowania jest odpowiednia dla masy pojazdu. W odróżnieniu od tradycyjnych, większych pojazdów typu SUV, nowy Ford EcoSport ma bardzo mały promień skrętu: 10,6 m od krawężnika do krawężnika. Dzięki temu zawracanie na ruchliwej ulicy odbywa się szybko i sprawnie.

Ford EcoSport – Cena

Cena Forda EcoSport startuje od 58 650zł za podstawową wersję Trend z silnikiem 1.0 Ecoboost (100km), manulną sześciobiegową skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Najdroższa konfiguracja ST-Line z silnikiem 1.5 TDCI (125km), napędem na cztery koła i sześciobiegową manualną skrzynią biegów kosztuje 94 050zł. Testowany egzemplarz posiadał silniki 1.0 (140km), manualną sześciobiegową skrzynię, napęd na koła przednie i skonfigurowany był w werjsi ST-Line i posiadał niemal pełne wyposażenie dodatkowe. Tak doposażony model konfigurator wycenił na ok. 106 000zł.

Podsumowanie Ford EcoSport

Ford EcoSport to bardzo udany samochód. Przekonuje do siebie przede wszystkim dobrymi właściwościami jezdnymi, bo zastosowano w nim świetną skrzynię biegów, precyzyjny układ kierowniczy i dobre zawieszenie, a to wszystko dopełnia 140 konny zrywny silnik. EcoSport stworzony został przede wszystkim dla osób, które szukają samochodu do codziennych przepraw przez trudności miejskiej dżungli, a w tym przypadku sprawuje się znakomicie.

Silnik/Wersja

Trend

Navi Edition

Titanium

ST-Line

1.0 EcoBoost - 100 KM, M6, FWD

58 650zł

68 650zł

72 650zł

75 650zł

1.0 EcoBoost - 125 KM,M6,FWD

63 700zł

72 650zł

76 650zł

79 650zł

1.0 EcoBoost - 125 KM,A6,FWD

_

79 850zł

83 850zł

86 850zł

1.0 EcoBoost - 140 KM,M6,FWD

_

_

79 050zł

82 050zł

1.5 TDCi - 100 KM,M6,FWD

_

75 850zł

79 850zł

82 850zł

1.5 EcoBlue - 125 KM,M6,FWD

_

79 850zł

83 850zł

86 850zł

1.5 EcoBlue - 125 KM,M6,AWD

_

87 050zł

91 050zł

94 050zł

Silnik

1.0 EcoBoost

Pojemność silnika

998ccm

Rodzaj paliwa

benzyna

Moc maksymalna przy obrotach (KM/rpm)

140/6300

Maks moment obrotowy (Nm/rpm)

180/1500-5000

Prędkość maksymalna

185km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,2s

Skrzynia biegów

M6

Napęd

FWD

Zbiornik paliwa

52l

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie)

6,3/4,9/5,4

Długość

4096mm

Szerokość całkowita bez lusterek

1765mm

Wysokość

1653mm

Rozstaw osi

2519mm

Masa własna

1285kg

Pojemność bagażnika

356l

FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
FORD Ecosport
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA