REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zlikwidować szkodę po stłuczce?

fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Procedury likwidacyjne po kolizji potrafią przysporzyć wielu problemów. Nie jest to łatwe dla osoby, która nigdy nie miała do czynienia z taką sytuacją.

Zdarzenie należy jak najszybciej zgłosić u ubezpieczyciela sprawcy. Można to zrobić przez telefon, musimy jedynie pozyskać numer szkody, którym będziemy posługiwać się w dalszym postępowaniu. Następnie trzeba osobiście stawić się w oddziale ubezpieczyciela, aby wypełnić niezbędne dokumenty. Jeśli nasze auto było holowane, warto mieć przy sobie paragon lub fakturę za tą usługę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Kolizja z winy nieubezpieczonego sprawcy?

Jeśli pojazd jest technicznie sprawny, polecamy już podczas zgłaszania szkody umówić się na oględziny i dokumentację uszkodzeń przez rzeczoznawcę tak, aby obie sprawy mieć za sobą przy okazji jednej wizyty w placówce towarzystwa ubezpieczeniowego. Jeżeli samochód jest unieruchomiony, musimy ustalić z ubezpieczycielem termin i adres oględzin. Nie powinniśmy rozpoczynać naprawy przed wizytą rzeczoznawcy, ponieważ może to skutkować komplikacjami przy ustalaniu należnej nam kwoty odszkodowania.

Naprawa

REKLAMA

Organizację naprawy możemy pozostawić firmie ubezpieczeniowej, wtedy ureguluje ona rachunek za naprawę bezpośrednio z warsztatem, jednak nie wszystkie placówki mają możliwość bezgotówkowej obsługi. To oznacza, że warsztat wybierze ubezpieczyciel. Możemy też zdecydować się na samodzielną likwidację szkody. Wtedy mamy zupełną dowolność w kwestii wyboru miejsca naprawy, a pieniądze powinny trafić do nas w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia szkody. Ubezpieczyciel może też ocenić, że koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Wtedy zazwyczaj otrzymamy odszkodowanie w wysokości 70% wartości naszego pojazdu, a pozostałe 30% możemy odzyskać jedynie sprzedając to, co pozostało po naszym aucie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Brak ważnego przeglądu technicznego a ubezpieczenie

Jeśli to my spowodowaliśmy kolizję, musimy niestety sami pokryć koszty holowania i naprawy lub skorzystać z polisy Assistance i Auto Casco, o ile takie wykupiliśmy. W przypadku polisy AC, procedura likwidowania szkody jest podobna, jak przy korzystaniu z polisy OC innego kierowcy. W takim przypadku jednak likwidujemy szkodę u naszego ubezpieczyciela.

Niewielu właścicieli aut wie, że oprócz odszkodowania przeznaczonego na naprawę auta, możemy domagać się również zwrotu różnicy w wartości naszego pojazdu sprzed stłuczki i po niej. Musimy jednak liczyć się z tym, że odzyskanie owej różnicy może być problematyczne i najpewniej będzie wymagało pomocy prawnika.

W przypadku uszkodzenia naszego auta w kolizji, gdy nie jesteśmy jej sprawcami lub wykupiliśmy polisę AC, należy nam się odszkodowanie. Wszelkie formalności warto załatwić jak najszybciej, odzyskamy wtedy sprawne auto lub pieniądze. Jeśli będziemy postępować zgodnie z procedurami, nie będziemy narażeni na dodatkowe problemy ani opóźnienia.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA