REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta
Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta
GITD
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu podzielił się z kierowcami nowym pomysłem. Jak donosi Gazeta Wrocławska, jednostka chciała ograniczyć prędkość na drodze wjazdowej do miasta. Na ul. Bolesława Krzywoustego i al. Jana III Sobieskiego w środę – 28 lutego miały się pojawić znaki B-33 pokazujące 50, a nie 70 km/h. To wzbudziło wściekłość kierowców.

REKLAMA

Nowe ograniczenie prędkości na wjeździe do Wrocławia. Kierowcy miażdżą pomysł

REKLAMA

Czemu mieszkańcom Wrocławia pomysł ZDiUM się nie spodobał? Powodów jest kilka. Po pierwsze mówimy o drodze wjazdowej do miasta. To kluczowa arteria, która, choć straciła status drogi krajowej, nadal decyduje o tym czy mieszkańcy okolicznych gmin dotrą np. do pracy. Ograniczenie dopuszczalnej prędkości oznacza zatem ograniczenie ruchu i większe korki.

Po drugie mówimy o drodze, która posiada dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami w każdym kierunku i ograniczoną ilością okolicznej infrastruktury dla pieszych (np. praktycznie nie ma przejść dla pieszych). Limitowanie prędkości do 50 km/h nie oznacza zatem poprawy bezpieczeństwa. Jest raczej pozbawione sensu i jedynie utrudni życie kierującym. Po trzecie skoro miasto chce ograniczać ruch pojazdów, w tym tych wjeżdżających do niego, powinno zacząć od początku. A początkiem jest sprawna komunikacja miejska. To tu lepiej poszukiwać rozwiązań, a nie w tworzeniu niezrozumiałych społecznie ograniczeń.

Pomysł ZDiUM wywołał wściekłość kierowców. Ci nie chcieli jednak bezczynnie czekać na wdrożenie nowych rozwiązań. Zebrali się, przygotowali petycję i zaczęli zbierać pod nią podpisy. Tych było w sumie 1000. Petycja straciła jednak ważność. Miasto wycofało się bowiem ze zmian. Ograniczenia prędkości do 50 km/h na wjeździe do Wrocławia zatem nie będzie.

Zamiast niższego ograniczenia ITD postawia OPP

We wtorek – 27 lutego ZDiUM we Wrocławiu poinformowało w oficjalnym komunikacie, że wycofuje się z pomysłu ograniczenia prędkości al. Sobieskiego do 50 km/h. Niższy limit prędkości miał wykluczyć z ruchu piratów drogowych. Dlatego jednostka wpadła na pomysł zamienny. W porozumieniu z Inspekcją Transportu Drogowego i Policją miasto znalazło lepsze rozwiązanie. Na wjeździe do Wrocławia dopuszczalna prędkość nadal będzie wynosić 70 km/h. Pilnowaniem przestrzegania ograniczenia zajmie się jednak odcinkowy pomiar prędkości. Ten zostanie ustawiony na wjazdówce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy i gdzie pojawi się odcinkowy pomiar na wjeździe do Wrocławia?

REKLAMA

Kiedy na drodze wjazdowej do Wrocławia od strony al. Sobieskiego pojawi się odcinkowy pomiar prędkości? Na razie władze miasta nie precyzują żadnego terminu. Ten byłby zresztą trudny do wskazania. Zwłaszcza że pomysł narodził się "na szybko" i tak właściwie w ostatniej chwili. Są jednak pewnie realne szanse, że OPP stanie w tym punkcie jeszcze w tym roku. Zwłaszcza że władze Wrocławia w swoim komunikacie użyły słowa "wkrótce".

Gdzie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości na wjazdówce do Wrocławia? Na tym etapie pytanie pozostaje otwarte. Tym bardziej że mówimy o dość długim odcinku. OPP może stanąć na fragmencie drogi poprowadzonym od al. Sobieskiego aż do odcinka ul. Krzywoustego od CH Korona do zjazdu na "stare" Psie Pole.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA