REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Formy do letniej opony z homologacją zimową wyprodukują w Polsce

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza na świecie opona letnie z homologacją do używania w okresie zimowym będzie produkowana we Francji. W Polsce zostaną stworzone formy niezbędne do produkcji innowacyjnego ogumienia.

Zatrudniająca ponad 4 tys. osób fabryka Michelin w Olsztynie będzie wytwarzać formy do innowacyjnego produktu tego koncernu - opony letniej, posiadającej jednocześnie homologację zimową. Z rozwoju zakładu cieszą się samorządowcy; dla związkowców najważniejsza jest stabilność zatrudnienia.

REKLAMA

REKLAMA

Olsztyński zakład to największa fabryka Michelin w Europie. Jej kierownictwo ocenia, że decyzja o produkcji formy do ważnego dla koncernu produktu właśnie w Olsztynie to powód do dumy i dowód uznania władz grupy dla polskiego zakładu.

Zobacz też: Opona letnia z homologacją zimową!

Nową oponę zaprezentowano we wtorek w miejscowości Divonne-Les-Bains na granicy Francji i Szwajcarii. Według przedstawicieli koncernu jest to pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową. Podkreślają, że nie jest to klasyczna opona uniwersalna (całoroczna), ale taka, która uzyskała najwyższą klasę przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych – tym samym można jej używać przez cały rok.

REKLAMA

Same opony będą produkowane we Francji, ale formy do nich – w Olsztynie. Dyrektor polskiej fabryki Jarosław Michalak ocenia, że powierzenie zakładowi produkcji form do takiej opony to „powód do dumy".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"To także dowód, że Zakład Form, podobnie jak cała olsztyńska fabryka, należy do najnowocześniejszych na świecie. Inwestycje Grupy Michelin w Olsztynie i kompetencje pracowników umożliwiają produkowanie najbardziej wymagających technologicznie produktów"- powiedział w rozmowie z PAP dyrektor, podkreślając rozwój i modernizację fabryki w ciągu minionych 20 lat, od kiedy dawny olsztyński Stomil stał się częścią globalnego koncernu. Obecnie Michelin to największy pracodawca i eksporter na Warmii i Mazurach.

Szef Solidarności w olsztyńskim zakładzie Jan Napierała uważa, że produkcja form do nowej opony to możliwość rozwoju dla fabryki i załogi. „Nas to cieszy, bo oznacza stabilność pracy. To jest inwestycja w nowe technologie i perspektywa rozwoju nie na rok czy dwa, ale na wiele lat. Fabryka pozyskując technologie +z wyższej półki+ zapewnia możliwości kształcenia kolegów z innych fabryk, a przez to umożliwia rozwój pracowników”- dodał.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podkreślił duże znaczenie fabryki dla stolicy Warmii i Mazur. Przypomniał, że w ciągu ostatnich 2-3 lat w olsztyńskim zakładzie było realizowanych 10 inwestycji; tyle pozwoleń na budowę miasto wydało. Chodzi m.in. o nowe obiekty centrum logistycznego czy rozbudowę hali produkcyjnej opon rolniczych.

„Cieszymy się z tego, że Michelin w Olsztynie się rozwija, mimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie. To właśnie olsztyńska fabryka jest +oczkiem w głowie+ Grupy Michelin; ponadto jest zarządzana przez polskie kierownictwo”- powiedział PAP prezydent miasta.

„Możemy powiedzieć, że oznacza to pełne zaufanie właścicieli do Olsztyna; do potencjału, który tutaj istnieje, do mieszkańców i ludzi, którzy w Olsztynie pracują” – dodał Grzymowicz.

Michelin działa w Polsce od 1994 r. W grudniu 1995 r. Grupa Michelin kupiła pakiet większościowy akcji olsztyńskiej fabryki, stając się partnerem strategicznym i inwestorem. Fabryka w Olsztynie produkuje opony rolnicze, osobowe, dostawcze i ciężarowe. Znajdują się tu także zakłady form, kordów i mieszanek. Michelin w Olsztynie zatrudnia 4,2 tys. pracowników. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA