REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana opon na zimowe 2023. To prawie obowiązek i... kwestia technologii

oprac. Kuba Brzeziński
wymiana opon na zimowe 2023, technologia wymiany opon, o czym pamiętać podczas wymiany opon
Wymiana opon na zimowe 2023. To prawie obowiązek i... kwestia technologii
Materiały prasowe Würth Polska

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana opon z letnich na zimowe to nie tylko poprawa komfortu jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze. Warto zatem zadbać o jakość narzędzi używanych w warsztacie, aby wielokrotnie powtarzaną czynność wykonywać dokładnie i sprawnie.

Sezon na wymianę opon zbliża się wielkimi krokami, jednak kierowcy bardzo często odkładają tę czynność na ostatnią chwilę, a to oznacza wielu klientów w tym samym czasie. Łatwo wtedy o pośpiech i nieuwagę. Aby liczbie klientów towarzyszyła wysoka jakość obsługi, należy odpowiednio przygotować warsztat i wulkanizację na wzmożony ruch oraz pamiętać o nowościach sprzętowych, które ułatwią sprawny montaż. Wysoki standard usługi i doświadczeni pracownicy zrekompensują nawet długi czas oczekiwania.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana opon na zimowe powinna być obowiązkiem

Przyjmuje się, że najlepszy moment na zmianę ogumienia następuje, gdy średnia temperatura powietrza w ciągu dnia spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Należy pamiętać, że przy takiej temperaturze, nawet jeśli nawierzchnia jezdni jest sucha, skuteczność opon letnich drastycznie spada.

Podstawowa różnica między ogumieniem letnim a zimowym tkwi w składzie opon. Większa zawartość kauczuku naturalnego, sprawia, że te zimowe są bardziej elastyczne, dzięki czemu nawet pod wpływem kontaktu z zimną jezdnią zachowują dobrą przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo jazdy – wyjaśnia Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

Nie ma co czekać z wymianą, aż ulice pokryją się lodem lub śniegiem i z wyprzedzeniem udać się do zakładu wulkanizacyjnego. Specjalista nie tylko doradzi, kiedy najlepiej dokonać zmiany, ale i pomoże dobrać rodzaj opon dedykowany do potrzeb i stylu jazdy klienta. Wybór ogumienia potrafi być nie lada problemem nawet dla wprawionych kierowców, poczynając od marki, kończąc na bieżniku i wielkości.

REKLAMA

Podczas wymiany opon na zimowe liczy się sprzęt i doświadczenie

Sezonowa wymiana opon to dobry moment na sprawdzenie ich stanu, w szczególności stopnia zużycia bieżnika. Wymiana w sprawdzonym warsztacie to nie tylko gwarancja sprawnej usługi, ale również możliwość zweryfikowania czy ogumienie nadaje się do dalszej eksploatacji. Fachowiec zwróci uwagę na prawidłowy dobór, w razie potrzeby dokona rotacji na osiach, dzięki której wydłużymy ich żywotność oraz udzieli niezbędnych rad w kwestii felg i ich prostowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawowym narzędziem w pracy wulkanizatora jest skalibrowany klucz dynamometryczny i łyżka, dobrze jest mieć ich na stanie nawet kilka, aby zapewnić ciągłość pracy w razie nawału klientów. Kolejnymi produktami umożliwiającymi bezproblemową pracę jest pasta do montażu opon oraz odpowiedni pędzel do niej. Właściwa pasta do opon nie może wchodzić w reakcję z gumą i obręczą koła. Powinna też zachowywać miękkość gumy oraz zapewniać szczelność połączenia – tłumaczy Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

Jak przechowywać opony między sezonami?

Po demontażu opon i ocenie głębokości bieżnika specjalista opisuje każdą z nich odpowiednią kredą, odporną na działanie wody. Pozwala to w następnym sezonie na prawidłowy montaż opon z felgami dokładnie tam, gdzie znajdowały się przed wymianą. Tak oznaczone ogumienie, warto jeszcze poddać konserwacji, co uchroni je przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych.

Polecana jest pianka do konserwacji opon, która chroni tworzywo przed promieniami UV, ozonem lub spękaniem spowodowanym upływem czasu. Taki preparat wypiera kurz i zanieczyszczenia oraz pozwala zachować właściwy wygląd. Piankę rozpyla się równomiernie na oczyszczonej powierzchni opony, a potem wystarczy poczekać, aż wyschnie – mówi Jacek Wójcik z Würth Polska.

Miejsce, w którym zdecydujemy się składować opony, powinno być pozbawione dostępu do słońca, o stałej, najlepiej niskiej temperaturze, dlatego przechowywanie w piwnicy, w której panuje wilgoć nie jest najlepszym pomysłem. Nie wskazane jest by opony leżały na betonie, którego temperatura różni się od temperatury powietrza. W tym przypadku może pomóc wyłożenie podłoża drewnianymi deskami. Opony pozbawione felg nie powinny spoczywać na sobie, bo układanie stosu grozi odkształceniami, szczególnie tych opon, które leżą na samym dole. Znacznie lepiej jest je stawiać pionowo obok siebie.

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA