Poślizg kontrolowany autem z napędem na tylną oś
REKLAMA
Nie jest przy tym konieczne pomaganie sobie hamulcem ręcznym, choć czasem przydaje się redukcja biegów dla zwiększenia momentu obrotowego kół napędzanych. Zerwanie przyczepności kół osi tylnej powoduje, że tył samochodu jest w wyniku działającej na niego siły odśrodkowej „wypychany” z zakrętu na zewnątrz.
REKLAMA
Jeżeli przednie koła nie utracą przyczepności, pokonywanie zakrętu tą techniką może być bardzo szybkie, a na dodatek zakręt może mieć bardzo mały promień, nawet znacznie mniejszy od promienia zawracania pojazdu w normalnych warunkach. Wyprowadzenie pojazdu z takiego poślizgu wymaga jednak sporo wolnego miejsca po zewnętrznej stronie łuku drogi.
Zobacz też: ASC - system kontroli trakcji
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.