REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest drift samochodem?

Daniel Duda, STAG Rally Team
Daniel Duda, STAG Rally Team
Rafał Kurek
Stag

REKLAMA

REKLAMA

Drifting to dyscyplina sportowa, która polega na jeździe bokiem w kontrolowanym poślizgu. Jej początki sięgają lat 60. ubiegłego wieku. Co ciekawe w świecie driftingu coraz śmielej poczynają sobie Polacy.

Początki zawodów driftingowych sięgają lat 60., kiedy to po raz pierwszy odbyły się na górzystych terenach japońskiej miejscowości Nagano. Z początku nazywane były one „jazdą na krawędzi”, gdyż dyscyplina ta stanowiła nielegalną formę rozrywki kierowców żądnych adrenaliny. Z czasem przerodziła się w mistrzostwa rozgrywane na arenie międzynarodowej, w której zawodnicy walczą o uznanie jurorów i kibiców z całego świata.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Kto ma pierwszeństwo, gdy jezdnia się zwęża?

Co to jest drifting?

Drifting stanowi dyscyplinę sportową polegająca na umiejętnej jeździe bokiem w kontrolowanym poślizgu. Zawodnicy konkurują ze sobą odpowiednio przygotowanymi do tego samochodami osobowymi z napędem na tylne koła oraz, co ważne, silnikami bez określonych limitów mocy, sięgającej nawet 800 KM. Zawody odbywają się na zamkniętych obiektach, takich jak m.in. tory wyścigowe czy specjalnie przygotowane do tego stadiony, lotniska, place.

Z każdym rokiem drifting staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową także w Polsce. Świadczy o tym rosnące zainteresowanie kibiców oraz zaawansowany poziom jazdy polskich zawodników. O tym, jak osiągnąć sukces w tej dyscyplinie sportu mówi Kamil Dzierbicki, zawodnik STAG Rally Team, który w tegorocznym sezonie zajął 5. miejsce w klasie PRO Driftingowych Mistrzostw Polski oraz 10. w klasyfikacji generalnej Drift Open Polish Drift Series.

REKLAMA

Kamil Dzierbicki, STAG Rally Team

Stag

–  W driftingu najważniejsze jest wyznaczenie celu i konsekwentne dążenie do jego realizacji. Nie wolno poddawać się, nawet jeśli wyniki nie są zadawalające. Zwycięstwo to nie kwestia sprzętu, ale talentu i doświadczenia, czyli nabytych umiejętności. W tym roku udowodniłem, że na torze nie liczy się wiek, ale determinacja i ciężka praca. Chociaż mam 18 lat, a w zawodach startuję od 2013 roku, zdobyłem wyniki, z których jestem bardzo zadowolony. W przyszłym roku po raz kolejny zawalczę o wysokie miejsce na podium.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co liczy się w driftingu?

Drifting wymaga od zawodników wielu miesięcy ciężkich przygotowań, których efekty przekładają się na wyniki osiągane w rozgrywkach.  W tej widowiskowej technice jazdy liczy się bowiem nie czas, ale dynamika, spektakularność oraz linia przejazdu. Zadaniem uczestników jest więc wykonanie określonej liczby okrążeń w sposób, który zachwyci jurorów oraz obecnych podczas wydarzenia kibiców. Ci, którzy spełnią te wymagające kryteria, mogą liczyć na świetne wyniki.

Zobacz też: Nowe stawki akcyzowe od aut już w 2017 roku?

Widowiskowy drift to nie tylko „palenie gumy”, ale przede wszystkim umiejętności kierowcy. Na wysokie wyniki w klasyfikacji generalnej należy ciężko pracować przez cały rok. Tor wyścigowy to nie miejsce na pomyłki i niedociągnięcia, trzeba być skupionym i realizować założony cel – mówi Daniel Duda ze STAG Rally Team, zdobywca 27. miejsca w klasie CHALLANGE Driftingowych Mistrzostw Polski oraz 32. w klasyfikacji generalnej Drift Open Polish Drift Series.

Tegoroczny sezon driftingowy właśnie się zakończył. Pierwsze zawody miały miejsce w maju, ostatnie – w październiku. Ci, którzy jeszcze nie mieli okazji obserwować zmagań kierowców na żywo, powinni nadrobić zaległości w kolejnym roku. Gwarantujemy, że czekają ich ogromne sportowe emocje!

Źródło: Materiały prasowe AC S.A.

Kamil Dzierbicki, STAG Rally Team
Rafał Kurek
Stag
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA