REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana opon na zimowe 2023. To prawie obowiązek i... kwestia technologii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Kuba Brzeziński
wymiana opon na zimowe 2023, technologia wymiany opon, o czym pamiętać podczas wymiany opon
Wymiana opon na zimowe 2023. To prawie obowiązek i... kwestia technologii
Materiały prasowe Würth Polska

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana opon z letnich na zimowe to nie tylko poprawa komfortu jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze. Warto zatem zadbać o jakość narzędzi używanych w warsztacie, aby wielokrotnie powtarzaną czynność wykonywać dokładnie i sprawnie.

Sezon na wymianę opon zbliża się wielkimi krokami, jednak kierowcy bardzo często odkładają tę czynność na ostatnią chwilę, a to oznacza wielu klientów w tym samym czasie. Łatwo wtedy o pośpiech i nieuwagę. Aby liczbie klientów towarzyszyła wysoka jakość obsługi, należy odpowiednio przygotować warsztat i wulkanizację na wzmożony ruch oraz pamiętać o nowościach sprzętowych, które ułatwią sprawny montaż. Wysoki standard usługi i doświadczeni pracownicy zrekompensują nawet długi czas oczekiwania.

REKLAMA

Wymiana opon na zimowe powinna być obowiązkiem

REKLAMA

Przyjmuje się, że najlepszy moment na zmianę ogumienia następuje, gdy średnia temperatura powietrza w ciągu dnia spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Należy pamiętać, że przy takiej temperaturze, nawet jeśli nawierzchnia jezdni jest sucha, skuteczność opon letnich drastycznie spada.

Podstawowa różnica między ogumieniem letnim a zimowym tkwi w składzie opon. Większa zawartość kauczuku naturalnego, sprawia, że te zimowe są bardziej elastyczne, dzięki czemu nawet pod wpływem kontaktu z zimną jezdnią zachowują dobrą przyczepność, co poprawia bezpieczeństwo jazdy – wyjaśnia Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

Nie ma co czekać z wymianą, aż ulice pokryją się lodem lub śniegiem i z wyprzedzeniem udać się do zakładu wulkanizacyjnego. Specjalista nie tylko doradzi, kiedy najlepiej dokonać zmiany, ale i pomoże dobrać rodzaj opon dedykowany do potrzeb i stylu jazdy klienta. Wybór ogumienia potrafi być nie lada problemem nawet dla wprawionych kierowców, poczynając od marki, kończąc na bieżniku i wielkości.

Podczas wymiany opon na zimowe liczy się sprzęt i doświadczenie

REKLAMA

Sezonowa wymiana opon to dobry moment na sprawdzenie ich stanu, w szczególności stopnia zużycia bieżnika. Wymiana w sprawdzonym warsztacie to nie tylko gwarancja sprawnej usługi, ale również możliwość zweryfikowania czy ogumienie nadaje się do dalszej eksploatacji. Fachowiec zwróci uwagę na prawidłowy dobór, w razie potrzeby dokona rotacji na osiach, dzięki której wydłużymy ich żywotność oraz udzieli niezbędnych rad w kwestii felg i ich prostowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawowym narzędziem w pracy wulkanizatora jest skalibrowany klucz dynamometryczny i łyżka, dobrze jest mieć ich na stanie nawet kilka, aby zapewnić ciągłość pracy w razie nawału klientów. Kolejnymi produktami umożliwiającymi bezproblemową pracę jest pasta do montażu opon oraz odpowiedni pędzel do niej. Właściwa pasta do opon nie może wchodzić w reakcję z gumą i obręczą koła. Powinna też zachowywać miękkość gumy oraz zapewniać szczelność połączenia – tłumaczy Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

Jak przechowywać opony między sezonami?

Po demontażu opon i ocenie głębokości bieżnika specjalista opisuje każdą z nich odpowiednią kredą, odporną na działanie wody. Pozwala to w następnym sezonie na prawidłowy montaż opon z felgami dokładnie tam, gdzie znajdowały się przed wymianą. Tak oznaczone ogumienie, warto jeszcze poddać konserwacji, co uchroni je przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych.

Polecana jest pianka do konserwacji opon, która chroni tworzywo przed promieniami UV, ozonem lub spękaniem spowodowanym upływem czasu. Taki preparat wypiera kurz i zanieczyszczenia oraz pozwala zachować właściwy wygląd. Piankę rozpyla się równomiernie na oczyszczonej powierzchni opony, a potem wystarczy poczekać, aż wyschnie – mówi Jacek Wójcik z Würth Polska.

Miejsce, w którym zdecydujemy się składować opony, powinno być pozbawione dostępu do słońca, o stałej, najlepiej niskiej temperaturze, dlatego przechowywanie w piwnicy, w której panuje wilgoć nie jest najlepszym pomysłem. Nie wskazane jest by opony leżały na betonie, którego temperatura różni się od temperatury powietrza. W tym przypadku może pomóc wyłożenie podłoża drewnianymi deskami. Opony pozbawione felg nie powinny spoczywać na sobie, bo układanie stosu grozi odkształceniami, szczególnie tych opon, które leżą na samym dole. Znacznie lepiej jest je stawiać pionowo obok siebie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA