REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?
Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?
Goodyear
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Goodyear przestawił koncepcyjną oponę InetlliGrip Urban przeznaczoną do autonomicznych samochodów. Czym się taka nowatorska opona charakteryzuje?

Przedstawiciele Goodyear w Polsce stawiają sprawę jasno – firmy, nawet największe, które nie inwestują w rozwój nowych technologii, będzie czekał los, jaki spotkał największych producentów dorożek. Znikną z rynku.

REKLAMA

Przykłady ogromnych przedsiębiorstw, które upadły tylko dlatego, że w odpowiednim czasie nie inwestowały w badania i rozwój technologiczny można mnożyć. Mając to na uwadze, nikt nie jest w stanie odrzucić scenariusza, w którym w przyszłości największymi producentami samochodów na świecie będą Apple, Google, czy Microsoft.

Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?

Goodyear

Goodyear

REKLAMA

Rozwój technologii zmienia świat motoryzacji od momentu powstania pierwszego samochodu. Jeszcze całkiem niedawno wyobrażaliśmy sobie, że w przyszłości być może będziemy poruszali się samochodami kierowanymi przez komputery. Dziś samochody autonomiczne już są testowane w ruchu drogowym, a dyskusja dotyczy kwestii, nie czy, tylko kiedy zostaną wprowadzone do powszechnego użytku.

Ale rozwodząc się nad wizjami bliższej i dalszej przyszłości, często zapominamy o tym, że rozwój technologii dotyczy nie tylko jednostek sterujących pojazdami, czy układów napędowych. Konstrukcja nowatorskich samochodów to także wyzwanie dla branży oponiarskiej.

Co w tym zakresie proponuje jeden z największych producentów opon na świecie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Goodyear Eagle-360 - opona w kształcie kuli!

Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?

Dużą rolę w motoryzacji przyszłości będzie odgrywała komunikacja. Pojazdy będą się wymieniały informacjami między sobą, a także między pozostałymi uczestnikami ruchu i elementami infrastruktury.

Samochody będą gromadziły i przetwarzały szereg informacji z różnego rodzaju czujników, kamer, sensorów. Ważnym elementem tej układanki będą opony.

Koncepcyjna opona Goodyear IntelliGrip Urban jet wyposażona w zaawansowaną technologią wbudowanych czujników (Sensor-in-Tire).

Zgodnie z zamysłem konstruktorów jej konstrukcja ma wspierać działanie autonomicznych układów kontroli pojazdu i zwiększać bezpieczeństwo pasażerów, m.in. dzięki temu że jest w stanie „rozpoznać” warunki drogowe i przesłać dane do centralnego komputera pojazdu..

Opony takie jak Goodyear IntelliGrip Urban mogą odegrać istotną rolę w tym rozwijającym się ekosystemie.

Dodatkową korzyścią dla operatorów flot będą opony o wysokim i wąskim (Tall and Narrow) kształcie, które zmniejszają opory toczenia, co zwiększa wydajność energetyczną i zasięg pojazdów elektrycznych w miejskim środowisku. Technologia czujników wbudowanych w opony IntelliGrip Urban pozwala operatorom precyzyjnie identyfikować i zapobiegać problemom związanym z ogumieniem jeszcze przed ich wystąpieniem.

Zobacz też: Goodyear i Tesloop współpracują przy rozwijaniu technologii oponiarskich

Kluczowe cechy opony Goodyear IntelliGrip Urban

Według informacji producenta – IntelliGrip Urban mogłaby umożliwić flotom monitorowanie pojazdów i opon w czasie rzeczywistym, co zapewniłoby przewagę konkurencyjną, pomagając jednocześnie zwiększać rentowność dzięki wsparciu następujących właściwości:

  • Technologia czujników w oponie (Sensor-in-Tire) pomaga pojazdom autonomicznym lepiej rozpoznawać warunki drogowe. Cała flota może korzystać z wymiany informacji między oponą, a pojazdem za pośrednictwem chmury.
  • Aktywna konserwacja umożliwia operatorom flot precyzyjną identyfikację i rozwiązywanie potencjalnych problemów związanych z ogumieniem i bezpieczeństwem, zanim dojdzie do awarii. Proste w obsłudze wydłuża okresy międzyawaryjne, efektywność oraz wartości związane ze zrównoważonym rozwojem floty.
  • Wysoka i wąska budowa opony zmniejsza opory toczenia, co zwiększa efektywność energetyczną i zasięg flot pojazdów elektrycznych w środowisku miejskim. Kształt opony koncepcyjnej zwiększa również odporność na aquaplaning, co umożliwiło projektantom Goodyeara zmniejszenie liczby rowków w oponie, a co za tym idzie wydłużyło przebiegi i ograniczyło poziom hałasu.

Źródło: Goodyear

Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?
Goodyear
Goodyear
Opona Goodyear IntelliGrip Urban – na takich oponach będzie jeździł miejski transport przyszłości?
Goodyear
Goodyear
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA