REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta
Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta
GITD
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu podzielił się z kierowcami nowym pomysłem. Jak donosi Gazeta Wrocławska, jednostka chciała ograniczyć prędkość na drodze wjazdowej do miasta. Na ul. Bolesława Krzywoustego i al. Jana III Sobieskiego w środę – 28 lutego miały się pojawić znaki B-33 pokazujące 50, a nie 70 km/h. To wzbudziło wściekłość kierowców.

REKLAMA

Nowe ograniczenie prędkości na wjeździe do Wrocławia. Kierowcy miażdżą pomysł

REKLAMA

Czemu mieszkańcom Wrocławia pomysł ZDiUM się nie spodobał? Powodów jest kilka. Po pierwsze mówimy o drodze wjazdowej do miasta. To kluczowa arteria, która, choć straciła status drogi krajowej, nadal decyduje o tym czy mieszkańcy okolicznych gmin dotrą np. do pracy. Ograniczenie dopuszczalnej prędkości oznacza zatem ograniczenie ruchu i większe korki.

Po drugie mówimy o drodze, która posiada dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami w każdym kierunku i ograniczoną ilością okolicznej infrastruktury dla pieszych (np. praktycznie nie ma przejść dla pieszych). Limitowanie prędkości do 50 km/h nie oznacza zatem poprawy bezpieczeństwa. Jest raczej pozbawione sensu i jedynie utrudni życie kierującym. Po trzecie skoro miasto chce ograniczać ruch pojazdów, w tym tych wjeżdżających do niego, powinno zacząć od początku. A początkiem jest sprawna komunikacja miejska. To tu lepiej poszukiwać rozwiązań, a nie w tworzeniu niezrozumiałych społecznie ograniczeń.

Pomysł ZDiUM wywołał wściekłość kierowców. Ci nie chcieli jednak bezczynnie czekać na wdrożenie nowych rozwiązań. Zebrali się, przygotowali petycję i zaczęli zbierać pod nią podpisy. Tych było w sumie 1000. Petycja straciła jednak ważność. Miasto wycofało się bowiem ze zmian. Ograniczenia prędkości do 50 km/h na wjeździe do Wrocławia zatem nie będzie.

Zamiast niższego ograniczenia ITD postawia OPP

We wtorek – 27 lutego ZDiUM we Wrocławiu poinformowało w oficjalnym komunikacie, że wycofuje się z pomysłu ograniczenia prędkości al. Sobieskiego do 50 km/h. Niższy limit prędkości miał wykluczyć z ruchu piratów drogowych. Dlatego jednostka wpadła na pomysł zamienny. W porozumieniu z Inspekcją Transportu Drogowego i Policją miasto znalazło lepsze rozwiązanie. Na wjeździe do Wrocławia dopuszczalna prędkość nadal będzie wynosić 70 km/h. Pilnowaniem przestrzegania ograniczenia zajmie się jednak odcinkowy pomiar prędkości. Ten zostanie ustawiony na wjazdówce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy i gdzie pojawi się odcinkowy pomiar na wjeździe do Wrocławia?

REKLAMA

Kiedy na drodze wjazdowej do Wrocławia od strony al. Sobieskiego pojawi się odcinkowy pomiar prędkości? Na razie władze miasta nie precyzują żadnego terminu. Ten byłby zresztą trudny do wskazania. Zwłaszcza że pomysł narodził się "na szybko" i tak właściwie w ostatniej chwili. Są jednak pewnie realne szanse, że OPP stanie w tym punkcie jeszcze w tym roku. Zwłaszcza że władze Wrocławia w swoim komunikacie użyły słowa "wkrótce".

Gdzie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości na wjazdówce do Wrocławia? Na tym etapie pytanie pozostaje otwarte. Tym bardziej że mówimy o dość długim odcinku. OPP może stanąć na fragmencie drogi poprowadzonym od al. Sobieskiego aż do odcinka ul. Krzywoustego od CH Korona do zjazdu na "stare" Psie Pole.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA