REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai: bestseller po liftingu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Nissan odświeżył model Qashqai nie biorąc sobie do serca powiedzenia, że lepsze jest wrogiem dobrego. I dobrze, bo spoglądając na sylwetkę Qashqaia po liftingu można stwierdzić, że przeprowadzone zmiany to jak postawienie kropki nad „i”.

Nissan Qashqai sprzed face liftingu królował w rankingach sprzedaży, mimo że wielu kierowców zarzucało mu niezgrabną sylwetkę oceniając, że lepiej jeździ niż wygląda. Wydaje się, że producent wziął sobie do serca te opinie i zmodernizował wygląd swojego bestsellera na tyle, że trzeba by być wybitnym malkontentem, żeby stwierdzić że bryła Qashqaia jest niezgrabna.

REKLAMA

Delikatny makijaż

REKLAMA

Modyfikacje objęły głównie przednie i tylne lampy, maskę oraz zderzaki. To wystarczyło, żeby Qashqai wyglądał lepiej. We wnętrzu nieznacznie zmieniono wygląd tablicy przyrządów – dodano srebrne obwódki „zegarów”, a pomiędzy nimi umieszczono prostokątny wyświetlacz komputera pokładowego.

Zmiany nie objęły natomiast przestronności przedziału pasażerskiego oraz jakości materiałów wykończeniowych. Dlatego w Qashqai’u miejsca nadal jest pod dostatkiem i to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Kierowca ma zapewnioną bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, a przedział bagażowy ma objętość 410/1515 litrów.
Pod maską testowanego przez nas Nissana pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 150 KM. Jest to najmocniejsza jednostka w gamie silnikowej Qashqaia. Sercem najmocniejszej wersji benzynowej jest dwulitrowy motor o mocy 140 KM. 

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan Qashqai

Qashqai’em z najmocniejszym dieslem pod maską i manualną przekładnią jeździ się bardzo przyjemnie. Jedyną wadą jednostki napędowej jest zbyt głośna praca w górnym zakresie obrotów. Dużą zaletą natomiast jest elastyczność. Kierowca docenia tę cechę silnika Nissana zarówno podczas jazdy po mieście – kiedy nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów – oraz podczas jazdy z wyższymi prędkościami w trasie, gdy duża elastyczność ułatwia wyprzedzanie.
Nie można nic zarzucić dynamice auta. Podróż z kompletem pasażerów i bagażami nie będzie uciążliwa. Według danych producenta Qashqai rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Peugeot RCZ: TT po francusku

Nie najgorzej biorąc pod uwagę wagę pojazdu (1568 kg) oraz tryb napędu 4x4 plasuje się Nissan pod względem zużycia paliwa. Wyniki około 8 l/100 km w ruchu miejskim i 6,2 l/100 km podczas dość dynamicznej jazdy w trasie są bardzo przyzwoite.
Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Nie jest przy tym zbyt miękkie. 

Czy to się opłaca?

Zerkając w cennik Nissana trudno nie oprzeć się wrażeniu, że wybór testowanego egzemplarza to trochę „przeinwestowanie”. Tym bardziej, że opcja napędu 4x4 kosztuje 8 tysięcy złotych, a o 10 KM słabszą jednostkę benzynową z takim samym wyposażeniem można nabyć o 9 tysięcy złotych taniej.

We wnęce koła zapasowego Nissana Qashqai'a wygospodarowano miejsce na subwoofer. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnika Qashqai'a ma dość regularne kształty. Póg załadunku jest wysoki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Nissana Qashqai'a siedzi się wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy jest wygodny, ale siedzisko trochę za krótkie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pomiędzy "zegarami" Nissana Qashqai'a znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego.Fot. Moto.wieszjak.pl
Wyświetlacz nawigacji na konsoli centralnej umieszczony jest zbyt nisko. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zmiany stylizacyjne dodaly uroku Nissanowi Qashqai'owi. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części Qashqai'a zmiany objęły głównie lampy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Nissan Qashqai prezentuje się całkiem zgrabnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA