REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai: bestseller po liftingu

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Nissan odświeżył model Qashqai nie biorąc sobie do serca powiedzenia, że lepsze jest wrogiem dobrego. I dobrze, bo spoglądając na sylwetkę Qashqaia po liftingu można stwierdzić, że przeprowadzone zmiany to jak postawienie kropki nad „i”.

Nissan Qashqai sprzed face liftingu królował w rankingach sprzedaży, mimo że wielu kierowców zarzucało mu niezgrabną sylwetkę oceniając, że lepiej jeździ niż wygląda. Wydaje się, że producent wziął sobie do serca te opinie i zmodernizował wygląd swojego bestsellera na tyle, że trzeba by być wybitnym malkontentem, żeby stwierdzić że bryła Qashqaia jest niezgrabna.

REKLAMA

REKLAMA

Delikatny makijaż

Modyfikacje objęły głównie przednie i tylne lampy, maskę oraz zderzaki. To wystarczyło, żeby Qashqai wyglądał lepiej. We wnętrzu nieznacznie zmieniono wygląd tablicy przyrządów – dodano srebrne obwódki „zegarów”, a pomiędzy nimi umieszczono prostokątny wyświetlacz komputera pokładowego.

Zmiany nie objęły natomiast przestronności przedziału pasażerskiego oraz jakości materiałów wykończeniowych. Dlatego w Qashqai’u miejsca nadal jest pod dostatkiem i to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Kierowca ma zapewnioną bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, a przedział bagażowy ma objętość 410/1515 litrów.
Pod maską testowanego przez nas Nissana pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 150 KM. Jest to najmocniejsza jednostka w gamie silnikowej Qashqaia. Sercem najmocniejszej wersji benzynowej jest dwulitrowy motor o mocy 140 KM. 

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan Qashqai

REKLAMA

Qashqai’em z najmocniejszym dieslem pod maską i manualną przekładnią jeździ się bardzo przyjemnie. Jedyną wadą jednostki napędowej jest zbyt głośna praca w górnym zakresie obrotów. Dużą zaletą natomiast jest elastyczność. Kierowca docenia tę cechę silnika Nissana zarówno podczas jazdy po mieście – kiedy nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów – oraz podczas jazdy z wyższymi prędkościami w trasie, gdy duża elastyczność ułatwia wyprzedzanie.
Nie można nic zarzucić dynamice auta. Podróż z kompletem pasażerów i bagażami nie będzie uciążliwa. Według danych producenta Qashqai rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Peugeot RCZ: TT po francusku

Nie najgorzej biorąc pod uwagę wagę pojazdu (1568 kg) oraz tryb napędu 4x4 plasuje się Nissan pod względem zużycia paliwa. Wyniki około 8 l/100 km w ruchu miejskim i 6,2 l/100 km podczas dość dynamicznej jazdy w trasie są bardzo przyzwoite.
Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Nie jest przy tym zbyt miękkie. 

Czy to się opłaca?

Zerkając w cennik Nissana trudno nie oprzeć się wrażeniu, że wybór testowanego egzemplarza to trochę „przeinwestowanie”. Tym bardziej, że opcja napędu 4x4 kosztuje 8 tysięcy złotych, a o 10 KM słabszą jednostkę benzynową z takim samym wyposażeniem można nabyć o 9 tysięcy złotych taniej.

We wnęce koła zapasowego Nissana Qashqai'a wygospodarowano miejsce na subwoofer. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnika Qashqai'a ma dość regularne kształty. Póg załadunku jest wysoki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Nissana Qashqai'a siedzi się wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy jest wygodny, ale siedzisko trochę za krótkie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pomiędzy "zegarami" Nissana Qashqai'a znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego.Fot. Moto.wieszjak.pl
Wyświetlacz nawigacji na konsoli centralnej umieszczony jest zbyt nisko. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zmiany stylizacyjne dodaly uroku Nissanowi Qashqai'owi. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części Qashqai'a zmiany objęły głównie lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Nissan Qashqai prezentuje się całkiem zgrabnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA