REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jazda taxi i Uberem a koronawirus. Jak zabezpieczyć się przed zarażeniem?

taxi Fot. Fotolia
taxi Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Europejska pandemia powoduje, że ludzie chętniej zostają w domach. Czy jednak powinni się również wystrzegać np. komunikacji miejskiej? Jak jazda taxi i Uberem wypada na tle zagrożenia zarażenia koronawirusem?

Koronawirus przenosi się drogą kropelkową. Nie ma zatem niczego gorszego w obliczu pandemii, niż przebywanie w przestrzeni, z którą kontakt ma dużo przypadkowych osób. Dobry przykład? To nie tylko autobus komunikacji miejskiej, ale również taksówka czy Uber! Korporacja taksówkarskie broniąc swoich usług przekonują, że ich bezpieczeństwo wynika w dużej mierze z faktu, że pasażer podróżuje wyłącznie z kierowcą, który jest zwrócony do niego plecami i często oddzielony specjalną zasłoną.

REKLAMA

REKLAMA

To jednak wyłącznie połowa prawdy. Bo wcześniej pojazdem podróżowały różne osoby i mogły pozostawić na elementach wyposażenia drobinki śliny zwierające koronawirusa. A takie cząsteczki są w stanie utrzymać przy życiu groźne drobnoustroje nawet przez kilka dni. Czy zatem jazda samochodami osobowymi służącymi do transportu ludzi jest bezpieczna? W dużej mierze tak - kabina taksówki nie zwiększa drastycznie prawdopodobieństwa zakażenia. Szczególnie że pasażera ochronić może już podstawowa ostrożność.

Co należy robić w czasie podróży taksówką?

  • przede wszystkim zachować zdrowy rozsądek!
  • należy umyć ręce przy pomocy żelu antybakteryjnego przed i po podróży
  • należy minimalizować kontakt rąk z takimi miejscami jak rączki na drzwiach, tapicerka
  • należy unikać dotykania rękami twarzy czy okolicy oczu, uszu, ust i nosa

Ograniczanie ryzyka zakażenia koronawirusem w taksówce czy Uberze to jednak nie tylko procedury, o których powinien pamiętać podróżujący. To też w dużej mierze obowiązek kierowcy i operatora sieci. Jedną z firm, która poważnie podeszła do zagrożenia jest iTaxi i Uber. Drugie z przedsiębiorstw zaleciło kierowcom oddzieleniem się od przestrzeni, w której miejsce zajmują pasażerowie. iTaxi poszło jeszcze dalej. Nie dość, że kierowcy taksówkę muszą zamontować specjalne przesłony, to jeszcze mają np. zakaz opuszczania samochodu na postojach lotniskowych.

Jazda taxi a koronawirus - środki odkażające dla pasażerów

Nowy standard wprowadzony w obliczu koronawirusa przez iTaxi dotyczy też środków bezpieczeństwa. Kierowca po zakończeniu każdego kursu ma obowiązek zdezynfekowania klamek. Poza tym w pojazdach dostępne są płyny odkażające - powinni korzystać z nich nie tylko pasażerowie, ale i kierowcy. iTaxi chce również nabyć ozonatory. W ten sposób przedsiębiorstwo będzie mogło regularnie dezynfekować kabiny pojazdów poruszających się w ramach swojej floty, zapewniając tym samym pasażerom możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa przejazdów.

REKLAMA

Podsumowując, jazda taksówkami w czasie pandemii koronawirusa wcale drastycznie nie potęguje prawdopodobieństwa zakażenia. Wystarczy że pasażer i kierowca zachowają podstawowe środki ostrożności - a w tym będą odkażać ręce i najczęściej dotykane powierzchnie. Korzystanie z transportu miejskiego jest o tyle bezpieczne, że potrzebę minimalizowania zagrożenia dostrzegły także korporacje zarządzające flotami taksówek W efekcie przygotowały szereg nowych standardów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA