REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kasowanie punktów karnych 2020. Jest jeszcze taka możliwość?

mandat, policja
mandat, policja
Creandi.pl

REKLAMA

REKLAMA

Zasadnicze pytanie brzmi: w roku 2020 możliwe jest kasowanie punktów karnych czy już nie? Rozstrzygniemy tą kwestię.

24 punkty karne to magiczna granica. To próg, powyżej którego kierowca często popełniający wykroczenia, traci prawo jazdy. Najlepszym sposobem na brak obawy o utratę uprawnień jest oczywiście przepisowa jazda. Poza tym prowadzący ma, a właściwie raczej miał możliwość kasowania punktów karnych. Co należało zrobić? Konieczne było wzięcie udziału w kursie organizowanym przez WORD-y w całym kraju. Koszt? Ten waha się między 300 a 330 złotych. Przed uczestnikami stawianych jest jednak kilka wymogów.

REKLAMA

Warunki udziału w kursie kasującym punkty karne:

  • Kierowca nie może przekroczyć progu 24 punktów karnych
  • Nie może uczestniczyć w nim kierowca, który ma prawo jazdy mniej niż rok
  • Kierowca nie może brać udziału w kursie częściej niż raz na pół roku

Zobacz również: Taryfikator punktów karnych 2020 r.

Szkolenia redukujące ilość punktów karnych zazwyczaj składają się z 6 godzin wykładów. Dwie pierwsze polegają na omówieniu najczęstszych przyczyn wypadków drogowych w Polsce. Podczas kolejnej godziny uczestnicy dowiadują się jakie są prawne i społeczne skutki wypadków drogowych. Trzy ostatnie godziny zawierają elementy psychologicznych aspektów zachowania się kierującego pojazdem w ruchu drogowym. Po odbyciu kursu w jednym z WORD-ów z konta kierowcy znika 6 punktów karnych.

Kasowanie punktów karnych 2020 - jeszcze możliwe czy już nie?

Kilka tygodni temu, a konkretnie po wprowadzeniu w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury, które weszło w życie z dniem 1 lipca 2019 roku, media obiegła informacja mówiąca o likwidacji kursów redukujących ilość punktów karnych. I choć rzeczywiście zapisy aktu prawnego odnoszą się do tej kwestii, nie stanowią jeszcze ostatecznego rozstrzygnięcia. Czemu? Stosowanie przepisów dotyczących kursów reedukacyjnych oraz nowe zasady kasowania punktów karnych są zamrożone do czasu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie danych w ramach systemu CEPiK.

Zobacz również: Koniec z sumowaniem punktów karnych – zmiany na rok 2018

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co to oznacza w praktyce? Jeszcze w całym roku 2020 prawdopodobnie wszystko zostanie po staremu. To oznacza, że zdobyte punkty karne będą się automatycznie kasować po roku od popełnienia wykroczenia. Poza tym kierowca nadal będzie miał możliwość zapisania się na kurs, po którym z jego konta zniknie 6 punktów karnych. A żeby przekonać się o tym, że kursy zostały zachowane, wystarczy zajrzeć na strony WORD-ów. Tam nietrudno znaleźć ogłoszenie wyznaczające kolejny termin szkolenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA