REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Lipiec 2011

Mazda MX-5 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda MX-5 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce.

Poniżej znajduje się lista testowanych w tym miesiącu aut, z której wybieraliśmy zwycięzców w kategorii Serce i Rozum. Każdy z redaktorów mógł oddać jeden głos na jedno auto w danej kategorii. Oto lista aut testowanych w Lipcu 2011 roku.

REKLAMA

Zobacz test: Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Zobacz test: Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Zobacz test: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Zobacz test: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz test: Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

Zobacz test: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Zobacz test: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Zobacz test: Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Zobacz test: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Wyniki:

Rozum: Mazda6

Glosowanie:

Tomek: Citroen C4

Marcin: Mazda6

Kuba: Mazda6

Mateusz:Skoda Octavia

Tomasz Korniejew: Citroen C4. Za wszystko – rozsądną cenę, dokładność wykończenia, komfort jazdy, urodę i praktyczność.

REKLAMA

Marcin Kalinowski: Mazda6. Jeśli szukamy szybkiego auta w segmencie D, Mazda 6 Sport z 2,2 litrowym dieslem o mocy 180 koni mechanicznych jest doskonałym wyborem. Szybka, niezwykle oszczędna (7,5 litra w mieście!), a przy tym również bardzo efektowna wizualnie... a także duża i wygodna. Czyli to, co rozum lubi najbardziej. Nawet cena zakupu wypada lepiej niż u konkurencji.

Jakub Tujaka: Mazda6 wygrywa w tej kategorii dzięki oszczędnemu silnikowi diesla. Pomimo dużej pojemności bez większego wysiłku na trasie można osiągnąć średnio poniżej 6 litrów na 100 kilometrów. Oprócz oszczędności silnik oferuje także niezłe osiągi, 180 KM zapewnia zapas mocy. Wygląd i sposób, w jaki Mazda się prowadzi to kolejne pozycje z listy zalet tego auta.

Mateusz Szymański: Skoda Octavia. Wybór w kategorii rozum, przede wszystkim za ofertę cenową (43 tys zł!), pada na doskonale znaną Skodę Octavię Tour. Nie mogę jednak pominąć Citroena C4: to auto, które ma potencjał aby sporo namieszać w klasie kompaktów. Nie odstępuje najmocniejszych rywali ani o krok, dobrze jeździ, wnętrze jest wykonane na naprawdę wysokim poziomie a rozmiar bagażnika może zawstydzić konkurentów. Nowy C4 niczego nie udaje i wreszcie nie jest przekombinowany. To po prostu bardzo dobry kompakt, a za niezłe pieniądze otrzymujemy oszczędnego i dynamicznie jeżdżącego diesla.

Serce: Mazda MX-5

Głosowanie:

Tomek: Mazda MX-5

Marcin: Citroen C4

Kuba: Mazda MX-5

Mateusz: Mazda6

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Mazda MX-5 lub Polo Cross. W zależności od zasobności portfela. Dlaczego Mazda MX-5 nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. Mocny silnik, napęd na tylną oś i świetne prowadzenie dają dużą frajdę z jazdy. A czemu Polo w wersji Cross? Przede wszystkim za niebanalny styl.

Marcin Kalinowski: Citroen C4. W porównaniu z poprzednią C4-ką skok jakościowy jest oszałamiający. Co prawda nie wygląda tak efektownie jak poprzedniczka, ale nadal jest to auto zwracające na ulicy uwagę. Sednem sprawy jest jednak to, jak się nią jeździ. Nie wiem, czy istnieje drugi taki kompakt, który oferuje taki poziom komfortu i świętego spokoju na drodze. C4ka nie sili się na sztuczną "sportowość", jest po prostu komfortowa,  wygodna i tyle. Tym podbiła moje serce.

Jakub Tujaka: Mazda MX-5. Kolejna kategoria, w której w tym miesiącu zwycięża Mazda. Auto od lat zdobywa serca klientów na całym świecie. Lekkie i mocne tylnonapędowe auto ze składanym dachem daje dużo przyjemności z jazdy.

Mateusz Szymański: Serce skłania się ku MX-5, wybieram jednak Mazdę 6. Dlaczego? Z banalnej przyczyny: MX-5 jest dla mnie po prostu zbyt mała. A "szóstka" przy znacznie większych rozmiarach nie straciła nic ze sportowego ducha mniejszego modelu. Do tego rewelacyjnie wygląda, a 2.2 litrowy diesel o mocy 180 KM odpycha auto z taką siłą, że naprawdę nie chce się z niego wysiadać. To sprawia, że jestem nawet w stanie przełknąć przeciętną jakość wnętrza. Mazda 6 to jeden z tych samochodów, którymi po prostu chce się jeździć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA