REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Formy do letniej opony z homologacją zimową wyprodukują w Polsce

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza na świecie opona letnie z homologacją do używania w okresie zimowym będzie produkowana we Francji. W Polsce zostaną stworzone formy niezbędne do produkcji innowacyjnego ogumienia.

Zatrudniająca ponad 4 tys. osób fabryka Michelin w Olsztynie będzie wytwarzać formy do innowacyjnego produktu tego koncernu - opony letniej, posiadającej jednocześnie homologację zimową. Z rozwoju zakładu cieszą się samorządowcy; dla związkowców najważniejsza jest stabilność zatrudnienia.

REKLAMA

Olsztyński zakład to największa fabryka Michelin w Europie. Jej kierownictwo ocenia, że decyzja o produkcji formy do ważnego dla koncernu produktu właśnie w Olsztynie to powód do dumy i dowód uznania władz grupy dla polskiego zakładu.

Zobacz też: Opona letnia z homologacją zimową!

REKLAMA

Nową oponę zaprezentowano we wtorek w miejscowości Divonne-Les-Bains na granicy Francji i Szwajcarii. Według przedstawicieli koncernu jest to pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową. Podkreślają, że nie jest to klasyczna opona uniwersalna (całoroczna), ale taka, która uzyskała najwyższą klasę przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych – tym samym można jej używać przez cały rok.

Same opony będą produkowane we Francji, ale formy do nich – w Olsztynie. Dyrektor polskiej fabryki Jarosław Michalak ocenia, że powierzenie zakładowi produkcji form do takiej opony to „powód do dumy".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"To także dowód, że Zakład Form, podobnie jak cała olsztyńska fabryka, należy do najnowocześniejszych na świecie. Inwestycje Grupy Michelin w Olsztynie i kompetencje pracowników umożliwiają produkowanie najbardziej wymagających technologicznie produktów"- powiedział w rozmowie z PAP dyrektor, podkreślając rozwój i modernizację fabryki w ciągu minionych 20 lat, od kiedy dawny olsztyński Stomil stał się częścią globalnego koncernu. Obecnie Michelin to największy pracodawca i eksporter na Warmii i Mazurach.

Szef Solidarności w olsztyńskim zakładzie Jan Napierała uważa, że produkcja form do nowej opony to możliwość rozwoju dla fabryki i załogi. „Nas to cieszy, bo oznacza stabilność pracy. To jest inwestycja w nowe technologie i perspektywa rozwoju nie na rok czy dwa, ale na wiele lat. Fabryka pozyskując technologie +z wyższej półki+ zapewnia możliwości kształcenia kolegów z innych fabryk, a przez to umożliwia rozwój pracowników”- dodał.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

REKLAMA

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podkreślił duże znaczenie fabryki dla stolicy Warmii i Mazur. Przypomniał, że w ciągu ostatnich 2-3 lat w olsztyńskim zakładzie było realizowanych 10 inwestycji; tyle pozwoleń na budowę miasto wydało. Chodzi m.in. o nowe obiekty centrum logistycznego czy rozbudowę hali produkcyjnej opon rolniczych.

„Cieszymy się z tego, że Michelin w Olsztynie się rozwija, mimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie. To właśnie olsztyńska fabryka jest +oczkiem w głowie+ Grupy Michelin; ponadto jest zarządzana przez polskie kierownictwo”- powiedział PAP prezydent miasta.

„Możemy powiedzieć, że oznacza to pełne zaufanie właścicieli do Olsztyna; do potencjału, który tutaj istnieje, do mieszkańców i ludzi, którzy w Olsztynie pracują” – dodał Grzymowicz.

Michelin działa w Polsce od 1994 r. W grudniu 1995 r. Grupa Michelin kupiła pakiet większościowy akcji olsztyńskiej fabryki, stając się partnerem strategicznym i inwestorem. Fabryka w Olsztynie produkuje opony rolnicze, osobowe, dostawcze i ciężarowe. Znajdują się tu także zakłady form, kordów i mieszanek. Michelin w Olsztynie zatrudnia 4,2 tys. pracowników. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA