REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest drift samochodem?

Subskrybuj nas na Youtube
Daniel Duda, STAG Rally Team
Daniel Duda, STAG Rally Team
Rafał Kurek
Stag

REKLAMA

REKLAMA

Drifting to dyscyplina sportowa, która polega na jeździe bokiem w kontrolowanym poślizgu. Jej początki sięgają lat 60. ubiegłego wieku. Co ciekawe w świecie driftingu coraz śmielej poczynają sobie Polacy.

Początki zawodów driftingowych sięgają lat 60., kiedy to po raz pierwszy odbyły się na górzystych terenach japońskiej miejscowości Nagano. Z początku nazywane były one „jazdą na krawędzi”, gdyż dyscyplina ta stanowiła nielegalną formę rozrywki kierowców żądnych adrenaliny. Z czasem przerodziła się w mistrzostwa rozgrywane na arenie międzynarodowej, w której zawodnicy walczą o uznanie jurorów i kibiców z całego świata.

REKLAMA

Zobacz też: Kto ma pierwszeństwo, gdy jezdnia się zwęża?

Co to jest drifting?

REKLAMA

Drifting stanowi dyscyplinę sportową polegająca na umiejętnej jeździe bokiem w kontrolowanym poślizgu. Zawodnicy konkurują ze sobą odpowiednio przygotowanymi do tego samochodami osobowymi z napędem na tylne koła oraz, co ważne, silnikami bez określonych limitów mocy, sięgającej nawet 800 KM. Zawody odbywają się na zamkniętych obiektach, takich jak m.in. tory wyścigowe czy specjalnie przygotowane do tego stadiony, lotniska, place.

Z każdym rokiem drifting staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową także w Polsce. Świadczy o tym rosnące zainteresowanie kibiców oraz zaawansowany poziom jazdy polskich zawodników. O tym, jak osiągnąć sukces w tej dyscyplinie sportu mówi Kamil Dzierbicki, zawodnik STAG Rally Team, który w tegorocznym sezonie zajął 5. miejsce w klasie PRO Driftingowych Mistrzostw Polski oraz 10. w klasyfikacji generalnej Drift Open Polish Drift Series.

Kamil Dzierbicki, STAG Rally Team

Stag

–  W driftingu najważniejsze jest wyznaczenie celu i konsekwentne dążenie do jego realizacji. Nie wolno poddawać się, nawet jeśli wyniki nie są zadawalające. Zwycięstwo to nie kwestia sprzętu, ale talentu i doświadczenia, czyli nabytych umiejętności. W tym roku udowodniłem, że na torze nie liczy się wiek, ale determinacja i ciężka praca. Chociaż mam 18 lat, a w zawodach startuję od 2013 roku, zdobyłem wyniki, z których jestem bardzo zadowolony. W przyszłym roku po raz kolejny zawalczę o wysokie miejsce na podium.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co liczy się w driftingu?

Drifting wymaga od zawodników wielu miesięcy ciężkich przygotowań, których efekty przekładają się na wyniki osiągane w rozgrywkach.  W tej widowiskowej technice jazdy liczy się bowiem nie czas, ale dynamika, spektakularność oraz linia przejazdu. Zadaniem uczestników jest więc wykonanie określonej liczby okrążeń w sposób, który zachwyci jurorów oraz obecnych podczas wydarzenia kibiców. Ci, którzy spełnią te wymagające kryteria, mogą liczyć na świetne wyniki.

Zobacz też: Nowe stawki akcyzowe od aut już w 2017 roku?

REKLAMA

Widowiskowy drift to nie tylko „palenie gumy”, ale przede wszystkim umiejętności kierowcy. Na wysokie wyniki w klasyfikacji generalnej należy ciężko pracować przez cały rok. Tor wyścigowy to nie miejsce na pomyłki i niedociągnięcia, trzeba być skupionym i realizować założony cel – mówi Daniel Duda ze STAG Rally Team, zdobywca 27. miejsca w klasie CHALLANGE Driftingowych Mistrzostw Polski oraz 32. w klasyfikacji generalnej Drift Open Polish Drift Series.

Tegoroczny sezon driftingowy właśnie się zakończył. Pierwsze zawody miały miejsce w maju, ostatnie – w październiku. Ci, którzy jeszcze nie mieli okazji obserwować zmagań kierowców na żywo, powinni nadrobić zaległości w kolejnym roku. Gwarantujemy, że czekają ich ogromne sportowe emocje!

Źródło: Materiały prasowe AC S.A.

Kamil Dzierbicki, STAG Rally Team
Rafał Kurek
Stag
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA