REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai: bestseller po liftingu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Nissan odświeżył model Qashqai nie biorąc sobie do serca powiedzenia, że lepsze jest wrogiem dobrego. I dobrze, bo spoglądając na sylwetkę Qashqaia po liftingu można stwierdzić, że przeprowadzone zmiany to jak postawienie kropki nad „i”.

Nissan Qashqai sprzed face liftingu królował w rankingach sprzedaży, mimo że wielu kierowców zarzucało mu niezgrabną sylwetkę oceniając, że lepiej jeździ niż wygląda. Wydaje się, że producent wziął sobie do serca te opinie i zmodernizował wygląd swojego bestsellera na tyle, że trzeba by być wybitnym malkontentem, żeby stwierdzić że bryła Qashqaia jest niezgrabna.

REKLAMA

REKLAMA

Delikatny makijaż

Modyfikacje objęły głównie przednie i tylne lampy, maskę oraz zderzaki. To wystarczyło, żeby Qashqai wyglądał lepiej. We wnętrzu nieznacznie zmieniono wygląd tablicy przyrządów – dodano srebrne obwódki „zegarów”, a pomiędzy nimi umieszczono prostokątny wyświetlacz komputera pokładowego.

Zmiany nie objęły natomiast przestronności przedziału pasażerskiego oraz jakości materiałów wykończeniowych. Dlatego w Qashqai’u miejsca nadal jest pod dostatkiem i to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Kierowca ma zapewnioną bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, a przedział bagażowy ma objętość 410/1515 litrów.
Pod maską testowanego przez nas Nissana pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 150 KM. Jest to najmocniejsza jednostka w gamie silnikowej Qashqaia. Sercem najmocniejszej wersji benzynowej jest dwulitrowy motor o mocy 140 KM. 

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan Qashqai

REKLAMA

Qashqai’em z najmocniejszym dieslem pod maską i manualną przekładnią jeździ się bardzo przyjemnie. Jedyną wadą jednostki napędowej jest zbyt głośna praca w górnym zakresie obrotów. Dużą zaletą natomiast jest elastyczność. Kierowca docenia tę cechę silnika Nissana zarówno podczas jazdy po mieście – kiedy nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów – oraz podczas jazdy z wyższymi prędkościami w trasie, gdy duża elastyczność ułatwia wyprzedzanie.
Nie można nic zarzucić dynamice auta. Podróż z kompletem pasażerów i bagażami nie będzie uciążliwa. Według danych producenta Qashqai rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Peugeot RCZ: TT po francusku

Nie najgorzej biorąc pod uwagę wagę pojazdu (1568 kg) oraz tryb napędu 4x4 plasuje się Nissan pod względem zużycia paliwa. Wyniki około 8 l/100 km w ruchu miejskim i 6,2 l/100 km podczas dość dynamicznej jazdy w trasie są bardzo przyzwoite.
Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Nie jest przy tym zbyt miękkie. 

Czy to się opłaca?

Zerkając w cennik Nissana trudno nie oprzeć się wrażeniu, że wybór testowanego egzemplarza to trochę „przeinwestowanie”. Tym bardziej, że opcja napędu 4x4 kosztuje 8 tysięcy złotych, a o 10 KM słabszą jednostkę benzynową z takim samym wyposażeniem można nabyć o 9 tysięcy złotych taniej.

We wnęce koła zapasowego Nissana Qashqai'a wygospodarowano miejsce na subwoofer. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnika Qashqai'a ma dość regularne kształty. Póg załadunku jest wysoki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Nissana Qashqai'a siedzi się wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy jest wygodny, ale siedzisko trochę za krótkie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pomiędzy "zegarami" Nissana Qashqai'a znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego.Fot. Moto.wieszjak.pl
Wyświetlacz nawigacji na konsoli centralnej umieszczony jest zbyt nisko. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zmiany stylizacyjne dodaly uroku Nissanowi Qashqai'owi. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części Qashqai'a zmiany objęły głównie lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Nissan Qashqai prezentuje się całkiem zgrabnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA