REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking opon letnich: test ADAC 2015

Subskrybuj nas na Youtube
Test opon letnich 2015 przeprowadzony przez ADAC Fot. Fotolia
Test opon letnich 2015 przeprowadzony przez ADAC Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Organizacja ADAC przeprowadziła test opon letnich na sezon 2015. Które opony są okazały się najlepsze?

Współczesne samochody cechują się coraz lepszymi osiągami i właściwościami jezdnymi. Tym samym rosną ich wymagania wobec opon. Dlatego testy ogumienia zyskują coraz większe znaczenie. Dowodzą, że parametry poszczególnych modeli opon, nawet z tej samej grupy cenowej, mogą być bardzo zróżnicowane, co przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz koszty eksploatacji. Przed zakupem warto więc zapoznać się z wynikami testów. Eksperci Motointegrator.pl pomogli w podsumowaniu tych najnowszych, na sezon letni 2015.

REKLAMA

Najlepsze opony letnie w rozmiarze 185/60 R14H wg ADAC

Continental ContiPremiumContact 5

ContiPremiumContact 5 w najnowszym teście ADAC wyjątkowo dobrze wypadła w rozmiarze 185/60 R14H. Osiągnęła najlepsze wyniki za zachowanie na mokrej nawierzchni (najważniejszego kryterium testu), jednak na suchym asfalcie musiała uznać wyższość sklasyfikowanego na drugiej pozycji Goodyeara. Pomimo tego, że na tle rywali nie wyróżniała pod względem efektywności paliwowej oraz zużycia paliwa, dzięki zrównoważonym właściwościom trakcyjnym na podłożu suchym i mokrym zajęła pierwszą pozycję.

Zobacz też: Opona letnia z homologacją zimową!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goodyear EfficientGrip Performance
Model EfficientGrip Performance w rozmiarze 185/60 R14H okazał się bezkonkurencyjny w testach na suchej nawierzchni, zaś na podłożu mokrym wypadł nieznacznie gorzej od opony Continentala. Na tle pozostałych testowanych opon uzyskał bardzo zbliżone oceny za efektywność paliwową i odporność na zużycie, które nie okazały się jego najmocniejszymi stronami.

Nokian Line

Nokian to marka, której opony zimowe cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Wyniki najnowszych testów ADAC potwierdzają jednak, że Nokian również będzie dobrym wyborem na lato. Model Line pod względem zachowania na nawierzchni suchej i mokrej wypadł nieznacznie gorzej w porównaniu z dwiema czołowymi oponami testu, natomiast zdecydowanie pokonał je w kategorii odporności na zużycie, dzięki czemu wywalczył trzecią pozycję.

Najlepsze opony letnie w rozmiarze 205/55 R16V wg ADAC

Michelin Primacy 3

W teście opon letnich w rozmiarze 205/55 R16V najlepiej wypadł model Primacy 3 od Michelina. Pomimo przeciętnych właściwości na nawierzchni mokrej, pierwsze miejsce osiągnął dzięki połączeniu najlepszych parametrów w teście na nawierzchni suchej z wyjątkowo wysoką odpornością na zużycie.

Goodyear EfficientGrip

REKLAMA

Performance EfficientGrip Performance w teście 205/55 R16V potwierdził swoje świetne właściwości. Zyskał jedną z najwyższych not za zachowanie na mokrej nawierzchni, zaś na suchej tylko nieznacznie ustąpił pierwszemu Michelinowi i trzeciemu Continentalowi. Wyniki testów dowodzą, że EfficientGrip Performance niezależnie od rozmiaru zapewni zrównoważone parametry na suchym oraz mokrym asfalcie.

Continental ContiPremiumContact 5
Trzecia pozycja ContiPremiumContact 5 w teście 205/55 R16V to wynik nieco niższych ocen uzyskanych na nawierzchni mokrej. Jednak na suchej ContiPremiumContact 5 potwierdziły, że są nie do pokonania. Zajęłyby 1. lokatę, gdyby nie niższa odporność na zużycie w porównaniu z Primacy 3.

Warto zaznaczyć, że w pewnym zakresie wyniki powyższych testów można odnieść również do „sąsiednich” rozmiarów opon w zakresie +10/-10 mm w przypadku szerokości, a więc dla opon w rozmiarach 175/60 R14 i 195/60 R14 oraz 195/55 R16 i 216/55 R16.

REKLAMA

 - Najnowsze testy opon letnich ADAC nie przyniosły żadnych niespodzianek. Wśród czołowych opon dominują te najbardziej uznanych producentów klasy premium, które już w ubiegłych latach zyskiwały szczególną rekomendację ADAC. Poszczególne modele zmieniają się jedynie miejscami w czołówce, co potwierdza ich najlepsze właściwości. Pamiętajmy, że montaż dobrych opon warto powierzyć profesjonalnemu serwisowi, na przykład sieci Motointegrator Partner. Nawet najlepsze ogumienie, zamontowane niezgodnie z odpowiednimi standardami nie spełni pokładanych w nim oczekiwań – mówi Jan Frączak, ekspert Motointegrator.pl

Pamiętajmy, że wyniki testów to tylko jedno z kryteriów, które powinniśmy brać pod uwagę podczas doboru opon. Warto sprawdzić, czy dany rozmiar opony (wraz z indeksami prędkości i nośności) posiada homologację od producenta auta, do którego ma być przeznaczona. W razie wątpliwości zawsze możemy skorzystać z wiedzy profesjonalnych doradców klienta, którzy pomogą nam dobrać najlepsze opony do naszego stylu jazdy i samochodu.

Źródło: materiały prasowe Motointegrator.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA