REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto na minuty, kolizja i... co dalej? Sprawdźmy.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Auto na minuty, kolizja i... co dalej? Sprawdźmy.
Auto na minuty, kolizja i... co dalej? Sprawdźmy.
PANEK CarSharing

REKLAMA

REKLAMA

Auto na minuty, kolizja. Co to oznacza dla wynajmującego? Czy będzie musiał zapłacić za naprawę auta? Na te i inne pytania odpowiemy w materiale.

Wynajem na minuty a zdarzenie drogowe

Każdego roku na polskich drogach dochodzi nawet do 400 tys. kolizji. A tak duża skala zjawiska sprawia, że zdarzenie może dotyczyć np. samochodu na minuty, który wynajęliście. Co wtedy? Podstawą jest zachowanie spokoju. Kierowca powinien ocenić straty i udzielić pomocy ewentualnym poszkodowanym. Resztą zajmie się później.

REKLAMA

Auto na minuty, kolizja i... wina innego kierowcy.

W przypadku kolizji autem na minuty, w którym sprawcą jest inny kierujący, sprawa jest dość prosta. To z polisy OC jego pojazdu naprawione zostaną szkody. Wynajmujący nie ponosi zatem żadnej odpowiedzialności. Przy mniejszych szkodach wystarczyć może samo oświadczenie. Przy większych lub jakichkolwiek wątpliwościach warto wezwać na miejsce zdarzenia policję.

Auto na minuty, kolizja i... twoja wina.

Samochody wynajmowane na minuty są ubezpieczone. To dobra informacja. To jednak jeszcze nie oznacza, że wynajmujący może zrobić z nimi co chce i nie poniesie żadnej odpowiedzialności. Tak to nie działa. Odpowiedzialność określają regulaminy. A te wskazują m.in. na obowiązek poinformowania firmy o zdarzeniu w ciągu np. godziny od kolizji oraz wskazują górną granicę odpowiedzialności. Na ogół wynosi od tysiąca do 4 tys. zł.

Auto na minuty, kolizja. Kiedy kierowca zapłaci za całą szkodę?

Auto na minuty jest ubezpieczone. To jednak nie oznacza, że polisa zadziała w każdym przypadku. Firma carsharingowa ma możliwość ściągnięcia z wynajmującego pełnej wartości kosztu naprawy. Stanie się tak jednak w kilku przypadkach. Kiedy kierujący zapłaci za naprawę po kolizji autem na minuty?

  • Szkoda nastąpiła w wyniku działania umyślnego lub zaniechania albo niedbalstwa.
  • Rażąco naruszone zostały przepisy ruchu drogowego lub kierowca przekroczył dopuszczalną prędkość o 30 km/h.
  • Kierowca nie zgłosił zdarzenia.
  • Kierowca uciekł z miejsca zdarzenia.
  • Do szkody doszło w wyniku wprowadzania w pojeździe jakichkolwiek napraw czy czynności serwisowych.

Auto na minuty, kolizja. Jak się zachować?

Bez względu na fakt czy to kierowca auta na minuty jest sprawcą, czy ktoś inny, wynajmujący ma obowiązek poinformowania o zdarzeniu operatora sieci. Poza tym wynajmujący zostanie przez firmę poproszony o przesłanie oświadczenia, w którym wskaże sprawcę kolizji oraz poinformuje o jej przebiegu i okolicznościach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA