REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jazda taxi i Uberem a koronawirus. Jak zabezpieczyć się przed zarażeniem?

taxi Fot. Fotolia
taxi Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Europejska pandemia powoduje, że ludzie chętniej zostają w domach. Czy jednak powinni się również wystrzegać np. komunikacji miejskiej? Jak jazda taxi i Uberem wypada na tle zagrożenia zarażenia koronawirusem?

REKLAMA

Koronawirus przenosi się drogą kropelkową. Nie ma zatem niczego gorszego w obliczu pandemii, niż przebywanie w przestrzeni, z którą kontakt ma dużo przypadkowych osób. Dobry przykład? To nie tylko autobus komunikacji miejskiej, ale również taksówka czy Uber! Korporacja taksówkarskie broniąc swoich usług przekonują, że ich bezpieczeństwo wynika w dużej mierze z faktu, że pasażer podróżuje wyłącznie z kierowcą, który jest zwrócony do niego plecami i często oddzielony specjalną zasłoną.

REKLAMA

To jednak wyłącznie połowa prawdy. Bo wcześniej pojazdem podróżowały różne osoby i mogły pozostawić na elementach wyposażenia drobinki śliny zwierające koronawirusa. A takie cząsteczki są w stanie utrzymać przy życiu groźne drobnoustroje nawet przez kilka dni. Czy zatem jazda samochodami osobowymi służącymi do transportu ludzi jest bezpieczna? W dużej mierze tak - kabina taksówki nie zwiększa drastycznie prawdopodobieństwa zakażenia. Szczególnie że pasażera ochronić może już podstawowa ostrożność.

Co należy robić w czasie podróży taksówką?

  • przede wszystkim zachować zdrowy rozsądek!
  • należy umyć ręce przy pomocy żelu antybakteryjnego przed i po podróży
  • należy minimalizować kontakt rąk z takimi miejscami jak rączki na drzwiach, tapicerka
  • należy unikać dotykania rękami twarzy czy okolicy oczu, uszu, ust i nosa

Ograniczanie ryzyka zakażenia koronawirusem w taksówce czy Uberze to jednak nie tylko procedury, o których powinien pamiętać podróżujący. To też w dużej mierze obowiązek kierowcy i operatora sieci. Jedną z firm, która poważnie podeszła do zagrożenia jest iTaxi i Uber. Drugie z przedsiębiorstw zaleciło kierowcom oddzieleniem się od przestrzeni, w której miejsce zajmują pasażerowie. iTaxi poszło jeszcze dalej. Nie dość, że kierowcy taksówkę muszą zamontować specjalne przesłony, to jeszcze mają np. zakaz opuszczania samochodu na postojach lotniskowych.

Jazda taxi a koronawirus - środki odkażające dla pasażerów

REKLAMA

Nowy standard wprowadzony w obliczu koronawirusa przez iTaxi dotyczy też środków bezpieczeństwa. Kierowca po zakończeniu każdego kursu ma obowiązek zdezynfekowania klamek. Poza tym w pojazdach dostępne są płyny odkażające - powinni korzystać z nich nie tylko pasażerowie, ale i kierowcy. iTaxi chce również nabyć ozonatory. W ten sposób przedsiębiorstwo będzie mogło regularnie dezynfekować kabiny pojazdów poruszających się w ramach swojej floty, zapewniając tym samym pasażerom możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa przejazdów.

Podsumowując, jazda taksówkami w czasie pandemii koronawirusa wcale drastycznie nie potęguje prawdopodobieństwa zakażenia. Wystarczy że pasażer i kierowca zachowają podstawowe środki ostrożności - a w tym będą odkażać ręce i najczęściej dotykane powierzchnie. Korzystanie z transportu miejskiego jest o tyle bezpieczne, że potrzebę minimalizowania zagrożenia dostrzegły także korporacje zarządzające flotami taksówek W efekcie przygotowały szereg nowych standardów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA