Nokian Tyres stawia na włókna aramidowe także w oponach do furgonetek i kamperów
REKLAMA
REKLAMA
Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres została zaprojektowana, aby zwiększyć trwałość rozwiązań używanych w ekstremalnych warunkach. Z większej wytrzymałości, jaką zapewnia ten wynalazek, mogą obecnie również skorzystać zawodowi kierowcy i właściciele kamperów. Struktura ściany bocznej wykorzystująca trwałe włókno aramidowe jest już dostępna w oponach do furgonetek i kamperów.
REKLAMA
REKLAMA
Opony w furgonetkach i kamperach są zwykle bardzo intensywnie użytkowane. Pojazdy tego typu są ciężkie i często załadowane do pełna, a do tego jeździmy nimi po bezdrożach i żwirze oraz najeżdżamy na krawężniki. Odpowiednia opona musi być w stanie unieść pojazd oraz zapewnić bezpieczne i stabilne prowadzenie w każdych warunkach.
„Chcemy zapewnić kierowcom furgonetek i kamperów taką samą wytrzymałość produktu, jaką już teraz cieszą się użytkownicy naszych opon z serii SUV i LT. Dzięki włóknu aramidowemu kierowcy nie muszą ponosić dodatkowych kosztów wynikających z uszkodzenia opon, a ładunek przewożony pojazdem bez trudu dociera do swojego miejsca przeznaczenia” – mówi Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem i cenami w Nokian Tyres.
Włókno aramidowe pozwala obniżyć koszty
REKLAMA
Krawężniki i dziury w nawierzchni mogą poważnie uszkodzić oponę. Zniszczenia powstałe na ścianie bocznej zwykle oznaczają konieczność zakupu i założenia nowej opony. Technologia aramidowej ściany bocznej jest oparta na zastosowaniu włókna aramidowego, które wchodzi w skład struktury tej części opony. Ten sam materiał wykorzystywany jest w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym. Włókno aramidowe wzmacnia ścianę boczną, dzięki czemu jest ona dużo bardziej wytrzymała na uderzenia, rozcięcia czy jazdę po zagłębieniach terenu.
Technologia aramidowej ściany bocznej jest już od kilku lat wykorzystywana w oponach Nokian Tyres przeznaczonych do SUV-ów. Teraz można ją znaleźć we wszystkich dostępnych na rynku produktach dostosowanych do furgonetek i kamperów.
Produkty, w których wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej na dzień 1 stycznia 2018 roku:
Nokian WR C3
Nokian cLine Van
Nokian cLine Cargo
Nokian Weatherproof C
Pozostałe produkty, w których również zastosowano technologię aramidowej ściany bocznej:
Nokian Hakkapeliitta R3 SUV (nowość)
Nokian WR SUV 4 (nowość)
Nokian Hakkapeliitta R2 SUV
Nokian Line SUV
Nokian Weatherproof SUV
Nokian WR SUV 3
Nokian zLine SUV
Nokian Hakkapeliitta LT2
Nokian Rockproof
Nokian Rotiiva HT
Nokian Rotiiva AT
Nokian Rotiiva AT Plus
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.